מעבר למסך הדיגיטלי

מצאתי כתבה מרתקת המתבססת על מאמר דעה של אנתוני בייקר, מנהל טכנולוגיות בסניף הלונדוני של סוכנות הדיגיטל המשובחת R/GA. למי שלא מכיר, מדובר באחת מסוכנויות הדיגיטל הטובות בעולם המספקת שירותים למותגי על כגון נייקי, יוניליבר, מאסטרקארד, הייניקן, תאגיד וירג'ין ועוד.

במאמר הדעה של בייקר, הוא משרטט את עתיד עולם הדיגיטל תוך התמקדות בתפקיד ה-
BIG DATA ושיווק סושיאל באקו סיסטם הדיגיטלי בו אנחנו חיים שכבר פורץ גבולות ומוסכמות מסורתיות.


החלטתי לסכם עבורכם את עיקרי הדברים המשמעותיים ביותר (בעיני לפחות), ובסוף הרשימה קישור לכתבה המקורית למי שמתעניין.


הטכנולוגיה הופכת לנגישה ומושרשת יותר
במציאות בה אנו חיים, טכנולוגיה הופכת נגישה וזולה יותר בעיקר בשווקים מתפתחים, ממשקי מגע משולבים באופן טבעי ברוב המכשירים שלנו וצפויים להשתלב גם במקומות חדשים כגון רכבים, מכשירי חשמל למטבח וכמובן טלוויזיות חכמות, כמו גם השימוש בחיישנים במסגרת טכנולוגיה לבישה הופכת למגמה משמעותית – במסגרתה החיישנים מזהים את הפעולות שלנו ועל בסיסן מייצרים רובד דיגיטלי חדש המשתלב במציאות הפיזית (שעונים חכמים, צמידי ספורט,
Google Glass…). במקביל, התחזקות שירותים מבוססי ענן מייצרים הזדמנויות חדשות הן ברמת השירותים והן ברמת החומרה עצמה כשאנו עדים למעבר לצריכת שירותים דיגיטליים ותשלום על בסיס צריכה.


המותגים שמובילים את השוק
בייקר מתייחס לחברות טכנולוגיה כגון גוגל, מיקרוסופט, אמזון וכמובן אפל שמשקיעות משאבים אדירים בפיתוח שירותים ופלטפורמות המחזקות בחוויות צרכניות שהופכות למחוברות תמיד (
Always on and always connected). כמעט ובלתי נתפס לחשוב על מוצר או שירות שאינו מתבסס על חיבור כלשהו לרשת, מאפשר לנו לייצר חשבון אישי ודרכו לצרוך מידע ושירותים וכמובן גם לסנכרן את ה- DATA האישי שלנו בזמן אמת עם שאר המכשירים/ חשבונות שלנו.


השלב הבא של השיווק הדיגיטלי
משווקים בעידן הדיגיטלי המתפתח שמעוניינים לעמוד בתחרות העסקית הגוברת נדרשים להבין עובדה אחת מרכזית: אפליקציה, אתר או חשבון פייסבוק הם רק מרכיב אחד מתוך פאזל מורכב ורחב של נכסים ונגיעות דיגיטליות בהן הלקוחות פוגשות את המוצרים והשירותים שלהם. כפועל יוצא מכך, משווקים נדרשים להבין את הפוטנציאל השיווק בהיבט הרחב יותר ולתכנן מהלכים שיווקים שיתבססו על כל אותן נקודות ממשק וההזדמנויות שכל נקודה כזו מייצרת, על בסיס הטכנולוגיה הרלוונטית כמובן. חוויה צרכנית מחוברת (
Connected Environment) יכול לספר למשווקים את סיפור הלקוח ממגוון רחב של זוויות ונקודות מבט, כשכל זווית כזו מייצרת הזדמנויות עסקיות חדשות וחכמות יותר, כאלו שמחזקות את מידת הרלוונטיות ללקוח וכפועל יוצא מכך גם מעודדות Engagement חזק יותר.


הסביבה המחוברת מתבססת על יכולת הצרכנים "לקפוץ" ממכשיר אחד לשני, להתחיל חוויה צרכנית בנקודת ממשק אחת ולסיים אותה בנקודה אחרת לחלוטין. ההזדמנות השיווקית מתקשרת למה שהלקוח מייצר בכל נקודה בתהליך (בעיקר בהיבט של ה- DATA שלו) ולאופן שבו משווקים ישכילו לנתח את כמויות ה- DATA האדירות הללו ולהפיק על בסיסו תובנות עסקיות.


הדמוקרטיזציה של הטכנולוגיה
בייקר מתייחס לנגישות ההולכת וגוברת כלפי טכנולוגיות חדשות, כאלו שעד לאחרונה היו בגדר מדע בדיוני או נחלת מעבדות מחקר עתירות משאבים: קחו למשל את ה-
Microsoft Kinect: מי דמיין שקונסולת משחקים הזמינה בכל בית תכלול טכנולוגיה שתאפשר שליטה בממשק חכם ודיגיטלי על בסיס תנועות גוף בלבד? חשוב להדגיש שהטכנולוגיה בעצם מייצרת דרך המשתמש DATA אישי שכל כולו נוצר על בסיס תנועות הגוף שלו, מבלי שימלא טופס, יבצע רכישה בחנות או אפילו נדרש לצאת מהבית. דוגמה נוספת הם מדפסות ה- 3D שיזמים רבים ברחבי העולם כבר מתנסים עם היכולות של הטכנולוגיה ומותחים את גבול היישומים האפשריים שלה.
התייחסתי בתחילת הפוסט לשימוש ההולך וגובר בחיישנים המחוברים לגאדג'טים שלנו, המודדים את התנועות שלנו ומייצרות על בסיסן חוויות צרכניות חדשות בנוסף ל-
DATA פרסונאלי בעל ערך רב למשווקים.


לסיכום: המשווקים עומדים מול עתיד עמוס באתגרים אבל יחד עם זאת מלא בהזדמנויות מרתקות. כדי לעמוד בתחרות ובאתגרים, משווקים חייבים לצאת מהקונספציה של נכסים דיגיטליים (ופיזיים) בודדים – Stand Alone, לעלות רמה ולנתח את המציאות בהיבט רחב בהרבה. החוויה הצרכנית עצמה כבר מזמן לא מתבססת על נקודות ממשק בודדות, אלא על חוויה רחבה ואחידה (seamless interchange) החוצה ערוצים הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם הפיזי. כתוצאה מכך, ה- DATA של הצרכנים מגיעה ממגוון מקורות במקביל והיא גם יודעת להתמזג באופן אחיד אל מול ממשקים מקבילים. מכשירים המחוברים תמיד לרשת (Connected Devices) הופכים לזירת הפעילות המרכזית של כל עולם השיווק והסושיאל, וכתוצאה מכך ניתוח BIG DATA בזמן אמת ובצורה מדויקת הופך ליכולת מרכזית באתגר השיווקי החדש.


לכתבה המקורית – Link.




אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח