בהמשך להפצה הראשונית של נתוני TGI שהתפרסמו אתמול בהם סוכמו מגמות העשור האחרון, פורסמו היום נתוני המאגר המלא של שנת 2009 , הכולל את נתוני החשיפה לאמצעי התקשורת, המסכמת את התקופה ינואר-דצמבר 2009.
הממצא העיקרי של סקר TGI לשנת 2009 הנו ששוק התקשורת [עיתונות ורדיו] שמר השנה על יציבות וזאת לאחר שנים שבהן אופיינה מגמה של ירידה .דהיינו קיימת מגמה של יציבות בשיעור החשיפה לעיתונות היומית ברמה חצי שנתית בין התקופות ינואר-יוני 2009 לבין יולי דצמבר 2009 . שעור קריאת עיתונים יומיים עומדת על 59.7% במרבית העיתונים הבודדים אין שינוי ברמת קריאת העיתון , פערים אם קיימים הינם בטווח הסטייה הסטטיסטית למעט עיתון "פוסט" שרשם עלייה מובהקת בין התקופות מ-6.2% בחציון הראשון ל– 7.5% בחציון השני. גם בקריאת עיתונים בסוף השבוע העומדת על 64.1% נשמרת היציבות . פערים אם קיימים הינם בטווח הסטייה הסטטיסטית . (יצוין כי בחודש נובמבר החלה הפצתו של עיתון סוף שבוע חדש של "ישראל היום" אך מהדורת סוף השבוע הנ"ל טרם נמדדת בסקר זה המשקף תקופה של 6 חודשים ויתכן והיא משפיעה על סה"כ קריאת עיתונים בסוף שבוע).
בסיכום נתוני כל שנת 2009 לעומת שנת 2008, אין שוני מובהק ברמת החשיפה הכללית ביום חול העומדת על 60.5% ובסוף שבוע על 64.5% . לעומת זאת, בקרב העיתונים הבודדים, נרשמה עלייה מובהקת ל"ישראל היום", מ- 21.5% ב- 2008 ל- 26.8% ב-2009 ול-"פוסט" מ- 4.2% ל-6.8% בהתאמה. מנגד קיימת ירידה מובהקת בין אותן תקופות ל"ידיעות אחרונות" ביום חול בלבד וב"מעריב" בגיליון סוף שבוע.
לא ניכר שינוי בין התקופות באחוזי ההאזנה לרדיו, כך שגולת הכותרת הפעם הנה יציבות.
איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר: "אנו שמחים לפרסם היום את הסקר ה- 24 במניין סקרי TGI המספק בצורה אובייקטיבית את התמונה האמיתית על המגמות ושעורי הקריאה /חשיפה של גורמי המדיה השונים. מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".