סקר: תהליך בחירת ספק בקרב אנשי מקצוע במגזר התעשייתי מתבסס בראש ובראשונה על האינטרנט

מספר גדל של לקוחות פונה אל האינטרנט על מנת למצוא ספקים, כך מגלה סקר שנערך בקרב מהנדסים, קניינים טכניים, אנשי מחקר ואנשי מפתח נוספים במגזר התעשייתי. מטרת הסקר שבוצע עבור מנוע החיפוש המקצועי GlobalSpec, הייתה להבין דפוסי התנהגות של מקצוענים אלה בנוגע לעבודה עם מפיצים.



כמעט 75% מהמשיבים ציינו כי בשלב הראשון בחיפוש אחר ספקים חדשים הם פונים לאינטרנט, כשהם משתמשים במנועי חיפוש כלליים ומקצועיים ואינדקסים בתחום הפעילות. כאשר נמצא ספק באינטרנט, המשיבים ציינו כי תוכן מעודכן, מפרטים טכניים, וקטלוגים מקוונים הם הגורמים החשובים ביותר עבורם. לעומת זאת, הסקר מעלה כי יכולות מסחר אלקטרוני מקוון אינן חשובות, והן דורגו כאחד הגורמים הכי פחות חשובים בתהליך בחירת הספק.



אלון זכאי, מנכ"ל A-2-Z לשיווק בינלאומי באינטרנט: "המשמעות הברורה של הסקר היא כי ספקים של טכנולוגיות, חומרי גלם ורכיבים עבור התעשייה אינם חייבים להשקיע במסחר אלקטרוני, אך הם חייבים לשפר את הנוכחות שלהם באינטרנט. נוכחות חזקה באינטרנט, יוצרת יתרון אסטרטגי בכך ש- 75% מהמחפשים ספק יחשפו לחברה".



הסקר גם העלה כי הסיבה העיקרית לכך שכמעט מחצית מהמשתתפים יוצרים קשר עם ספקים חדשים היא נובעת מכל שהספק הנוכחי שלהם אינו מציע מוצר מסוים. המשתתפים גם ציינו כי המיקום הפיזי של הספק כמעט ואינו מהווה שיקול בבחירתו.



זכאי מוסיף כי ממצא זה בסקר מדגיש אף יותר את החשיבות של נוכחות מקוונת המגשרת על פערים גיאוגרפיים. מיקום טוב במנועי חיפוש מובילים יכול לחשוף גם חברה מקומית קטנה בעלת משאבים מוגבלים בפני קניינים מכל העולם.



ממצאים נוספים של הסקר העלו כי:


· 51% מהמשיבים רכשו מוצרים מ- 7 ספקים ויותר במהלך השנה האחרונה.


· 57% מהמשיבים ציינו כי רק ל- 25% ומטה של הספקים שהם עבדו איתם הייתה מערכת מקוונת לבדיקת מצב הזמנות.


אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח