חברת סוני העולמית תעמיד בראש רשימת הפורמטים, אשר תציג בשבוע הבא בפסטיבל מיפ, את השעשועון "כלוב הזהב" שפותח באולפני הרצליה.
כזכור, חברת סוני העולמית הביעה אמון בפוטנציאל הבינלאומי של הפורמט עוד בטרם הופק פיילוט, כאשר חתמה על הסכם פיתוח והפצה עולמי עם אולפני הרצליה לפני כשנה.
"כלוב הזהב", הינו משחק טלוויזיוני מקורי בו מתחרים זוגות. בכל תכנית יצטרך אחד מבני הזוג לענות על שאלות טריוויה, כאשר כל תשובה נכונה של אחד מבני הזוג תאפשר לבן הזוג השני להיכנס להיכל מלא בפרסים, ולהוציאם החוצה בזמן קצוב. אם לא יספיק לצאת בזמן, יינעל הכלוב והמשחק ייגמר.
בגרסתו הישראלית צפוי השעשועון לעלות בזכיינות ערוץ 2 , "רשת", בהנחייתו של אבי קושניר. במקביל, חברות ההפקה של סוני בארה"ב ובאנגליה החלו לעבוד על עיבוד הפורמט.
את הרעיון לפורמט השעשועון הציע שי ברמלי, שהיה עוזר הפקה באולפנים. הוא פנה איתו למנהלת המחלקה הבינלאומית של האולפנים, טליה שחר, ומכאן כל הניהול והליך הפיתוח עברו לאולפני הרצליה אשר השקיעה מאות אלפי דולרים בפיתוח הפורמט, גיוס אנשי מקצוע, הפקה ושיווק לסוני העולמית.
בשונה מהתהליך המקובל עד היום בתעשיית הטלוויזיה המקומית פנתה החברה למספר גורמים בינלאומיים להיכנס כשותפים לפרויקט. סוני נענתה לאתגר ונכנסה כשותפה הן בפיתוח ובהשקעה בפורמט. בשלב השני נכנסה הזכיינית "רשת" כשותפה נוספת לתהליך וליוותה אותו עד לשלב המוצר הסופי.
מאולפני הרצליה נמסר : "אנו שמחים שהאסטרטגיה שלנו להעמיק את הפעילות בשוק הבינלאומי מוכיחה את עצמה ומאוד גאים בשיתוף הפעולה עם חברת סוני העולמית ורשת. בימים אלה אנו עובדים על מספר פורמטים נוספים המיועדים לשוק הבינלאומי ומקווים שנוכל להמשיך ולהפתיע גם בפסטיבל מיפ הבא אליו נגיע עם עוד ארבעה פורמטים חדשים שלנו ושל שותפים אסטרטגיים נוספים".