תחום התקשורת בארץ ובעולם עובר שינויים רבים והדבר משפיע כמובן על מגוון השירותים הניתנים ע"י אנשי המקצוע. וכיום נדרשים יועצי התקשורת להרחיב את קשת השירותים החל בבניית אסטרטגיה תקשורתית, קביעת המסרים, ניהול קמפיין יחסי צבור, שילובה של הניו-מדיה, תכנון ורכישה של תוכן שיווקי ועוד.
על רקע שינויים אלה החליטה הנהלת האיגוד להתאים את שם האיגוד כך שישקף נאמנה את התהליכים המקצועיים המשתנים. . לאחר בחינה מקיפה של הנושא והתייעצות עם אנשי מקצוע ואקדמיה בארץ ובעולם, הוחלט במסגרת האסיפה הכללית של האיגוד לשנות את השם לאיגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל.
עם החלפת השם עוצב גם לוגו חדש לאיגוד המבטא את הלקוח במרכז פעילותו של היועץ התקשורתי וכן את "מעטפת" השירותים המקצועיים עליה אמון יועץ התקשורת .
איגוד יועצי התקשורת ויחסי ציבור בישראל, הינו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות, בישראל, המונה על פי ההערכות, כ- 4,000 אנשי מקצוע – מביניהם בעלי משרדים פרטיים, דוברים ואנשי יחסי ציבור בחברות עסקיות, בשירות הציבורי ובמגזר השלישי. לאיגוד מועצה ציבורית, הנהלה וועדות מקצועיות, כולם פועלים בהתנדבות.