חברת אס סי ג'ונסון המייבאת ומשווקת בישראל את מותגי הניקיון דאק, גלייד, פלדג' ומיסטר מאסל, ערכה השבוע סקר, לקראת חג פסח, הנחשב כחג הניקיונות, לחשיפת הרגלי הניקיונות בישראל.
הסקר נערך באמצעות חברת דיאלוג, מדגם שנעשה בקרב 500 בתי אב בישראל, גברים, נשים בגילאי.18-70 במדגם ארצי מייצג.
מהסקר עולה כי רק 8% מהגברים בישראל אחראים על ניקיון הבית, לעומת 44 אחוזים מהנשים, 31% הצהירו כי כל בני הבית משתתפים בניקיון הבית. כמו כן עולה מהסקר כי רק 11% ממשקי הבית מעסיקים באופן קבוע עוזרת בית.
ניכר כי בדור הצעיר יש אחריות משותפת על הניקיון. בקרב גילאי 51-70- 48% מהאמהות אחראיות על הניקיון בעוד בקרב גילאי 26-35 רק 38% מהאמהות אחריות על ניקיון הבית ואצל 34% מגילאים אלו, ניקיון הבית הוא מטלה משפחתית.
כמו כן עולה מהסקר כי הישראלים מקפידים על ניקיון הבית והרוב המכריע (70%)של האוכלוסייה נוהגים לנקות את הבית אחת לשבוע, בעוד 20% מנקים פעם בשבועיים ו 3% הצהירו כי מנקים את הבית פעם בחודש בלבד.
חג הפסח הידוע כחג הנקיונות, ממשיך להיות כזה גם בשנת 2018. 62% מתחילים את ניקיונות הפסח לפחות שבועיים לפני החג. 32% מהאוכלוסייה נוהגים להתחיל בניקיונות חודש לפני החג, מתוכם ניתן לראות כי בקרב הנשואים נוהגים יותר לנקות את הבית לפני החג 35% לעומת 20% בקרב הגרושים.
30% מהאוכלוסייה מתחילים לנקות שבועיים לפני החג, 19% מהאוכלוסייה מנקים שבוע לפני החג ו – 19% לא מנקים כלל לקראת פסח.
הסקר מראה עוד כי גילאים צעירים מנקים לקראת הפסח אף יותר מגילאים מבוגרים. 36% מגילאי 26-35 מצהירים כי הם מתחילים את ניקיונות הפסח חודש לפני החג ביחס ל- 29% מגילאי 51-70.
רוית קלוד, מנכ"לית חברת אס סי ג'ונסון אומרת: "לישראלים מודעות גבוהה לניקיון הבית ביחס למדינות אחרות. מהסקר עולה כי הישראלים מנקים את הבית בתדירות גבוהה. מעודד לראות שבגילאים צעירים יש מגמה של עליה בשותפות בני הזוג בניקיון הבית. עוד מסרה קלוד: "באשר לניקיונות לקראת חג הפסח, אנו עדים לכך שיש שימור של המסורת וניקיון הפסח הוא חלק מהותי בהתארגנות לחג גם בקרב הדור הצעיר."