חלק שלישי בסדרת כתבות לגבי מודלים של פרסום. [חלק שני, חלק ראשון]
רקע:
מודל הפרסום DRIP , משמש להגברת המודעות למותג. בדרך כלל השימוש במודל DRIP יעשה לאחר חשיפה של מוצר מסויים לקהל היעד שלו.
באופן מסורתי המודל משמש משווקים ישירים (DIRECT MARKETEERS ) , ליצירת רצף שוטף של הודעות בדבר המוצר ואו השירות עבור קהל היעד.
האמונה של משווקים רבים בחוק ה 29 הגורס כי לקוח צריך לראות את המוצר 29 פעם לפני שירכוש אותו, גורמת למשווקים רבים להתשמש במודל, כיום השימוש הנפוץ במודל נעשה דרך הפצת אימייל.
מודל שלישי לפרסום מודל DRIP
המודל מציע חשיפה ארוכה וחוזרת על פני זמן על מנת ליצור תגובה, הרבה משווקים משתמשים במודל חודש בחודשו וברצף, שלבי המודל הנם:
מסר שונה (Differentiate) – יצירת מסר שונה מהתחרות, מסר ייחודי לכל אירוע התקשרות עם הלקוח.
תזכורת (REMIND ) – הזכר ללקוח, ניתן למשל להזכיר ללקוח כל חודש.
תודיע ( INFORM ) – תסביר ללקוח, מה חדש כל חודש, מהם ההטבות שלו הפעם.
שכנע (Persuade) – כדאי לך כי זה מתאים לך, השכנוע הסופי לקראת המכירה.
דוגמה:
נניח שאנו חברה להכנת שלטים, החברה קיימת כבר מספר שנים ויש לה מאגר של לקוחות קיים.
יש חברות רבות אשר לא טורחות לעדכן את מאגר הלקוחות שלהם בצורה של מיילים וחבל אולם ניתן לקבל את כתובות הלקוחות בד"כ מהנהלת החשבונות.
אפנה ללקוחות שלי דרך מודל DRIP ואשתמש בגלויות, 12 משלוחי גלויות לשנה הקרובה עבור כלל הלקוחות שלי.
בשלב ראשון אצטרך לבנות מסר ייחודי לכל תקשורת, בשלב השני אחליט מתי אני שולח את הגלויה, בשלב השלישי אפרט את ההטבה ואו את המסר כל פעם, בשלב הרביעי אכתוב את הסיבה לקניה, השכנוע.
בתרשים הבא אפרוט מספר פעולות לדוגמה על פני ציר הזמן.
ננסה לעצב גלויה אחת לפי התרשים שהכנו:
יוסי כהן הנו דוקטורנט לפסיכולוגיה שיווקית מחברת שיווק מדעי המתמחה בייעוץ שיווקי בגישה הוליסטית לעסקים.
לכל שאלה בתחום השיווק, הנעת עובדים, הכשרת אנשי מכירות ניתן לפנות ישירות ליוסי כהן – 0544205789
לבלוג שיווק מדעי: www.jconline.co.il