מחקר: שליטה ב-5 יכולות שיווק וניהול לקוחות מבטיחה לארגון את נאמנות הלקוח וביצועים גבוהים

שליטה בחמש יכולות שיווק וניהול לקוחות, היא זו שאחראית לרוב ההבדל בנאמנות הלקוח בין חברות בעלות ביצועים גבוהים לבין חברות בעלות ביצועים נמוכים, כך עולה ממחקר חדש של אקסנצ'ר, חברת הייעוץ העסקי והשירותים הטכנולוגיים הגלובלית (NYSE: ACN).



המחקר, המתבסס על מקבלי החלטות שיווקיות ביותר מ- 700 חברות ברחבי העולם, יועד לבחון את ההשפעה של נאמנות הלקוח וכיצד שיווק וניהול הלקוח יכולים לסייע לחברות להגדיל את מתח הרווחים, לייצר ערך לבעלי המניות ולהשיג ביצועים גבוהים.



אקסנצ'ר מצאה, כי 50% מההבדל בנאמנות הלקוח בין חברות B2C ((Business toConsumers בעלות ביצועים גבוהים לבין אלו בעלות הביצועים הנמוכים, קשור לשליטה בחמש יכולות שיווק וניהול לקוחות. בחברות B2B (Business To Business) , השליטה בחמש יכולות אלו אחראית להבדל של קרוב ל- 60% בנאמנות הלקוח בין חברות בעלות ביצועים גבוהים לאלו בעלות ביצועים נמוכים.



המחקר חושף מידע גם על התפקיד שממלאת השליטה בשיווק ובניהול הלקוח, בהשגת מטרות העסק. מהמחקר עולה, כי 38% מההבדל בשולי הרווח, 40% מההבדל בצמיחת ההכנסות ו-38% מההבדל בערך לבעלי המניות, בין חברות בעלות ביצועים גבוהים לחברות עם ביצועים נמוכים, קשור באופן ישיר ליכולת של החברות להגביר את נאמנות הלקוח.



"גישות שיווק מסורתיות פשוט אינן עובדות. ללקוחות יש אפשרויות רבות ולתעשיות יש קיבולת עודפת רבה כל כך, שהצעות רחבות היקף הפונות לכלל פלחי הלקוחות לא מצליחות", אומר ג'ון פרילנד, שותף מנהל גלובלי לניהול שירות לקוחות באקסנצ'ר. "המחקר חושף את היכולות אשר עובדות, בהתבסס על הניסיון של אלו שהצליחו ליצור גידול אורגני ונאמנות גבוהה".



חמשת התנאים המוקדמים להצטיינות בשיווק וניהול הלקוח, המפורטים ביתר הרחבה במחקר, הנם:



§ פיתוח והעברה של ניסיון "ממותג". מהות המותג צריכה לבוא לידי ביטוי בכל אינטראקציה של הלקוח עם החברה, באופן שיאפשר ללקוחות ליצור קשר רגשי עם המותג. זה כולל: הכשרת עובדים ולאפשר לעובדים המקיימים אינטראקציות עם לקוחות להיות בחזית; פיתוח מסעות שיווק בעלי השפעה חזקה; הגדרת ה"הבטחה" של המותג; פילוח לקוחות על בסיס ערכי.



§ ליצור ולגבש ביקוש. יכולת זאת דורשת חדשנות תמידית – כמו להיות הראשון בשוק, לפתח תוכניות בעלות ערך הנותנות מענה לביקוש סמוי ויישום טכניקות מובילות לשיווק וניהול לקוחות. חברות בעלות ביצועים גבוהים מספקות תכניות אטרקטיביות למספר רב יותר של לקוחות ומתנסות בערוצים חדשים תוך שהן מתרחבות לשווקים חדשים. הן גם מיישמות טכניקות מחקר חדשות ולומדות את הדרישות העתידיות תוך שימוש אסטרטגי בערוצים להצגת "פרצוף" עקבי ללקוחות.



§ לרתום כשרון וטכנולוגיה. לשכור, לנהל ולהדריך את האנשים המוכשרים ביותר בארגון ולהפקיד בידיהם את הטכנולוגיה והתהליכים הדרושים לעבודה יעילה.



§ תרגום יכולת ההבחנה וראיית הנולד לפרודוקטיביות שיווקית. מנהיגים משתמשים בניתוחים מתקדמים המתרגמים נתונים למידע שימושי, אשר מספקים את הבסיס לקבלת החלטות מפוקחות בכל הנוגע לשיווק וניהול הלקוח.



§ הובלת השיווק להשגת יעדים ביצועיים. למשווקים בעלי ביצועים גבוהים יש מבנה ארגוני המאפשר עבודה לרוחב אזורי תפקוד, הכולל תיאור ברור של התפקיד והתיישרות עם היעדים העסקיים. במבנה ארגוני זה, משווקים ומנהלי לקוחות עוקבים אחר הביצועים מול היעדים הקשורים למטרות העסק ומאפשרים מדידה בזמן המתאים של השפעת המותג על ביצועי העסק.



המחקר גילה כי פיתוח והעברה של התנסות מותגית ויצירה ועיצוב של הביקוש, נוטים להשפיע בצורה הישירה ביותר על נאמנות הלקוח. אולם, נדרשת שליטה בכל חמשת התחומים כדי להשיג תוצאות גבוהות.



אקסנצ'ר זיהתה הבדל ניכר בין חברות בעלות ביצועים גבוהים לבין חברות בעלות ביצועים נמוכים, כאשר החברות המובילות מייחסות יותר חשיבות ומשקיעות תקציבים רבים יותר בבניית תחרותיות בכל חמשת התחומים העיקריים של שיווק וניהול לקוחות. במסגרת השאיפה למצוינות בתחומי מפתח אלה, הם גם עוקבים אחר הנעשה בתחום בתעשייה ומחפשים באופן מתמשך, דרכים חדשות וטובות יותר לשיפור הביצועים שלהם.


אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח