חשבתם ששמעתם כבר הכל? על חברות המתמחות ביצירת "מיתוג ריח" שמעתם? סביר להניח שלא.
חברות אלו יוצרות עבור לקוחותיהן "חתימת ריח" ייחודית. רוצים דוגמאות? בבקשה.
עבור רשת מלונות Omni, פותח ריח "למון גראס" ייחודי וריח מוקצ'ינו עבור בתי הקפה במלון ועבור פגישות עסקים הכוללות כיבוד קל.עבור כנס מפיצים שנתי של חברת משקאות פיתחה חברה מתמחה ריח חורף (מה זה?), ועבור רשת הכלבו Bloomingdale's פותחו ריחות שונים למחלקות השונות כגון: ריח אבקת טלק עבור מחלקת התינוקות וריח קוקוס למחלקת בגדי הים.
אגב, נשמע לכם מעט דמיוני…תתפלאו שוב – החברה שפיתחה את הריחות עבור המותגים הנ"ל התחילה לפעול בישראל – לפני כשבוע הרחתי במשרד ריח של דשא שהרגע כיסחו… פנטסטי.
מעניין אם הם יצליחו ליצור ריח של מסבחה עם ביצה או של מנה פלאפל 🙂
בסקר שערכה רשת מלונות Omni Hotels בקרב 1,000 אורחים לגבי העדפותיהם בכל הנוגע לחמשת החושים התגלו התוצאות הבאות:
ראייה
כאשר נתבקשו הנחקרים לציין מהו החוש החיוני להם ביותר במהלך היום, ענו 69% כי מדובר בחוש הראייה, ורק 17% טענו כי מדובר בחוש הריח. כאשר נשאלו על העדפות צבעים, 44% אמרו שכחול הינו הצבע שהכי מסייע להם להירגע ואחריו הירוק (24%).
ריח
32% מהנחקרים טענו שריח הדרים הוא הריח המרגיע אותם ביותר, 29% ציינו את ריח הפרחים ו 22% אמרו שמדובר בריח של אקליפטוס.
שמיעה
באופן מפתיח, 43% מהנחקרים טענו כי השמיעה הוא החוש החשוב להם ביותר במהלך הערב. 58% טענו כי הקול שמסייע להם הכי הרבה להירגע הינו קול הגלים המתנפצים על החוף, ו 25% טענו שהם מעדיפים את קול הדממה.
טעם
47% טענו כי טעם היין מסייע להם להירגע, 23% העדיפו שוקולד.
מגע
42% מהנחקרים טענו כי עבור מצעים הם מעדיפים מגע רך של כותנה, 28% העדיפו שמיכות מצמר כבשים ו 23% העדיפו סדינים "פריכים" (crisp sheets)
מהמחקר עולה כי חברות רבות מגדילות את השימוש בקול על מנת לעורר זיכרונות ורגשות המסייעים לפתח קשרים חיוביים עם הלקוחות. לדוגמה: להיט מוזיקלי מוכר נוטה "לעשות טוב" לאנשים בכך ש"מחזיר" אותם אחורה בזמן ומפתח קשר בין חוויה עכשווית ואירוע משמח מהעבר.
גם האינטרנט הפך לסביבה חיובית עבור המשווקים לצורך שימוש בקול ליצירת קשר עם הלקוחות. לדוגמה: חברת AOL עושה שימוש בשיר של בריטני ספירס, אתר האינטרנט של קוקה קולה עושה שימוש בצליל המוכר של בקבוק קולה נפתח שתוכנו נשפך לכוס מלאה קרח, ואתר האינטרנט של סטארבקס עושה שימוש בקול המוכר של בישול פולי הקפה.
גם בתעשיית הרכב, חשיבותם של חושי הקול והמגע חשובים מאד. במחקר שנערך על ידי חברת Brand Sense עולה ש 44% מהצרכנים טוענים שקולה של מכונית חדשה חשוב יותר מעיצובה. הייתם מאמינים שחברת מרצדס בנץ מעסיקה 12 מהנדסים שתפקידם לכוון את הקול המדויק לפתיחה וסגירה של דלתות.
מסתבר שקול פתיחת דלת וסגירתה אינם קולות "טבעיים": יצרן מכוניות אחד עבד קשה על מנת להתאים קולות אלו. בדגם מסוים, קול פתיחת וסגירת הדלת נקבע באופן מלאכותי וכן יוצרו במיוחד תחושות נעימות בעת המגע עם הדלת.
חברת סינגפור אירליינס הייתה החברה החלוצה בפיתוח "סביבת חושים טוטאלית" עבור הנוסעים. באמצעות פנייה לכל החושים, שילוב מוסיקה, ריח, סגנון והתנהגות מסוימת במטוס, יצרה חברת התעופה חווית טיסה ייחודית וממותגת שהנוסעים לא שוכחים בקלות.
מסקנת המחקר: באמצעות קמפיין חושים מקיף ניתן לכוונן במדויק את חווית הלקוח, שביעות רצונו ונאמנותו.
מקור: www.thewisemarketer.com
המאמר נכתב ע"י חברת * SEGMARKETING העוסקת בשיווק ממוקד לקוח ותכניות נאמנות בישראל ומפעילה את אתר המידע והחדשות www.segmarketing.com. לפרטים נוספים ותגובות info@segmarketing.com