מצב הרוח בעסקים השתפר משמעותית בחצי השנה החולפת, כך עולה מסקר שביצעו איגוד לשכות המסחר ואוניברסיטת דרבי במסגרת מפגש של הפורום הישראלי לשיווק, שעסק בנושא שיווק באינטרנט שהתארח במועדון בנק הפועלים בסוף השבוע החולף. בסקר השתתפו 103 מנהלי השיווק, מתוך 140 מנהלי שיווק שהתארחו בכנס.
41% ממנהלי השיווק שהשתתפו בסקר עובדים בחברות המעסיקות עד 200 עובדים. 39% נוספים עובדים בחברות המעסיקות עד 500 עובדים ו- 20% מנהלי שיווק בחברות המעסיקות מעל 500 עובדים.
70% הגדירו כאמור את הסביבה העיסקית כיום כיותר טובה. 15% אמרו שהסביבה העיסקית "מעט יותר טובה" ו-15% אמרו "שאין שינוי בסביבה העיסקית".
בהתייחסם לצמיחה בשנת 2006 – 60% ממשתתפי הסקר צופים צמיחה של 5%, 20% צופים צמיחה של 4% ו-10% צפו צמיחה של 6%. 10% צפו צמיחה של 3%בלבד. לדעת 80% ממשתתפי הסקר, תהליך ההתנתקות מחבל עזה תרם להאצת הכלכלה והעסקים.
לגבי דירוג סדרי העדיפויות של פעילות הממשלה בעיני מנהלי השיווק, 40% ענו שיש להמשיך ולקצץ בהוצאות הממשלה, 25% אמרו שיש להגביר את המאמצים להגדיל את ההשקעות הזרות בישראל, 25% רואים בצמצום הפערים החברתיים ובמלחמה בעוני משימה לאומית חשובה, 10% רואים בהשקעה בחינוך יעד ראשון בסדרי העדיפויות הלאומיים. מתוצאות הסקר עולה כי אלה שענו שיש לקצץ בהוצאות הממשלה ציינו בעדיפות שנייה או שלישית את הצורך לפעול "לצמצום פערים חברתיים ומלחמה בעוני".
ד"ר צבי גנור, ראש שיווק בביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת דרבי, הדגיש כי "יש להניח שתי הנחות עיקריות: האחת שמנהלי שיווק של עסקים קטנים ובינוניים מהווים ברומטר ראלי לתחושת פעימת הלב של
הקהילה העסקית ושל השוק, וכתוצאה מכך תוצאות הסקר מעודדות מאוד. הנחה שנייה היא שאופטימיות בעוצמה כזו היא תנאי פסיכולוגי חשוב לעידוד קבלת החלטות עיסקיות. לדבריו, יש לזכור שהברומטר המזרח תיכוני הוא דינאמי ובלתי ניתן לחיזוי, ועדיין לא עברנו את צומת הבחירות לרשות הפלסטינאית ואת צומת הבחירות בישראל וכל ברומטר יכול להתהפך".
בפורום השיווק נכחו 140 מנהלי שיווק, מתחומים שונים. בין המרצים: עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; אבי ביתן, מנכ"ל שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל; יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר; סולי סקאל, יו"ר הפורום הישראלי לשיווק ונשיא קבוצת סקאל; דר` אלון הסגל, ביה"ס למנהל עסקים בשלוחת אוניברסיטת דרבי; ינון לנדנברג, מנכ"ל אידאולוג`יק; דפנה הכהן, מנהלת שיווק באגףe- banking ופיתוח עסקי בבנק הפועלים; אורי נדלר, מנכ"ל וואלה שופס; ערן שצמן, מנכ"ל משותף דרונט.