לאילו אימוג׳ים זקוקים הישראלים בצ׳אטים שלהם? שלומי נחשון, סטודנט לעיצוב תקשורת חזותית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון עיצב אימוג׳ים בהנחיית סיגל פרלמן בהשראת המצב הביטחוני, מתוך ההבנה שמושגים כמו פיגוע, מחבל ועוד הם חלק משגרת המושגים שנטמעו בשפה ובתרבות בישראל ויש צורך לתת להם ביטוי גם בעולם הרשתות החברתיות.
נחשון מדגים שתי אפשרויות לשימושים לסדרת האימוג'ים החדשה שיצר. האחד בזמן אירוע ביטחוני וחרדה אמיתית, והשני הוא השלכה/ השפעת המושגים על השיח היומיומי הישראלי (למשל "פיגוע בייביסיטר" כשהכוונה היא לבלגן בבית שיצא משליטה). "האייקונים רלוונטיים לשיחות וואטסאפ שהתקיימו בין אנשים בתקופת אינתיפאדת הסכינים ובתקופות מתוחות אחרות. האימוג׳ים שעיצבתי מציגים את היום יום האבסורדי בישראל", מסביר נחשון.
פרויקטים נוספים שעיצבו סטודנטים בהנחיית סיגל פרלמן וסיון נוריאל הם: אדפטציה לאימוג׳ים הצהובים הקלאסיים לקהל יעד בעל תשובה של הסטודנט אריה קופרשמיט, תלמיד שנה ג' בתקשורת חזותית: "בשבילי אימוג'י טוב הוא כזה שאי אפשר לבטא אותו במילים. המחשבה על האימוג'ים החדשים שעשיתי נבעה מתוך צורך של אדם דתי, אשר חסרים לו הבעת השמחה/רגש/אמונה שיש ביהדות. באימוג’ים החדשים שלי ניסיתי לתת ביטוי לאותם רגשות יהודיים. הם לא פונים רק לקהל יעד ספציפי של 'דתיים', אלה לקהל יעד רחב אשר יכול להשתמש בהם בדרכי ביטוי שונות, לאור ההקשר הרחב שיש בדימויים בתרבות הישראלית".
פרויקט נוסף הוא סדרת אימוג׳ים לביטויי רחוב מילוליים ישראליים, כמו "נשבר הלב", "אכלת לי את הראש" של הסטודנט קסם הראל בהנחיית סיגל פרלמן והלן ויקס, וסדרת אימוג׳ים לחיילים/ות בטירונות של הסטודנט עמרי שרעבי בהנחיית צחי דינר ומיכל רייכר .
סיגל פרלמן מרצה במכון טכנולוגי חולון: ׳אימוג׳ים בוואטספ הם ראי לתרבות ושיח מקומי. הם משקפים את נושאי השיחה, ההומור המקומי ועוד בגלל הפערים התרבותיים בין כור ההיתוך שנקרא ישראל למדינות מערביות אחרות. לקהל היעד הישראלי – יש צרכים משלו והם באים לידי ביטוי בין השאר באימוג'יס".
פרויקטים אלו נוצרו במהלך קורס "עיצוב למדיה אינטראקטיבית" במכון הטכנולוגי חולון.