מקדמים עסקים קטנים מהפרפריה ברשת

במציאות של חוסר ודאות כלכלית הקושי של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים הולך וגדל. מדובר במגזר המהווה את עמוד השדרה של המשק הישראלי, והוא כולל 425 אלף עסקים, שמעסיקים 1.4 מיליון עובדים. המציאות העסקית הנוכחית מצריכה אותם עוד יותר מבעבר להפשיל שרוולים ולפעול במרץ כדי לגייס לקוחות חדשים.


האינטרנט מהווה עבור מגזר עסקי זה מנוע צמיחה אלטרנטיבי, המאפשר להם להיחשף ללקוחות פוטנציאליים ולפתח איתם מערכות יחסים בקלות ובאפקטיביות. הנוכחות באינטרנט גם מאפשרת פיתוח עסקים בשווקים בינלאומיים, ומאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים ערוצים חדשים להגדלת המכירות. למעשה, נוכחות ברשת תהיה פעמים רבות הכלי השיווקי המרכזי, ולפעמים היחיד, עבור עסקים קטנים רבים.


לנוכח כך, ניתן לציין לטובה את התוכנית "עסקים בישראל צומחים ברשת" שיזמו משרד התמ"ת, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, חברת גוגל וגופים נוספים, ששמו להם למטרה לאפשר ל-20 אלף עסקים את הכלים הנחוצים כדי להיות נגישים ברשת ולהקים אתר עסקי.


אך המציאות ברשת היא מורכבת הרבה יותר. האתגר של פיצוח השיווק באינטרנט הוא קשה, וכבר ברור שאין די באתר אינטרנט כדי להגיע לחשיפה שתאפשר פיתוח עסקי ברמה לה מייחלים העסקים הקטנים והבינוניים. זאת בפרט לאור הריבוי של אתרי אינטרנט עסקיים, ותחרות עזה מול עסקים גדולים בעלי תקציבי שיווק, שמשקיעים משאבים בייצור בולטות ברשת וחשיפה באמצעות פרסום ברשת וקידום במנועי החיפוש.


כאן חוזר הכדור אל משרד התמ"ת, או בשמו החדש משרד הכלכלה והמסחר, שאמון על הסיוע והקידום של העסקים הקטנים בישראל. על המשרד להבין שהצורך של עסק קטן לא מסתכם בסיוע להקמת אתר אינטרנט בלבד. קיים צורך אמיתי וקריטי שהמדינה תחפש פתרונות יצירתיים למצוקות העסקים הקטנים, ותכיר בצורך שלהם במשאבים נוספים, שמטרתם שיווק של האתר, כדי לסייע להם להגיע בצורה פרואקטיבית לקהלי היעד.


פתרון יצירתי מסוג זה יכול להיות באמצעות סבסוד של המדינה לפעולות השיווק הדיגיטאלי, ובדגש על קידום אתרים במנועי החיפוש. בשיטה זו יתאפשר גם לעסק קטן לשפר את מיקומו של אתר האינטרנט שלו בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, להופיע בצמרת הדירוג של מנועי החיפוש, וכך להגביר את החשיפה המסחרית של האתר ללקוחות פוטנציאליים. הדבר נכון במיוחד לעסקים בפריפריה שנוכחות חזקה שלהם באינטרנט יכולה לפתוח להם שווקים חדשים גם באיזור המרכז שעל פי רוב יהיה חסום בפניהם עקב מרחק וחוסר נראות.


מכיוון ומדובר בעסקים קטנים, הרי שגם ההשקעה בסבסוד הפעילות היא צנועה. בדרך זו תוכל המדינה לסייע לכ-1,000 עסקים קטנים בעלות של כ-10 מיליון שקלים בשנה. כמובן שהמדינה יכולה לקבוע קריטריונים לסיוע, כמו: ותק מינימאלי, פוטנציאל לגידול ולגיוס עובדים, תמיכה בעסקים בפריפריה ועוד.


בדרך זו יקבלו עסקים קטנים את אותה רוח גבית לה הם זקוקים כדי להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את פעילותם. גם המדינה תרוויח כתוצאה מהתרחבות של הפעילות העסקית של עסקים קטנים – בצורה ישירה כפונקציה של הגדלת תשלומי המס, ובעקיפין בתרומה של אותם עסקים להגדלת התעסוקה באיזורי פעילותם, ובדגש על הפריפריה שמשוועת לתעסוקה. וחשוב לא פחות, המדינה תוכל לתת ביטוי מעשי נוסף לאמירות הקבועות של מקבלי ההחלטות על חשיבות הסיוע לעסקים קטנים.



אלי שמש, מנכ"ל ובעלים בחברת אינפו ערוצי מדיה ותקשורת, חברת מדיה ופרסום דיגיטלי המתמחה בייזום פרויקטים אינטרנטיים, ובהקמה, תפעול ושיווק אתרי תוכן באינטרנט.


אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח