עד כמה הסגר השקט שונה מסגרים אחרים? דו"ח חדש של פלאפון, yes ובזק בינלאומי

כולם מדברים על הסגר
"השקט" שנגרם בעקבות האומיקרון, אך כמה הוא באמת שקט ושונה מהסגרים
הקודמים?

קבוצת פלאפון, yes ובזק בינלאומי השוותה את השימוש של הישראלים
באפליקציות השונות ומצביעה על ההבדלים:

יוצאים מהבית יותר או פחות, איך אנחנו מנהלים את
הפגישות שלנו עם הזן המדבק במיוחד, האם האפליקציות הפופולריות נהנו או הפסידו מהשהייה
בבתים והאם במקום לחדשות התמכרנו לאסקפיזם?

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק
של פלאפון
yes ובזק בינלאומי מציין כי "אנו רואים נתונים דומים בין התקופה הנוכחית של
הגל החמישי לבין מה שראינו בסגר השלישי, הדבר ניכר בהרגלי השימוש ברשתות החברתיות
ובאפליקציות פופולאריות. מהנתונים עולה שהמעבר לעבודה היברדית וקיום פגישות מרחוק,
כאן כדי להשאר ואנחנו רואים זאת בביקוש ובשימוש בזום שנשאר משמעותי מאד גם בין
הסגרים ומאפשר לנו ניצול מיטבי יותר של הזמן".

Facebook

Instegram

TikTok

Waze

Zoom

שעות
אקטואליה

סגר 1

-8.2%

-10.5%

-1.0%

-54.2%

+3083.4%

+66.0%

סגר 2

-3.6%

-2.7%

+37.0%

-36.7%

+3519.2%

+13.8%

סגר 3

-0.2%

-2.1%

+53.7%

-23.4%

+4260.3%

+8.1%

ינואר 2022

-2.18%

-3.76%

+1.91%

-18.62%

+21.97%

-4%

*הטבלה מייצגת את הירידה/עלייה באחוזים במספר המשתמשים היומי
בממוצע בשלושת הסגרים הראשונים לעומת תקופת טרום הקורונה (פברואר עד אמצע מרץ
2020) ואת הירידה/עלייה באחוזים במספר המשתמשים היומי בגל הנוכחי לעומת תחילת
דצמבר 2021 .

פייסבוק ואינסטגרם – הסגר
"השקט" כמעט חסר השפעה

בסגר
הראשון חלה ירידה גדולה יחסית במספר המשתמשים בשתי האפליקציות לעומת תקופת טרום
הקורונה- 8.2% בפייסבוק ו-10.5% באינסטגרם, בסגר השני, הירידה הייתה מתונה יותר רק
3.6% השתמשו פחות בפייסבוק ו-2.7% באינסטגרם, הסגר השלישי כבר כמעט ולא השפיע: רק
0.2 ירידה במספר המשתמשים בפייסבוק, ו-2.1.

באינסטגרם.
הגל הנוכחי דומה לסגרים 2 ו-3 עם ירידה מתונה בלבד בשימוש בשתי הרשתות החברתיות
הפופולריות לעומת התקופה שלפני..

TikTok – כבר לא נהנית מהסגר

בסגר
הראשון חלה ירידה מזערית של 0.1 במספר המשתמשים בטיקטוק אבל מאז חלה עלייה עקבית
במספר המשתמשים היומי באפליקציה. בסגר השלישי העליה הגיעה למעל 53% יותר משתמשים
לעומת תקופת טרום הקורונה. הסגר הנוכחי כמעט חסר השפעה על השימוש בטיקטוק עם עלייה
של פחות מ-2%. במספר המשתמשים היומי.

הטיקטוק
שהייתה אפליקציה חדשה עד לפני כשנתיים עם חדירה נמוכה ועיקר השימוש בה היה על ידי
בני נוער הפכה בתקופת הקורונה ללהיט ותפסה תאוצה גם בקרב מבוגרים. אם משווים את
העלייה במספר המשתמשים היומי בטיקטוק היום לעומת תקופת טרום הקורונה מגלים עלייה
של 73%.

Waze – כמו בכל סגר אנחנו נוסעים פחות, אבל המגמה מתמתנת מסגר לסגר

התמונות של
הכבישים הכמעט ריקים מהסגר הראשון, נשארו זכרונות רחוקים (ומתוקים עבור אלו
שתקועים בפקקים). בסגר הראשון נרשמה ירידה של 54.2% במספר המשתמשים באפליקצית
הניווט, בסגר השני היו רק 36.7% פחות משתמשים בסגר השלישי 23.4% מול התקופה של
לפני הקורונה. בסגר הנוכחי ירידה ממוצעת של רק 18.6% לעומת התקופה של לפני כחודש.

Zoom– כבר הפך
לחלק משמעותי מחיינו

בסגר הראשון, רובנו התוודענו
לתופעה החדשה של פגישות וידאו באמצעות הזום. ומאז השימוש באפליקציה רק הולך וגובר.
זה התחיל עם עלייה של 3,083% במספר המשתמשים היומי בסגר הראשון, עלייה של 3,519%
בסגר השני, ועלייה של 4,260% בסגר השלישי כל זאת לעומת תקופת טרום הקורונה.

בהשוואה לתקופה שלפני תחילת
הסגר "השקט" חלה עלייה של כמעט 22% בלבד במספר המשתמשים היומי וזה קורה
מסיבה פשוטה – הזום הפך לחלק מחיינו, לכן הגידול בשימוש בו לא זינק כמו בסגרים
הקודמים, הוא פשוט היה גבוה. לשם השוואה השימוש בזום בסגר השקט לעומת תקופת טרום
הקורונה עלה ב-3,516% והוא דומה לשימוש בתקופת הסגר השני.

צפייה באקטואליה – חלאס עם
החדשות, רוצים
VOD

בסגר הראשון פשוט נדבקנו למסכים: ראינו עלייה של
66% בממוצע במספר שעות האקטואליה שצרכנו ועם מסיבות עיתונאים כמעט מדי ערב
שמדווחות על ההגבלות החדשות. בסגר השני, כשכבר ידענו יותר על הנגיף, הייתה עלייה
של 13.8% בלבד ובסגר השלישי עלייה של 8.1% בלבד, לעומת תקופת טרום הקורונה. הסגר
הנוכחי כבר תופס אותנו מותשים וחסרי עניין עם ירידה של כ-4% בצפייה באקטואליה
לעומת התקופה שלפני הסגר.

אולי יעניין אותך

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
 LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)
 דגם 4200 צילום באדיבות ניופאן

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח