לעומק התודעה פרסום ושיווק לצעירים בדקה את הרגלי צריכת בשמים ואפטרשייב בקרב צעירים בגילאי 18-35 נתוני הסקר לקוחים ממאגר הסקרים של חברת TGI. הנתונים מתייחסים לגל האחרון מחודשים ינואר-יוני 2008.
כמה פעמים ביום מתבשמים החיילים והסטודנטים?
איזו רשת מעדיפים הצעירים והאם הדיוטי פרי שומר על המקום הראשון?
הנתונים הרשומים מטה נבדקו על צעירים בגילאי 18-35 על פי חתך חברתי, עיסוק ומין. השאלות אותם נשאלו הנסקרים עוסקות בנושא הבישום: תדירות שימוש בבושם/אפטרשייב, היכן נוהגים לרכוש את הבושם/ אפטרשייב לשימוש אישי, תדירות קניית בשמים ואפטרשייב ומספר בשמים שונים בשימוש אישי. התוצאות מראות בוודאות שהצעירים משתמשים בבשמים ואפטרשייב באחוזים גבוהים הרבה יותר מכלל האוכלוסייה נתון שמחזק את נושא הפרסום הממוקד.
- מתיזים יותר מפעם ביום
כלל האוכלוסייה 13%
בליינים – 23%
חיילים – 21%
סטודנטים 20%
- היכן נרכש הבושם/אפטר שייב האישי?
מהפך? ככה זה נראה הדיוטי פרי מאבד גובה בקרב הצעירים.
הרשתות המובילות בארץ:
סופרפארם
כלל האוכלוסייה 29%
35% בליינים
50% חיילים,
41% סטודנטים
34% כלל הצעירים בגילאי 18-35
אפריל
כלל האוכלוסייה 6%
בליינים 8%
חיילים 7%,
סטודנטים 8%
נשים 8%
ניופארם+ המשביר החדש לצרכן
כלל האוכלוסייה 14%
חיילים 27%
בליינים 16%
סטודנטים 17%
דיוטי פרי
כלל האוכלוסייה 23%
בליינים 32%
חיילים נשים וסטודנטים 23%
חובבי ספורט 26%
משפחות צעירות וגברים 19%
- תדירות קניית בושם/אפטר שייב
הבליינים והחיילים מעידים על עצמם כקנייני בשמים רציניים מאוד. שני הקהלים קונים בשמים פעם בחודשיים עד חצי שנה האחוזים גבוהים מאוד 32% מקרב הבליינים והחיילים בשירות סדיר קונים בתדירות זו בשמים לעומת 20% מקרב כלל האוכלוסייה.
- נאמנות או בושם לכל בגד.
שימוש ב- 5 בשמים שונים ומעלה:
הסטודנטים, הבליינים והנשים במקום 7% מהם משתמשים בלמעלה מ- 5 בשמים שונים.
כלל האוכלוסייה 4%
שימוש ב- 3-4 בשמים שונים:
שליטה בלתי מעורערת של החיילים עם אחוז מאוד גבוה 31% המשתמש למעלה מ- 3 בשמים שונים לעומת 18% בקרב כלל האוכלוסייה.
אחריהם הנשים עם 27% והבליינים עם 24%.
כלל האוכלוסייה: 18%
שימוש ב- 2 בשמים שונים:
אין ספק שהמשכורת הצבאית לא מפחידה אותם. בקטגוריה זו 36% מהחיילים בסדיר העידו כי הם משתמשים בשני בשמים/אפטרשייב, ל- 32% מהבליינים 2 בשמים שונים לשימוש אישי , הסטודנטים וחובבי הספורט גם הם מעדיפים בחירה 31% בקרב שני קהלים אלה מחזיקים 2 בשמים שונים לשימוש אישי.
כלל האוכלוסייה: 27%
און גולדשטיין מנכ"ל משותף לעומק התודעה פרסום ושיווק לצעירים: "נתוני הסקר מוכיחים פעם נוספת ששימוש מושכל במדיה ממוקדת עשוי לחזק את הקהל שאוהב להתבשם, קונה בשמים בתדירות גבוהה, מעדיף מבחר בשמים לשימוש אישי ונראה כי ויתר על הדיוטי פרי כאופציה ראשונה לרכישת בושם.
חברת לעומק התודעה מקיימת לפחות אחת לחודש פעיליות קד"מ עבור מותגי בישום מהמובילים בארץ, רוב הפעילות מתבצעת בקרב הקהל הצעיר המביע נכונות להשתתף בפעילויות להתנסות ולרכוש את הבושם. חלק מאוד גדול מהפעילויות מחוזק על ידי המדיה הבלעדית שלנו במקומות הבילוי ובחדרי הכושר שם נמצא רובו של הקהל הצעיר בגילאי 18-35.