נקודת הסליקה – לא רק מספר כרטיס אשראי

יש לכם חנות באינטרנט. אתם מפרסמים בגוגל ובפייסבוק, ואלה מכניסים לאתר שלכם גולשים. חלק מהגולשים בודקים את המוצר או השירות שאתם מציעים, הם מוצאים חן בעיניהם, והם עוברים לעמוד סליקת האשראי – שם הם מוציאים את כרטיס האשראי, מקלידים את הפרטים, והופכים ללקוחות מרוצים. גם אתם מרוצים – השגתם את היעד העיקרי של האתר, הגולשים שלכם מבצעים רכישה. אך אסור לשכוח כי בנקודה זו לא הסתיימה הפעולה – זו רק תחילתו של תהליך.



בעלי חנויות מקוונות משקיעים מאמצים רבים בהפיכת הגולשים הנכנסים ללקוחות. הם נדרשים לבחון וללמוד היטב את הדרך החמקמקה שמובילה את הגולשים אל נקודת התשלום, ולהתמודד עם עשרות מכשולים שונים – חלקם פסיכולוגיים וחלקם טכניים – בדרך אל מספר כרטיס האשראי הנחשק. ואולי זאת הסיבה בגינה רבים שוכחים כי לאחר הרכישה מערכת היחסים עם הלקוח ממשיכה עוד זמן רב ?

מידע הוא אמצעי מפתח כדי לתחזק את מערכת היחסים עם הלקוח. נקודת רכישה היא הזדמנות מצוינת לאסוף נתונים שישרתו את העסק בהמשך הדרך בתקשורת שלו עם הלקוח. בנקודת הרכישה באינטרנט, שם הלקוח מוציא את מספר כרטיס האשראי, הוא כבר מחויב פסיכולוגית לרכישה. הוא ערוך למלא טופס ארוך ומורכב יחסית. לכן הוא גם מוכן לספק פרטים רבים בהשוואה לשלבים אחרים בתהליך הרכישה.
זה הזמן להוציא ממנו פרטים חשובים. אילו פרטים?
1. מצב משפחתי של הלקוח יכול להיות מעניין עבור עסקים הפונים לילדים או עבור צעירים.
2. תחומי עניין אישיים
3. מוכנות לקבל חומרים פרסומיים בעתיד
4. דרך השימוש במוצר
5. תחום עיסוק אישי
6. מוכנות להעביר לחברים מידע בתמורה להטבות
7. דרך תקשורת מועדפת
8. יום הולדת או תאריכים אחרים
9. מוכנות להשתתף בקבוצת מיקוד
10. למי המוצר מיועד/ מי המשתמש העיקרי במשפחה
כל הפרטים האלה, תלוי בעסק המדובר, יכולים לסייע כדי לשפר את הפניה הבאה ללקוח, להפוך אותה לאישית יותר, ולשפר את הסיכויים לרכישה חוזרת.
אז נכון שאתם ממוקדים במכירה. הרי בשביל זה הקמתם את האתר. אך אל תשכחו כי ייתכן שרוב ההכנסות שלכם, או לפחות חלק ניכר, יגיעו מלקוחות חוזרים, אם תשכילו לתחזק מערכת יחסים ארוכת טווח.



הפוסט נכתב על ידי קרן בראון צמיר, מנכ"לית חברת פלאקארד, ספקית פתרונות סליקת אשראי לאתרי אינטרנט המאפשרים התאמה לצרכי העסק והארגון.

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח