הלקח בסיפור: לאור הכישלון בהסברה הישראלית שהצביע עליו מבקר המדינה בעקבות מלחמת לבנון השניה, לפחות ברשת, הציבור הישראלי יכול לשמש כדובר טוב ויעיל יותר מההסברה הרשמית.
הבלוג הפטריוטי Israel-on-blog (www.israel-on-blog) אשר הוקם במטרה לחזק את מעמדה של ישראל ברשת, העלה פוסט המציג את התלונה למשטרה של עיריית קריית ים נגד גוגל. תלונה שהוגשה בעקבות תיאור של קריית ים במפת Google Earth כיישוב שהוקם על הריסות כפר פלסטיני. הפוסט קודם למקום הראשון באתר דירוג התכנים העולמי Digg, ושם תפס את תשומת ליבם של כתבים ובלוגרים נוספים. התיאור של קריית ים הועלה ל- Google Earth ע"י גולש פלסטיני, התגובה של הבלוג נמצאה כאמצעי יעיל ביותר להילחם בתוכן גולשים עוין המציף את הרשת.
ל- Israel-On-Blog קהילה גדולה של חברים באתרי Web 2.0 שונים ביניהם אתר החדשות החברתיות Digg.com , קהילה זאת מספקת דחיפה נוספת לתכני הבלוג המופצים ברשת. ברגע שהפוסט קיבל את תשומת הלב הראשונית מחברי הקהילה הקבועה, הפוסט קודם לרשימת התכנים הפופולאריים באתר Digg, ומשם הסקרנות של שאר הגולשים עשתה את העבודה.
בעקבות התנועה הבלוג קרס לזמן קצר ונרשמה תנועה של עשרות אלפי גולשים בשעות הראשונות עד הקריסה. במהלך אתמול 500 לינקים חיצוניים התווספו לבלוג, ולמעלה מ- 500 תגובות נרשמו רק ב- digg.
האתר NetWorkworld פנה למנהלי הבלוג לקבל פרטים נוספים שבעקבותיהם פנה במכתב לגוגל, וקיבל תשובה כי זה לא מעניינם:
While we recognize that some may find the user generated content objectionable, we are careful to balance the integrity of an open forum with the legal requirements of local governments. It looks as though this particular user-contributed annotation does not breach our Terms and Conditions nor is it in any way illegal.
The Google Earth community layer is a place where people can tag their knowledge or opinions of a location. Their comments are clearly indicated with the 'I' icon and this layer can easily be switched on and off.
We believe the majority of people use the community positively to share their expertise and experiences. In most cases, our users increase the utility of the product and provide a more meaningful and robust experience for each other with their contributions to the Google Earth community.
Israel-On-Blog.com הוקם ומקודם ע"י חברת A-2-Z המתמחה בשיווק בינלאומי באינטרנט ובשיווק חברתי ברשת (Web 2.0).
אבי יוסף, מנהל מחלקת שיווק Web 2.0 בחברת A-2-Z טוען שיש בעיה רצינית בהסברה הישראלית ברשת. "כשצעירים בארה"ב קוראים מאות תגובות של צד אחד או רואים בגוגל תוצאות מוטות המיוצרות מצד אחד בלבד, הם מקבלים תמונה שגויה של המציאות. ניתן להילחם במצב על ידי שיווק נכון באמצעי Web 2 של תכנים פרו ישראלים ".