מכירה חברתית: כיצד כדאי ליזמים למנף את עוצמתה של המדיה החברתית כדי להצליח בענק?

כיום,
ערוצי המדיה החברתית ממלאים חלק מרכזי בתהליך המכירה. מלבד שיתוף סרטונים של בני
משפחה וחיות מחמד, צרכנים רבים משתמשים בערוצי המדיה החברתית ככלי מרכזי לרכישת מוצרים
ושירותים. בעקבותיהם, גם יזמים הפכו את הרשתות החברתיות לפלטפורמה מרכזית. אך עם
כל כך הרבה ערוצים חברתיים שניתן לבחור ביניהם, והאפשרות למכור מוצרים ולתקשר עם
לקוחות בפלטפורמות החברתיות השונות, כיצד כדאי ליזמים להשקיע בתבונה את זמנם ואת כספם
כדי להרחיב את העסקים שלהם?

פרנק למברטי, סגן נשיא
בכיר, הרבלייף מעניק טיפים ליזמים למינוף העסק:

אספו
מידע

לפני
שתצאו לדרך עם תוכנית פעולה במדיה החברתית, הקדישו זמן לבחינת המטרות שלכם. האם אתם
מנסים לייצר מודעות למותג, להגדיל את בסיס המשתמשים, להיות מובילים בענף או לייצר
לידים? גם אם עניתם בחיוב לפחות על אחת מהשאלות, אתם עדיין צריכים לתעדף את סדר
העדיפויות שלכם ולהתאים את המסרים והאמצעים בהם אתם משתמשים כדי לייצר תוצאות
מקסימליות. יצירת קהל עוקבים היא חיונית, אך איכות העוקבים חשובה יותר מהכמות. דרך
מומלצת לבניית הקהילה שלכם היא להשתמש בהאשטגים ולתקשר עם משפיענים בענף שלכם.
למשל, אם אתם מוכרים מוצרי בריאות ומאמני כושר הם חלק חשוב מקהל הלקוחות שלכם,
השתמשו בהאשטגים שהם משתמשים בהם והיו מעורבים בתוכן שהם מייצרים באמצעות מעקב אחרי
הפרופילים שלהם, תגובה על ההודעות שלהם, ריפוסט (
repost) של
התוכן שלהם בפרופיל שלכם או תיוג שלהם בתוכן שלכם, כאשר זה רלוונטי.

התאימו את הערוץ לקהל
היעד

המדיה
החברתית היא אמצעי נפלא וחסכוני שמאפשר להגיע ללקוחות. אך לפני שתבחרו את הערוץ,
גלו מיהם הלקוחות שלכם והיכן הם נמצאים. ראשית, זהו למי אתם רוצים לפנות דרך מציאת
נקודות חיבור לקהל הפוטנציאלי שלכם. למשל, אם אתם מעוניינים להגיע לאימהות, מחקרים
מצאו שמרבית האימהות שנמצאות ברשתות החברתיות מגלות העדפה לפייסבוק. דרך מומלצת
נוספת לזהות היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם היא לבחון היכן המתחרים שלכם פעילים
באונליין. בדיקת מספר העוקבים שלהם היא מדד טוב לגודל הקהל הפוטנציאלי, אך בחינת המעורבות
שלהם בפוסטים היא אינדיקטור טוב יותר לאיכות הקהל. פלטפורמה מצוינת נוספת שתאפשר
לכם לאתר את הקהל שלכם וליצור מעורבות היא קהילות מקוונות. אתם יכולים להצטרף
לקבוצות פייסבוק, ליצור קבוצות מסנג'ר ולהשתתף בשיחות בעלות תוכן משמעותי.

בנוסף,
לקוחות פוטנציאליים רבים משתמשים בלינקדאין ככלי ליצירת נטווריקינג. לינקדאין
מספקת הזדמנות להתחבר ללקוחות כמנהיגים מחשבתיים (
thought leader)
בענף שלכם. אתם יכולים להצטרף לקבוצות רבות המציעות פורומים מעניינים לדיונים,
ולשתף קטעי תוכן בדפים האישיים ובדפי המותג שלכם.

זכרו
לבדוק את תנאי השימוש של הפלטפורמה שבחרתם כדי לוודא שהיא מאפשרת העברת מסרים
מסחריים מהסוג שאתם מעוניינים לשלוח.

הפכו
את המכירה לחברתית

בין
אם אתם מוכרים תוספי תזונה או תוכנה, הלקוחות שלכם רוצים לקבל אינפורמציה ולא
להיות מופגזים ללא הפסקה בהודעות עם תוכן מכירתי. היו משאב לפני שתבקשו משאבים.
אנשים קונים מאנשים שהם סומכים עליהם, לכן בניית אמון דרך תוכן שימושי והשתתפות בשיחות
באזור התגובות מסייעים ביצירת קשר אמיתי שיכול לספק תועלת הדדית בהמשך הדרך. אל
תמהרו להפוך את הקהל החדש שלכם למקור הכנסה. המטרה היא ליצור מערכת יחסים הדדית ומועילה
לטווח הארוך; קשר מסוג זה נוצר לאורך זמן ומבוסס על מעורבות ואמון. עם זאת, המפתח
הוא לשמור על אותנטיות.

היכשלו
מהר, למדו מהר

מדיה
חברתית היא תעשייה המשתנה ללא הפסקה, לכן אל תהיו מקובעים על אסטרטגיה או על תוכן
מסוים. כאשר הפלטפורמות השונות מציעות תכונות חדשות, היו בין הראשונים בענף שלכם להתנסות
בהן. אם זה לא עובד, חזרו לשולחן העבודה ונסו שוב. הדבר הנפלא במדיה החברתית הוא
שתוכלו להמשיך לנסות דברים שונים ולקבל משוב כמעט מיידי מהקהל שלכם. השתמשו במשוב
כבסיס להחלטות הבאות שלכם.

שמעו אותי: חשוב ליצור
מעורבות

בעלי
עסקים קטנים רבים בונים ערוצים חברתיים ונוטשים אותם במהירות. אחרים מפרסמים רק לעיתים
רחוקות וצופים בעוקבים שלהם נוטשים. אם המדיה החברתית מרתיעה אתכם, שקלו לבקש עזרה
או צמצמו את עומס הפעילות שלכם ברשתות החברתיות – התמקדו בערוץ אחד והקדישו לכך את
כל המאמצים שלכם.

לבסוף,
זכרו שמדיה חברתית היא דיון – לא אמצעי תקשורת חד-כיווני. אם מישהו מגיב על פוסט
או שואל שאלה, תגובה בזמן (בתוך 24 שעות, אך באופן אידיאלי בתוך שעה עד שעתיים),
מראה שאתם קשובים ואכפתיים. היא גם מעודדת אחרים לשתף איתכם פעולה כי הם רואים
שאתם תגובתיים. גם לתגובה קצרה יש משמעות רבה (בניגוד לאי מענה שניתן לפרש כחוסר
עניין). עם זאת, חשוב לשמור על סלקטיביות בתגובות שלכם. לא כל פוסט מצדיק תגובה.

העולם
שלנו כיום הוא מקום מקוון. אנחנו משתמשים במכשירים הניידים ובמחשבים שלנו לצורכי חיפוש,
קניות ויצירת תקשורת. ליזמים יש הזדמנות לדבר עם לקוחות אונליין ולא רק למכור להם
– אלא גם ליצור איתם קשר. התוצאה היא דיאלוג, לא עסקת מכירה בלבד. אנחנו יכולים
להיות מובילים בענף שלנו ולשתף מידע שהוא בעל משמעות. המדיה החברתית יכולה לבנות
את העסק שלכם, לפתוח דלתות להזדמנויות חדשות ולאפשר לכם ללמוד, לצמוח, ולבנות את
ערוצי המכירה שלכם – תוך חיסכון משמעותי בעלויות.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח