עולם הפרסום החכם: בניית רצף של מסרים (חלק ג')

חלק שלישי בסדרת כתבות לגבי מודלים של פרסום. [חלק שני, חלק ראשון]



רקע:
מודל הפרסום
DRIP , משמש להגברת המודעות למותג. בדרך כלל השימוש במודל DRIP יעשה לאחר חשיפה של מוצר מסויים לקהל היעד שלו.



באופן מסורתי המודל משמש משווקים ישירים (
DIRECT MARKETEERS ) , ליצירת רצף שוטף של הודעות בדבר המוצר ואו השירות עבור קהל היעד.



האמונה של משווקים רבים בחוק ה 29 הגורס כי לקוח צריך לראות את המוצר 29 פעם לפני שירכוש אותו, גורמת למשווקים רבים להתשמש במודל, כיום השימוש הנפוץ במודל נעשה דרך הפצת אימייל.



מודל שלישי לפרסום מודל DRIP


המודל מציע חשיפה ארוכה וחוזרת על פני זמן על מנת ליצור תגובה, הרבה משווקים משתמשים במודל חודש בחודשו וברצף, שלבי המודל הנם:


מסר שונה (Differentiate) – יצירת מסר שונה מהתחרות, מסר ייחודי לכל אירוע התקשרות עם הלקוח.


תזכורת (REMIND ) – הזכר ללקוח, ניתן למשל להזכיר ללקוח כל חודש.


תודיע ( INFORM ) – תסביר ללקוח, מה חדש כל חודש, מהם ההטבות שלו הפעם.


שכנע (Persuade) – כדאי לך כי זה מתאים לך, השכנוע הסופי לקראת המכירה.



דוגמה:


נניח שאנו חברה להכנת שלטים, החברה קיימת כבר מספר שנים ויש לה מאגר של לקוחות קיים.
יש חברות רבות אשר לא טורחות לעדכן את מאגר הלקוחות שלהם בצורה של מיילים וחבל אולם ניתן לקבל את כתובות הלקוחות בד"כ מהנהלת החשבונות.



אפנה ללקוחות שלי דרך מודל DRIP ואשתמש בגלויות, 12 משלוחי גלויות לשנה הקרובה עבור כלל הלקוחות שלי.
בשלב ראשון אצטרך לבנות מסר ייחודי לכל תקשורת, בשלב השני אחליט מתי אני שולח את הגלויה, בשלב השלישי אפרט את ההטבה ואו את המסר כל פעם, בשלב הרביעי אכתוב את הסיבה לקניה, השכנוע.


בתרשים הבא אפרוט מספר פעולות לדוגמה על פני ציר הזמן.




ננסה לעצב גלויה אחת לפי התרשים שהכנו:




יוסי כהן הנו דוקטורנט לפסיכולוגיה שיווקית מחברת שיווק מדעי המתמחה בייעוץ שיווקי בגישה הוליסטית לעסקים.
לכל שאלה בתחום השיווק, הנעת עובדים, הכשרת אנשי מכירות ניתן לפנות ישירות ליוסי כהן – 0544205789


לבלוג שיווק מדעי: www.jconline.co.il


אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח