ניוזלטר אפקטיבי – כיצד לכוון את המגזין המקוון ?

בעידן הוירטואלי קל יותר מתמיד לעשות קופי פייסט על מהלכים שיווקיים של אחרים. כל כך הרבה חומרים ממוחזרים בסיסמאות דומות תחת לוגואים שונים. ברגע שמישהו כבר כבש את הפייסבוק, גם המתחרים שלו רוצים להיות שם ואם לשחקן מרכזי בענף יש אתר מותג נוצץ, מיד יפנו המתמודדים לאותה חברה שבנתה את האתר ויבקשו ממנה ליצור מודל זהה בגוונים אחרים וכך גם בזירת הניוזלטרים, הדרך האידיאלית לתקשר עם לקוחות הפכה לשטח מפורז בה כולם מדוורים בקצב מסחרר המון ג'אנק.

אחרי חוק הספאם היינו חושבים שיקרה ההפך, שתושקע מחשבה, שרשימת התפוצה תעבור סיגמנטציה קפדנית, שכל פלח שוק יקבל דיוור משלו, שלניוזלטר יהיה תוכן ועניין, שהוא ידבר בשפה הנכונה והאלמנט הפרסומי יתגמד מול האלמנט התוכני, אבל לא כולם עוד הגיעו לתובנות האלה ובמזל רב, הם עוד שם, מעבירים ללקוח שפע של מסרים ללא כיסוי הולם.


במוקדם או במאוחר הם ככל הנראה יוסרו מהתפוצה או יפסיקו לקבל הקלקות שוות, כי כמה פעמים ניתן להקליק על תמונה יפה של דוגמנית או על אותו מוצר רק כדי לגלות שהמבצע הפך מ-10% הנחה ל-1+1?


ניוזלטר הוא עולם ומלואו וכיום עם תשומת הלב שחברות מעניקות לתחום ניהול מועדוני הלקוחות, כשהכל מפולח וממוקד ופרסונאלי יותר ומטרת העל היא חיזוק הקשר עם הלקוח ופגיעה בול במטרה, אפשר ליצור ניוזלטרים איכותיים שהמילה ניוזלטר הוא אנדר סטייטמנט למה שהלקוח יכול לקבל במייל.

אז איך לכוון נכון את המגזין המקוון? הנה מספר עצות למותגים שחשקה נפשם בניוזלטר והם מחפשים לאפיין אותו בצורה הטובה ביותר וליצוק לתוכו תוכן מעניין ואפקטיבי כאחד.


איפיון ניוזלטר – לגזור את עולם התוכן מתוך ערכי המותג

חשוב לייצר קונספט מעניין לניוזלטר שטרם נראה וגם אם מדובר בנושא שחוק, אפשר תמיד למצוא פרספקטיבה מבדלת או נישה ממוקדת. אם מדובר בניוזלטר אופנה, אפשר לאפיין אותו באופנים שונים: ניוזלטר אופנה סקסית, אופנה לנשים, אופנה צעירה, אופנת רחוב ועוד ולצאת מתוך המוטו לכל התכנים הרלוונטיים שמעניינים את קהל היעד בהתאם לטווח הגילאים, סגנון החיים של הלקוח וכל נתוני הדטה בייס שמגלים עליו יותר. כמו למשל, מגזין אופנה יכול לעסוק גם ביופי, תחום משלים לאופנה, איפור, שיער וכולי. אם המגזין עוסק בבריאות טבעית, ניתן לייצר מגזין שכולל ארבעה מאמרים בתחומים שנושקים לתחום, מחקרים, חדשות, מדריכי טיפים, מאמר מומחים.


אם המותג הוא מותג צעיר ומשדר קלילות, ניתן לייצר מגזין קצרצר עם טיפים, כמו טיפים לחיים טובים או טיפים רומנטיים או טיפים לטיפוח, כשכל טיפ מוביל לכתבה רחבה יותר. אפשר להשתמש בערכי המותג כערכים מנחים לשפה של הניוזלטר: ערכי המותג הוא פינוק? אפשר לייצר ניוזלטר שעוסק רק בפינוקים וברגעים קסומים של אושר.


מכירתי או תוכני? לשלב בין שניהם


ניוזלטר אפקטיבי הוא שילוב מנצח בין תכנים נייטרלים הקשורים לעולם התוכן של קהל היעד עם תכנים מכירתיים, שיווקיים, כשהמינון קובע הכל. כדי לרכוש את אמונו של הלקוח ולזכות ממנו להתעניינות בהמשך ולאורך זמן, מומלץ לטשטש ככל האפשר, לפחות בדיוורים הראשוניים, את הרעיון המכירתי ואפילו את זהות המותג. האלמנט המכירתי יבוא לידי ביטוי רק בשוליים, בבאנר או בלוגו של החברה או במסרים השיווקיים שיעברו דרך המילים כמו שתילת הנעה לפעולה בתחתית של גוף הטקסט או בתחרות מיוחדת שעורך המותג למקבלי הניוזלטר.


אם מדובר במותג הנעלה לכל המשפחה, המגזין יכול לדבר על ענייני משפחה, החל מבריאות ועד טיולים משפחתיים, תמיד ניתן למצוא את הקונטקסט הנכון: הצעות לטיולים + הצעה מכירתית לנעל שתיקח אותך לשם וכולי.


מועד לכל מגזין

כדי ליצור עניין של הלקוח לטווח הארוך, חשוב לגוון בין התכנים מדי חודש. ניתן לייצר כל חודש ניוזלטר שיעסוק בתחום אחר או יתייחס למועדים חשובים במהלך השנה: חגים, סילבסטר, השקת קולציה, מוצר חדש שיוצא לשוק, סוף עונה, החופש הגדול, עונת הטיולים וכולי ולבטא את ההקשר גם בתכנים וגם במבצעים. ניתן לייצר טיזרים ממגזין למגזין או לשלב כתבות שהן חלק מסדרת כתבות טיפים.

אפקט הבלעדיות


חשוב להקצות לניוזלטר תכנים ואפילו מבצעים ייחודיים כדי לייחד את המוצר שנקרא ניוזלטר מתכנים קבועים באתר או פרסומים אחרים. כמו למשל, רק בניוזלטר יש טור של הפרזנטורית של החברה והטבות ייחודיות לניוזלטר בלבד.

מה בין ניוזלטר למגזין אינטרנטי?


חשוב לשמור על השער של הניוזלטר מינימאלי ועם זאת, אטרקטיבי ככל האפשר. לייצר כותרות מושכות הקלקה, נושא מייל מפתה, מספר תמונות ולא ליצור גודש ויזואלי כדי לא להכביד חלילה על המשלוח וגם כי יש לזכור, שהקורא, אפילו אם הוא סובלני ביותר, עסוק ולכן, יש לעניין אותו במיידי ואם הוא מעוניין בהרחבה ניתן לייצר מכל פתיח קישור להמשך הקריאה אבל להשקיע במיוחד בפרונט של הניוזלטר, במה שהגולש רואה ברגע שהוא פתח.


מעורבות של הלקוח

היות והאלמנט הפרסונאלי צובר תאוצה במחוזותינו, לא מספיק להקדיש את הניוזלטר לגולש ספציפי על ידי נקיטה בשמו המלא, אפשר גם לערב אותו בעשיית הניוזלטר: תחרות המצאות סלוגנים, שליחת טיפים, כתיבה של כל גולש במגזין הבא ויצירת קהילה מקוונת שלמה שניתן לקבל ממנה משוב בהקדם, יצירת סקר הוא פיתרון לקבלת פידבק אפקטיבי ומהיר. כמו כן, יש לעקוב מדי משלוח על מי הקליק וכמה ולשפצר בהתאם – לשנות ולתקן תכנים שלא עבדו ולחזק תכנים ומבצעים שעשו את העבודה.


*הכותבת הינה עורכת וכתבת תוכן שיווקי ותוכן לקידום אתר בגוגל
SEO, עוסקת באפיון ושדרוג ניוזלטרים, אתרי חברה ממותגים ומכירתיים, מעניקה שירותי תוכן למגוון חברות לייף סטייל. לפרטים נוספים –0523432684 או korendor@013.net

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח