עו"ד ששי גז חושף: סודות ההצלחה לבנית המותג עו"ד ששי גז

בשבוע שעבר השתתף עו"ד ששי גז ביום עיון בנושא "שיווק עצמי חכם – האדם כמותג" שנערך על ידי הפורום הישראלי לשיווק מיסודם של אוניברסיטת דרבי ואיגוד לשכות המסחר. יום העיון משך קהל רב, והפורום נאלץ לסגור כבר בשלבים מוקדמים את ההרשמה.



עו"ד ששי גז הציג באופן חופשי, ספונטאני וכנה את אבני הדרך של הקריירה המזהירה שלו אשר בנתה אותו כמותג בעולם עו"ד הדין הפליליסטים בישראל. להלן סיכום דבריו באופן שבו הוצגו ביום העיון:



סיימתי את הסטאז' ומייד פתחתי משרד. מעולם לא הייתי שכיר. הייתי מתמחה מאוד שחצן. בסטאז' אמרתי במזנון של בית המשפט שאני אצליח. פתחתי את המשרד כאשר לא היה לי לשלם חצי חודש שכירות למשרד. למחרת נכנס הלקוח הראשון. הוא היה אחד מן האנשים שהסתבכו בפרשה. ביררתי כמה עו"ד אחרים מובילים לוקחים ושילשתי את המחיר. כאשר הלכתי לרכוש חליפה – ברור לי שמוצר כמו חליפה שעולה 1,000 דולר טובה יותר מ- 200 דולר כך יש להתייחס גם לתפיסת ערך המותג האישי.



כאשר אתה עו"ד אתה כל יום נבחן מחדש. אתה צריך להוכיח את עצמך כל יום. לקוח לא יראה אותי אף פעם לחוץ. הדבר החשוב ביותר אצל עו"ד הוא המוצר. כל המשרד שלי מבוסס על האישיות שלי. לקוח שרואה אותך שלא הופעת טוב או שלא הצלחת לממש את הבטחותיך לא יישאר נאמן לך– קשה לעבוד על כולם כל הזמן. להפוך למותג אישי זה אולי לא כל כך קשה, אך לשמור עליו הרבה שנים זה קשה יותר. אני עבדתי הרבה שנים עבדתי בשביל השם ועכשיו השם עובד בשבילי.



מה חשוב במקצוע שלנו? להיות ווינר. זה מקצוע של לוחם ואם לא יהיה לך את תכונת הרצון לנצח אתה תימחק מהר מאוד. אם אני מפסיד בתיק, אז יכול להיות שאני אפילו אגיש ערעור על חשבוני על מנת לזכות. לעיתים אני מאלץ לקוח להגיש ערעור כי אני חושב שהשופט לא צדק, כך אני תומך בתפיסת המותג האישי שלי לטווח ארוך כעו"ד מנצח.



במקצוע של עו"ד דווקא התכונות השליליות הן שנתפסות כחיוביות. מדובר בתכונות כגון:


1. חשדנות – אין תכונה חשובה יותר מאשר לחשוד בכולם ולא להאמין לאף אחד.


2. חוצפה – אם אתה עושה את זה בחן, זו תכונה חיובית ביותר במקצוע.


3. יושר – תכונה חיובית. התכונה להישאר עם מצפון נקי הוא בעיה במקצוע שלנו. המצפון שלי הוא נקי לגמרי ,למה? כי אני לא משתמש בו ,אני תמיד לא שואל את הלקוחות את השאלות הקשות. לכן אני יכול לייצג את המקרים הכי קשים והכי בעייתיים. ייצגתי את המקרים הכי קשים ובלי התכונה הזו לבודד את עצמך מן המצפון זה בלתי אפשרי.



יש הרבה שמכירים את התכונות הללו, אך זה לא הופך אותך למצליח. נשאלת השאלה – מדוע זה דווקא אני. אין לזה הסבר. כל העו"ד הפליליסטים שונים אלה מאלה. מה בכל זאת משותף? החריצות וסדר העדיפויות. אני שמתי את המקצוע שלי במקום הראשון, השני והשלישי. המקצוע נהיה כל חייך. בכל פעילותי אני חושב כל הזמן על המקצוע שלי. לעו"ד לוחם אין אפשרות להגיע לא מוכן למשפט.



תכונה חשובה נוספת היא: שיידעו שאתה הכי טוב. אני לא תכננתי שכולם יידעו את זה. איך מרחיבים את הקהל? פעולות שיווקיות של עו"ד הן פעולות מאוד קשות. עד לפני כמה שנים אסור היה לעו"ד לפרסם את עצמו.



במקרה שלי – כתבה אחת בעיתון שהציגה שורת זכיות וזיכויי נאשמים שלי עשתה את העבודה ובנתה את השם. למרות שקיבלתי על כתבה זו נזיפה מלשכת עו"ד. גם הספר שכתבתי בתחום המשפט הפלילי,קידם את המותג ששי גז. כתיבת הספר הפכה אותי לאוטוריטה. הספר נמצא כיום בכל בתי הסוהר.



במקצוע שלנו יש שלושה מעגלים שבונים אותך ואותם צריך לטפח:


הציבור הכללי – אליו מגיעים באמצעות שימוש בתקשורת, הופעות ברדיו ובטלויזיה, כתיבת מאמרים ופרשנויות. אני מופיע בסדרות טלויזיה תמיד כעו"ד וגם מספק ייעוץ משפטי לסדרות.



העבריינים – בבתי הסוהר שם יש את התקשורת הטובה ביותר. חשוב להיות אהוד ומוערך על ידי העבריינים ובמיוחד על ידי מפקדי האזורים שהם ראשי הפשע.



אנשי המקצוע – שופטים, תובעים ועו"ד. חלק גדול מן העבודות שקיבלתי הגיעו מעו"ד אזרחיים. חלק גדול הגיע משופטים שאסור להם להמליץ, אך עושים זאת. לכן החשוב ביותר הוא שיהיה לך שם מקצועי אצל בעלי המקצוע שלך.

אולי יעניין אותך

DECATHLON BRAND ID (1)
 משרד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח