המהפכה הטכנולוגית בכל תחומי חיינו מתבטאת באחרונה גם בכך שתפקידם של אנשי הטכנולוגיה בענפי הפרסום והדיגיטל הופך מרכזי יותר מאי פעם. המחלקה הטכנולוגית, שנותנת באופן מסורתי מענה בנושאי אנליזה, אופטימיזציה, פיתוח, תכנות ודאטה, מוצאת עצמה בשנה-שנתיים האחרונות משמשת כצומת ראשי בשדרה הדיגיטלית והפרסומית, כאשר אין קמפיין שלא עובר דרכה. אנשי הטכנולוגיה נמצאים בכל קביעת אסטרטגיה דיגיטלית, נקראים לסשנים לפיצוח קריאיטיב עבור בריף, נוכחים במצגות ללקוחות ונוטלים חלק בדוחות ובפגישות עם הלקוחות – מהקטנים לגדולים. כפועל יוצא, אנשי הטכנולוגיה הופכים לעתים לדמויות הדומיננטיות ביותר במשרד, מותירים מאחור את אנשי הקריאייטיב והפלנרים, שנהנו עד-כה מעיקר היוקרה והמעמד.
אז כיצד מבטיחים שהשינוי הזה מתבצע נכון? מהן הדרכים בהם יכולים אנשי הטכנולוגיה לתרום באמת למשרד ובאיזה אופן ניתן להשתמש בהם בצורה היעילה ביותר? הנה חמישה טיפים מרכזיים:
תנו ערך מוסף ללקוח בדמות נציגות טכנולוגית. אם תצרפו את אנשי הטכנולוגיה לפגישות עם לקוחות, תגלו כי הם מביאים איתם ערך מוסף בדמות היכרות מעמיקה הן עם הפן השיווקי והן עם הפן הטכנולוגי של המשרד ושל צרכי הלקוח. במובן זה, אנשי הטכנולוגיה מחברים בין מערכות המידע וה-IT לבין מנהלי השיווק, ויודעים לתרגם סוגיה טכנית להמלצה אפקטיבית מבחינה שיווקית ודיגיטלית. הם משמשים יועצים ומלווים בתהליך, ולעיתים גם המנהלים בפועל של המערכות. הזמינו אותם לפגישות, הלקוח יעריך את הערך שיוסיפו.
חברו את הטכנולוגיה לדיגיטל. במקום לראות באנשי הטכנולוגיה טכנאים, תנו להם את המנדט לנהל את החיבור בין המערכות הטכנולוגיות המתקדמות לבין מהלכי הפרסום בדיגיטל. חשבו על זה: מושגים הלקוחים במקור מעולם הפרסום דוגמת predictive analytics ,marketing automation, data management platforms הפכו זה מכבר לבאזז וורדס שאנשי הטכנולוגיה מכירים ומטמיעים מדי יום. אם תתנו להם את המנדט לניהול הקמפיין בדיגיטל, תגלו כי הם מצטיינים לא רק בחיבור בין הברגים המתאימים אלא גם בבניית מכונת הקמפיין כולה כך שהמנוע שלה ייסע קבוע במהירות 180 קמ"ש.
פצחו את הבריף באמצעות הטכנולוגיה. מהי הדרך היעילה ביותר להנגיש את המסר של הקמפיין בצורה היעילה והמגניבה ביותר לכמה שיותר משתמשים? טכנולוגיה, כמובן. וכיצד מבטיחים שהמסר עובר תוך מקסימום אינטראקציה עם הגולש, בכל הממשקים הקיימים ובכל הפלטפורמות הקיימות? אתם כבר יודעים את התשובה. ולכן, אנשי הטכנולוגיה הם הכתובת שלכם במשרד כדי לקחת רעיון מתקדם, לבצע בוט, ולהנגיש אותו לגולש בצ'ט בוט. הם אלה שידעו הכי טוב האם וכיצד לעשות זאת באמצעות המסנג'ר של פייסבוק, אתר החברה, אפליקציה ייעודית או מעברון ראשי באפליקציה פופולארית. אז אל תהססו ושלבו אותם בפיצוח הבריף.
העבירו את ניהול הפעילות השיווקית לאנשי הטכנולוגיה. כל מה שעשינו עד עכשיו הוא טוב ויפה, אבל כיצד ננהל את שלל ערוצי התקשורת ונקודות הממשק שיצרנו עבור הלקוח? מדובר, כידוע, באין-ספור נתונים הרצים במהירות האור, ואשר מישהו צריך לאגור, לנתח ולעבד אותם בזמן אמת. הפתרון – שוב – הוא טכנולוגיה. מערכת DMP, data management platform, נועדה בדיוק בשביל זה, ומטרתה לשלוט ולנטר את הפעילות השיווקית. תנו לאנשים היודעים לתפעל הכי טוב את המערכת הזו, כלומר לאנשי הטכנולוגיה, לקחת חלק בניהול השיווק ותראו כיצד הלקוח מקבל ערך משמעותי.
רתמו את הטכנולוגיה כדי לבנות ללקוח חבילת חדשנות. מלה גדולה, חדשנות. ויש לה הרבה פרשנויות. אבל דבר אחד בטוח: חדשנות היא הטרנד החם ביותר בתעשייה. מנהלי השיווק בחברות הגדולות במשק מחפשים אותה אצלכם והמכרזים הגדולים דורשים מפורשות שהפיץ' יכלול רכיב של חדשנות. התחרות בתחום גדלה, ומשרד שלא ייתן מענה חדשני עלול למצוא עצמו מחוץ למשחק. כאן בדיוק טמון יתרון נוסף של אנשי הטכנולוגיה – הם יועצי החדשנות הטובים ביותר בסביבה שלכם. הם אלה שיוכלו לכוון אתכם ולעזור לכם להבין היכן הלקוח רוצה להיות מבחינת חדשנות וכיצד הכי נכון לקחת אותו לשם. היעזרו בהם כדי לתת מענה בתחום.
לסיכום, אנשי הטכנולוגיה יכולים לייצר ערך כפול למשרד. בראש ובראשונה, הם נותנים מענה מקצועי ומהימן לצרכי הדאטה, האנליזה והאופטימיזציה. מעבר לכך, הם מייצרים אופק אסטרטגי – לא פחות. אנשי הטכנולוגיה יכולים לראות את התמונה הגדולה ולהיות הפרזנטורים הטובים ביותר של המשרד מול הלקוח, אשר תמיד מחפש את הדבר הבא.
הכותב מנהל את הטכנולוגיות והדאטה ב – GO INTERACTION, סוכנות הדיגיטל של קבוצת אדלר-חומסקי