הכנס השנתי הראשון של ארגון מנהלי הדיגיטל, אשר נערך ביום חמישי האחרון, משך אליו עניין רב ובין כ- 250 המשתתפים נראו בכירים בענף הפרסום המקוון בישראל ומנהלי דיגיטל וכן נציגי חברות תוכנה בינלאומיות שנראות כמביעות עניין בקהל מנהלי הדיגיטל.
באירוע, אשר נערך בבורסה לנירות ערך בתל אביב, נשאו בין היתר דברים, יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של הבורסה לניירות ערך, אשר דיבר על השינויים שעובר על עולם השיווק וכיצד הוא חווה אותם; לירון אברהם, מנהל פעילות ישראל של אאוטבריין, דיבר בנושא הבעלות על השיח ברשת האינטרנט; עטרת ענבי תבור, מנהלת בתחום אנליטיקה של החלטות ב- IBM, דיברה על תופעת הצ'ט בוטים; רני ארגוב, מנהל שותף בדלויט דיגיטל, הסביר כיצד להפוך למוביל בתחום השיווק בעידן הדיגיטל וירדן פלד, מנהל מטה השיווק והדיגיטל של מנורה מבטחים, דיבר בנושא החיבור בין הדיגיטל ל- IT.
ארגון מנהלי הדיגיטל אשר הוקם על ידי כרמל ברן, זיהה בזמן הנכון את המעמד המתחזק של מנהלי הדיגיטל ובשנה האחרונה יוזם פעילויות שנועדו ליצור קהילה בתחום הדיגיטל ולייצר ידע מקצועי בקרב חבריה הן באון ליין ברשתות חברתיות ובקבוצת וואטסאפ והן באוף ליין באמצעות סידרת מפגשים והדרכות.
נראה היה כי חברות הטכנולוגיה והייעוץ בתחום ה- IT דוגמת: IBM, אורקל, SAP ודלויט, מביעות עניין רב בפניה למנהלי הדיגיטל. השאלה היא אם מנהלי הדיגיטל שרובם עוסקים בקמפיינים שיווקיים ברשתות החברתיות, במובייל, אאוטבריין, טבולה ובגוגל, הם אלו שיכולים להשפיע על החלטות רכישה של מערכות טכנולוגיות גדולות עבור ארגונים. ימים יגידו.
לקראת סיום האירוע הוענקו פרסי הדיגיטל לשנת 2016, בהתאם להצבעותיהם של חברות וחברי הארגון במספר קטגוריות: חווית משתמש, חדשנות, תוכן ושימושיות. בנוסף, הוענק 'פרס החדשנות החברתית בדיגיטל לפרוייקט 'החזית' של מנחה הצינור גיא לרר .
ארגון מנהלי הדיגיטל, אשר פועל כגוף פרטי ולא כעמותה, זכה לאחרונה לפרסום על התנהלותו בשתי כתבות בעיתון גלובס. בפתח דבריו בכנס התייחס ברן לפרסום ואמר: "ארגון מנהלי הדיגיטל החל את פעילותו בינואר השנה. במהלך השנה יזמנו ועשינו פעילויות רבות ומגוונות במטרה לייסד ולהקים עבורנו מנהלי הדיגיטל את הארגון הטוב ביותר. בשנה החולפת נפגשתי עם רבים מכם וניסיתי להבין מהם הנושאים החשובים ביותר לכם אשר נוכל לקדם במסגרת פעילות הארגון. ללא כל ספק, שניים מהנושאים החשובים ביותר שעלו שוב ושוב היו בנושאי לימודים והכשרות מקצועיות, וניהול נותני שירותים וספקים בתעשייה. השתלמויות והכשרות מקצועיות היו חשובות לאלו מאתנו שרצו להעשיר את הידע שלהם ולהתקדם. בחירה והתנהלות עם נותני שירותים וספקים היו חשובים לאלו מאיתנו המנהלים פעילויות שונות בארגונים".
"התחלתי לפעול במרץ על מנת לנסות ולקדם את הנושאים הללו, אשר הסתברו כמאוד מורכבים ואף מעוררי מחלוקת. אין ספק כי תוך כדי העשייה נעשות גם טעויות. אנו למדים מהם, במטרה להשתפר, להתקדם וליצור עבורנו את הפלטפורמה המתאימה ביותר על מנת שתשרת את מנהלי הדיגיטל בישראל. הטעויות שנעשו נופחו והוצאו מכל פרופורציה בכתבות שפורסמו", אמר ברן והוסיף: "בתחום ההשתלמויות וההכשרות המקצועיות, אנו נמשיך לפעול ולייצר עבור חברי הארגון מעטפת שבה נוכל להעשיר את עצמנו בתחומים הרלוונטיים והחשובים לנו".
"החזון שלנו הוא לקדם ולחזק את מעמדם של מנהלי הדיגיטל, ולתת מענה מקיף ומקצועי למגוון צרכיהם", ציין ברן. "היתה לנו שנה מדהימה, ותמונת המספרים מדברת בעד עצמה. גדלנו להיות ארגון של למעלה מ-700 חברים, אשר מנהלים את מערך הדיגיטל בכ- 600 חברות וארגונים במשק. אנו מתקשרים בכל יום בעשרות אינטראקציות, בקבוצות הווטסאפ שלנו ובקבוצת הפייסבוק. שיתופי ידע ומידע, עזרה הדדית, התייעצויות, טיפים חשובים, הפניות, המלצות, חיבורים ושיתופי פעולה. השנה נפגשנו כמעט מדי חודש במפגשי נטוורקינג מלווים בתוכן עשיר ומרתק", אמר ברן.