- שם החברה: עמותת Make-A-Wish Israel מגשימה את משאלות לבם של ילדים החולים במחלה מסכנת חיים. חלק מארגון בינלאומי הפועל ב – 40 מדינות ברחבי העולם.
- שנת הקמה: בארץ – 1996, בעולם – 1980
- מספר עובדים: 6, ועשרות מתנדבים.
- פרופיל אישי: בת 35. לאחר סיום לימודיי תקשורת, התחלתי לעבוד כמנהלת שיווק ביקב טוליפ. לאחר מכן ניהלתי את מסחור מותגי הילדים של חברת Mattel בארץ בסוכנות הייצוג יוקה. בארבעת השנים האחרונות בתפקיד מנהלת שיווק וגיוס כספים בעמותה. לתפקיד הגעתי לאחר תקופת התנדבות בעמותה, במהלכה התאהבתי ברעיון הקסום שעומד מאחוריה. תחושת הסיפוק הפכה לחלק בלתי נפרד מהעבודה שלי.
- היקף תקציב שיווק: בעמותה, בשונה מחברה עסקית רגילה, האתגר הוא כפול ומכופל, מכיוון שאנו נדרשים לייצר הכנסה ללא תקציב שיווק אמיתי, מה שדורש יצירתיות רבה וחשיבה יום יומית, מחוץ לקופסא.
- ספקי שיווק: משרד פרסום: פוקס, גורן, גלעדי. משרד יח"צ: שטרן אריאלי
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
במהלך השנתיים האחרונות פיתחנו יחד עם מעצב מוכשר בשם ישראל יוסף, ליין עיצובים בצבעי שחור-לבן, אשר "משחק" עם המילה Wish, במגוון ביטויים באנגלית. העיצובים הודפסו על חולצות, המהלך לווה בקמפיין וויראלי מצליח, וקיבל חשיפה מדהימה והדים חיוביים רבים. לאחר מכן אותם עיצובים הודפסו גם על כיסויי טלפונים ניידים בהצלחה רבה, ועוד ידינו נטויה. הצלחת הקמפיין לדעתי היתה טמונה בעובדה כי המיתוג לא היה ישירות של העמותה עצמה, אלא רק באופן מרומז, מתוך עולם המושגים שבו היא עוסקת. רצינו שבראש ובראשונה המוצר יהווה אחד כזה שאנשים ירצו לרכוש, עוד לפני העובדה כי הרכישה מהווה תרומה.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר? יחסי ציבור (טובים) עשויים להוות לדעתי נקודת מפנה בפעילותה של עמותה. באמצעותם ניתן לא רק להגיע לקהל הרחב ביותר (או להתמקד בקהל מסוים אליו אתה מעוניין להגיע), אלא להביא בפניו את הסיפורים האמיתיים שמתרחשים מאחורי הקלעים ומרכיבים את פעילות העמותה, ובסופו של דבר מייצרים מודעות, ובשאיפה, הזדהות ותחושת נתינה.
בסוג העבודה שלי, אירועי גיוס תרומות, על סוגיהם השונים, חשובים לא פחות ומהווים כלי שיווקי משמעותי ביותר, שמאפשר פילוח קהלים, גיוס מתנדבים וקשר אישי ובלתי אמצעי עם תורמים ושותפים עסקיים.
- לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים: למרות שעולם הרשתות החברתיות משויך פעמים רבות לקהל צעיר, הוא עשוי להוות פלטפורמה אדירה בממדיה, עם הישגים שאף כלי אחר לא יכול לבצע באופן ממשי. לפני מספר חודשים פורסם סיפורו של מיילס, ילד משאלה מסן פרנסיסקו, אשר חלם להיות Batkid (בטמן הצעיר). סיפור הגשמת משאלתו התגלגל והגיע באופן וויראלי למיליוני אנשים ברחבי העולם, בעיקר בעזרת הרשתות החברתיות, ואפשר חשיפה אדירה ואבן דרך משמעותית עבור Make-A-Wish.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה: עמותת "גדולים מהחיים" ו"בית השנטי", מעבר לפעילות הנהדרת שלהן, הן שתי עמותות שעושות עבודת מודעות מעולה בעיני.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? רועי יצחקי, מנכ"ל ובעלים יקב טוליפ. למדתי ממנו דבר או שניים בתחילת הדרך על אמביציה, על עסקים ועל לאהוב את מה שאתה בוחר לעשות, כל בוקר מחדש.
· עבודה ראשונה? מנהלת שיווק, יקב טוליפ
· תכונה חשובה למנהל שיווק? יצירתיות, סבלנות, יכולת ראיית המאקרו ללא הזנחת המיקרו, נכונות תמידית ללמוד.
· דף הבית שלך באינטרנט: גוגל… What else? J
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? יונדאי I20
· מהו ג'וב חלומותיך? תפקיד שיווקי בכיר בחברת וולט-דיסני העולמית, אשר מעורב גם באופן קבוע בפעילויות יזומות של הארגון בתחום התרומה לקהילה.
· חופשה חלומית: בטן-גב במלדיביים! (בלי wi fi)