מיקרוסופט מכריזה על שיתוף פעולה עם יותר מ-20 רשתות חברתיות ואתרי שיתוף תוכן עולמיים ומקומיים. במסגרת שיתוף הפעולה, דף הבית של Windows Live ו–Messenger יכללו עדכוני פעילות בזמן אמת של גולשים, וישמשו "שער כניסה" לעולם הרשתות החברתיות. בנוסף, שיתוף הפעולה מאפשר להזמין אל Windows Live חברים מרשתות חברתיות אחרות ובכך ליצור "רשת-על" מאובטחת. שיתוף הפעולה של מיקרוסופט כולל רשתות חברתיות פופולאריות ואתרי שיתוף תוכן כדוגמת: Facebook, MySpace , Digg, LinkedIn ועוד. שיתופי פעולה אלה מצטרפים לכ-50 הסכמי שיתוף פעולה קיימים עם אתרי שיתוף תוכן נוספים, כדוגמת Twitter, Flickr. כמו כן, שיתוף הפעולה העולמי כולל גם את הרשת החברתית הישראלית חבר'ה.
איחוד הרשתות החברתיות ב-Windows Live יתבצע באמצעות עמוד הבית האישי ב-Windows Live בכתובת home.live.com, ב-Messenger ובשירות הדוא"ל Hotmail החדש, שיאחדו את כלל הפעילות החברתית של הגולש ברשתות חברתיות שהצטרפו לשיתוף הפעולה, ומציגים בזמן אמת כול שינוי שגולש ביצע בכול אחד מהאתרים האחרים (העלאה של תמונות חדשות ל-Facebook, עדכון סטטוס בטוויטר, ועוד). כך הופך דף הבית האישי ב- Windows Live לשער הכניסה לרשתות החברתיות, באופן שבמקום להיכנס לדף הבית של כל רשת חברתית בנפרד, Windows Live מרכזת את כל העדכונים המעניינים במקום אחד.
הדור החדש של שירותי Windows Live הושק בסוף שנה שעברה, והם כוללים סדרה של 25 שירותי רשת וכלי תוכנה בהם עושים שימוש למעלה מ-465 מיליון גולשים בעולם בכ-54 מדינות וב-48 שפות – לרבות עברית. שירותים אלו כוללים בין השאר את שירות המסרים המידיים המוביל בעולם Windows Live Messenger עם 320 מיליון משתמשים בעולם ו-2 מיליון משתמשים בישראל, ושירות הדוא"ל הפופולארי Windows Live Hotmail עם 375 מיליון משתמשים פעילים בעולם ומיליון משתמשים בישראל.
עדי אייל, מנכ"ל חטיבת האונליין במיקרוסופט ישראל: "שיתוף של תמונות ותכנים עם חברים ובני משפחה הפך להיות חלק חשוב בחיי היומיום של כול גולש. ככל שמתרבה מספר האתרים שאנו מתקשרים באמצעותם, כך נעשה קשה יותר לנהל את החיים הדיגיטאליים שלנו. Windows Live פותר את הבעיה בכך שהוא מצרף את כול שירותי האינטרנט שאנו מכירים ואוהבים ומאגד אותם תחת דף בית דיגיטאלי אחד."