הוצאת פעילויות שיווק למיקור חוץ (Outsourcing) תופסת תאוצה בשנים האחרונות. יותר חברות מוציאות יותר ויותר פעילויות שיווק לחברות חיצוניות המתמחות בכך, ואלה הרחיבו בשנים האחרונות את תחומי התמחותן על מנת לענות על הצרכים המשתנים של קהל הלקוחות.
ע"פ מחקר של פרופ' גייל מקגוברן מביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד, בשנים הקרובות נראה מגמה של גידול שנתי של 10% בהוצאת פעילויות שיווק שונות למיקור חוץ.
בסביבה השיווקית המודרנית המוצפת במידע, ישנו צורך עולה במיומנויות ניתוח אנליטי על מנת לאתר דפוסי רכישה ומאפיינים אחרים של התנהגות הצרכנים, ולוודא שפעילות השיווק הנה יעילה וממוקדת לקוח.
אם בעבר הוציאו חברות למיקור חוץ פעילויות שיווקיות "יצירתיות" בלבד, כגון פרסום וקד"מ, כיום מוציאות החברות תחומים נוספים כגון חקר ביצועים, פילוח וניהול מאגרי מידע לחברות מתמחות.
יתרונות מיקור החוץ של פעילויות שיווק:
ü קבלת שלוחה שיווקית מן המוכן, ללא עלויות ההעסקה, עלויות נלוות וללא יחסי עובד-מעביד.
ü אנשי מקצוע בתחום השיווק בעלי ידע, כישורים ומשאבים, כמו גם ניסיון מעשי נרחב וביצועים מוכחים.
ü גישה למאגר יועצים ומומחים מתחומים שיווקיים שונים וקבלת ייעוץ אסטרטגי והכוונה לפי הצורך.
ü ההנהלה הבכירה מקבלת מידע שיווקי עדכני ומעובד ויכולה לחזור ולהתמקד בבניית האסטרטגיה העסקית ובשמירה על היתרון התחרותי בשוק המודרני.
מבלי להפחית מהחשיבות הרבה של מעורבות אישית של ההנהלה הבכירה בתכנון אסטרטגי, בהובלת התרבות הארגונית ובפעילות למימוש של נכסיה הרוחניים של החברה, על הנהלת החברה לראות בחברות מיקור החוץ של שיווק שותפים ולא ספקי שירות, אשר בעזרתם ניתן לייצר ערך מוסף הדדי לאורך תקופה ארוכת טווח.
*הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת "שני-שניר" המקימה ומתפעלת מערכי מכירות כלל ארציים לארגונים גדולים במיקור חוץ ((Outsourcing, ומנהלת ומבצעת פעילויות שיווק ומכירות עבור מרכזים רפואיים ציבוריים ופרטיים, במערך שכולל אנשי שיווק, מכירות וטלמרקטינג.