למי שקרא את רב המכר "עסקים באמצעות הפניות" של ד"ר איוואן מייזנר מייסד ארגון BNI, האחראי מדי שנה למיליוני פניות המניבות עסקים במיליוני דולרים, ודאי מכיר את הסיפור הבא: במהלך מסעותיו נסע ד"ר מייזנר לאורכה ולרוחבה של ארה"ב השתתף במפגש של אנשי עסקים אחרי שעות העבודה, בהרטפורד שבמדינת קונטיקט. בתקופה ההיא סבל האזור ממיתון כלכלי חמור ונושא השיחה היחיד היה מצבם החמור של העסקים. לטענת ד"ר מייזנר, המפגש כולו היה מדכדך משום שכולם היו שבויים בבעיות המשק ובהשפעתו על עסקיהם.
הד"ר הנכבד הוצג בפני אחד ממתווכי הנדל"ן הרבים שנכחו באותו האירוע. לנוכח הידרדרותם של ערך הנכסים באזור, הוא נמנע מלשאול את בן שיחו "איך הולך בעסקים?" . הוא לא רצה לשמוע עוד גירסה על מצבו העגום של העולם. להפתעתו מתווך הנדל"ן אמר לו כי עברה עליו שנה מצוינת. הד"ר המופתע שאל את מתווך הנדל"ן: "לא אמרת לי שאתה עוסק בנדל"ן?" "כן", ענה המתווך, "אנחנו בקונטיקט.. נכון?" הוסיף הד"ר, "כן" ענה המתווך בחיוך קליל, "ועוברת עליך שנה מצוינת ?" הקשה הד"ר. "למעשה זו השנה הטובה ביותר שידעתי אי פעם!", "השנה הטובה ביותר?!" אמר הד"ר בהשתאות.
ד"ר מייזנר שאל את המתווך, איך זה שעסקיו טובים בהתחשב בתנאי המשק והתחרות הקשה? המתווך דחף את ידו לכיס ושלף ממנו תג ובו כתוב: אני מסרב בתוקף להשתתף במיתון!!! "זה הסוד שלך?" שאל הד"ר, "אתה מסרב להשתתף במיתון ולכן עסקיך פורחים?", "בדיוק כך" השיב המתווך, "בזמן שהמתחרים שלי מקוננים מרה על מצב העסקים, אני עושה עסקים באמצעות פניות יזומות" .
אנו שולטים בתגובתנו לשוק ולא במצבו, אנו יכולים לשקוע בדיכאון עסקי ולהתלונן ללא הפסקה ומכך לא תצמח שום תועלת. מי שרוצה להניע את העסק שלו קדימה חייב לנקוט ביוזמה שיווקית ולאמץ לעצמו גישה חיובית.
על בסיס הרעיון של "אנו מסרבים להשתתף בתוקף במיתון", המרכז הישראלי לשיווק פועל עבור לקוחותיו בשיווק יזום לפלחי שוק פוטנציאלים המוגדרים מראש תוך כדי תאום פגישות במטרה לפתוח דלתות לאנשי השטח ולהניב עסקאות בפועל. בשוק שכזה חברות שאינן יוזמות שיווק – אינן שורדות. בהצלחה.
* דרור כהן, הינו מנכ"ל "המרכז הישראלי לשיווק" מומחה בהקמה, ניהול והדרכת מערכי מכירות. dror-c@012.net.il או 7511539–03 .