סיפור הצלחה: אפילו בפייסבוק התלהבו מאירוע המכירות המקוון של רנו

אם אנשי דיגיטל היו נסחרים כמניה בבורסה, הערך שלהם כנראה היה מרקיע שחקים בחודשי הקורונה האחרונים. בחלק מהארגונים, שראו בדיגיטל עד היום משהו ש"נחמד שיהיה" ליד המכירות, הם פתאום הפכו לחלק מהליבה העסקית כשכל כובד הפעילות העסקית נופל עליהם. חלק מאנשי השיווק נאלצו לסגור פערים ולצאת במהירות למהלכים חדשים להם. אבל ישנם ארגונים שהמסע הדיגיטלי שלהם כבר יצא לדרך מבעוד מועד, והקורונה רק סיפקה דחיפה קלה בכיוון. גם אם הם יצאו מהקופסא אל מהלכים חדשניים, הדרך הייתה כבר סלולה.


אירוע מכירות הלייב שקיימה קבוצת קרסו מוטורס עבור רנו, הוא תוצאה מובהקת להשקעה בדיגיטל. אירוע שאורגן ב- no-timeמרגע שעלה הרעיון, התבסס על תשתית דיגיטלית טובה, והגיע לעשרות אלפי צופים בפייסבוק לייב, ואף למכירה של 3 רכבים תוך כדי האירוע.


"אנחנו עושים המון דברים בדיגיטל. והקורונה נתנה לגיטמיצה, גם בתוך הארגון וגם עבור הלקוחות, ללכת כמה צעדים קדימה בדיגיטל", משתפת שרית רדין, סמנכ"ל השיווק, בין האחראים בקרסו מוטורס לדחיפה לדיגיטל, ולקיום האירוע המוצלח. "בפייסבוק עצמם מאוד התלהבו מהדבר הזה. בעולם הרכב זה פעם ראשונה שזה נעשה. זה לא מהלך שקשה לחקות, אבל עשינו אותו ראשונים ועשינו אותו מהר".


"באירוע עצמו עשינו 8 פריצות לשידור, מאולם המכירות של רנו בראשון לציון, בשעות 16:00 עד 20:00, אותן קידמנו תוך כדי. מי שהעביר זה מנהל המכירות, דב סעדיה, שבכל פריצה הסביר על רכב אחר. לא פשוט להחזיק כזה שידור. לא ידעתי כמה אנשים יצפו, אם יביא מכירות. קידמנו את זה קצת לפני, ואחרי זה את הסרטונים עצמם", מספרת שרית.


איך צמח הרעיון לקיום אירוע הלייב בפייסבוק?
"הרעיון עצמו עלה ממש בימי הקורונה. ביום ראשון אחד לפני הסגר. הרמנו אותו ב- No Time – כל הזמן החשיבה הייתה להגיע לקהלים חדשים ולייצר תשומת לב. בטח כשהלקוחות מפחדים להגיע לאולם התצוגה".


מה הגורמים להצלחה?
"אנחנו עושים המון דברים בדיגיטל, כמו כל חברה שמכבדת את עצמה, ובקורונה עשינו קפיצה משמעותית בעולם הזה. למזלנו, אנחנו כבר נמצאים בשלוש השנים האחרונות נמצאים בהיערכות משמעותית, עם שינויים של תשתיות, כולל הכנסת סיילספורס ואיקומרס, הקמת מוקד מכירות ואפשרויות זימון תורים".

על פי שרית, ההיערכות המוקדמת עם מוקד שמשמש גם למכירות, באה לידי ביטוי באירוע, כשללקוחות מתאפשר לעבור ישירות לנציג מכירות אונליין, במקום להשאיר ליד ולחכות שיחזרו אליהם.


"כל הפעילות מחוברת לתשתיות. יש לסיילספורס ממשק עם המון דברים, כגון ווטסאפ, והכל בנייטיב. זה אחד המבדלים והגורמים להצלחה, בגלל שהתשתיות, המאוד משמעתיות, כבר אצלנו", מוסיפה שרית.


איך התוצאות מבחינתכם?


"רוב הצופים, כ- 110,000, הגיעו מקידום הסרטונים לאחר השידור החי. בשידור החי היו בין 200 ל- 300 צפיות לכל סרטון. אנשים שאלו שאלות, ודב ענה בפריצה הנוכחית או אחר כך. המוקד נשאר פתוח לאורך כל שעות השידור, ונציגי המוקד התכתבו עם הלקוחות".


"כ- 5500 ראו את השידור מעל לדקה, ומבחינתנו מדובר בתוצאה מדהימה. במהלך השידור אנשים השאירו לידים, ואפילו 3 מכוניות נמכרו עם תשלום מקדמה", מספרת שרית.


הצעתם מבצעים מיוחדים?


"לכל רכב היה מבצע אחר, בדגם אחד הנחה של חמשת אלפים ש"ח לדוגמא, בדגם אחר אבזור מתנה"


מי מוביל עבורכם את האירוע בדיגיטל?


"קרסו מוטורס היא קבוצה שכוללת את רנו, ניסאן דצ'יה ואינפניטי, וכן פעילות ליסינג דרך ליס פור יו וקרסו טרייד וסוכונות ביטוח. כך שכל השירותים שקשורים לתחבורה נמצאים באותו בית. הפעילות שלנו מתחלקת בין כמה משרדים, רנו ודאצ'יה עם טוויסטד, ומותגי הליסינג, ניסן ואינפיניטי מטופלים באמצעות יוניברסל. בסושיאל אנחנו עובדים Diboor


היו התנגדויות למהלך?


"היו. היו שראמרו זה לא הזמן, ולא עכשיו, ואולי נתכונן יותר טוב. אני מאוד אוהבת להתנסות ואומרת ש'מקסימום נצליח'. בסופו של דבר, זו פלטפורמה שבכסף קטן הצלחנו לייצר גם חשיפות וגם מכירות, שזה מה שחשוב. ניישם את זה גם במותגי רכב אחרים, כשנצטרך לייצר עבורם עולם תוכן קצת שונה".


מה למדתם בתהליך?


"אני מחלקת את זה ל- 3 חלקים. הטכני, התוכני, והצעת ערך. 8 פריצות שידור זה ארוך מידי על 4 שעות. ראינו איך הקהל פוחת לאורך השעות. צריך לייצר מעט יותר פריצות ומעט יותר ארוכות. זה גם קל יותר לקדם מבחינת המדיה. ברמת התוכן, בקטע הטכני צריך לקצר ולראות איך משלבים תוך כדי הלייב תוכן נוסף, כגון דו שיח, עם לקוח או מומחה. צריך לעשות את זה הרבה יותר מהודק".


איך אתר המכירות המקוונות שלכם מסייע למכירות?


"יש לנו אתר איקומרס שנה וחצי. לפני כחצי שנה הוספנו עוד פונקציונאליות שמאפשרת רכישה מלאה, וחיברנו אותו למלאי. אני לא יכולה להגיד שמכאן נובעות 90% מהמכירות, אנחנו עומדים על בערך בין 1 אחוז ל- 3 אחוז, אבל צריך להתחיל מאיפשהו. אנחנו כן רואים אנשים נכנסים לאתר, עושים קונפיגורציה, בוחרים צבע, רמת גימור, אביזרים, ואז הם מתקשרים למוקד כדי להזמין. זה מקצר בהרבה את תהליך הסגירה. אנחנו גם רואים שאנשים עושים את זה בשעות שונות, פתאום אנשים עושים את זה בשישי בלילה או שבת בבוקר"



המגמה כאן כדי להישאר?


"אני חושבת שהייתה כאן הזדמנות – לחשוב מחוץ לקופסא ולעשות דברים שלא עשינו. גם הציבור וגם אנשים בתוך ארגונים עברו קפיצה מבחינת טרנספורמציה דיגיטלית. זה יישאר בסקייל הזה, אבל גם לא יחזור למה שהיה לפני. יש מודלים שכמובן נאמץ, כמו עבודה מהבית, וההבנה פגישות בזום זה מייעל את העבודה. אנשים שאולי לא עשו דברים מרחוק, עברו איזשהי משוכה".




אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח