עולם הפרסום החכם: לזהות את הדעיכה בזמן (חלק ה')

עולם הפרסום החכם: לזהות את הדעיכה בזמן


רקע:
מודל הפרסום
PLC Product life cycle , הנו מודל העוקב אחר מחזור החיים של המוצר ואו השירות.


לכל מוצר ואו שירות יש מחזור חיים, מהשקתו ועד למשיכתו (הוצאתו) מהשוק.


בזמן המדובר שבין השקת המוצר ואו השירות ועד משיכתו מהשוק ישנה משמעות רבה לפעילות הארגון וריווחיות המוצר ואו השירות.


הבנת הארגון את חיי המוצר ואו הישורת יכולה להשפיע רבות על הוצאות והכנסות הנגרמות לפעילות החברה בגין המוצר ואו השירות.



מודל רביעי לפרסום מודל DMC


המודל מורכב מחמישה שלבים :


שלב ראשון: לפני השקה – יצירת גירוי (טיזר)


שלב שני: השקה – הצגת המוצר ואו השירות


שלב שלישי: גידול – מיקסום המכירות


שלב רביעי: בגרות – מסרים טאקטים.


שלב חמישי: ירידה / משיכת המוצר ואו השירות מהשוק – למה לפרסם?



Source: William D.


השלבים משקפים את הצורך של אנשי השיווק לפעול בצורה מסויימת מול המוצר ואו השירות על מנת להבטיח את שלב מיקסום הרווחים לזמן ארוך כפי שניתן.
נשאלת השאלה אם כן, כיצד אנו, כבעלי עסקים, משווקים, מפרסמים, ניתן מענה לשלבים של מודל
PLC ?




מודל PLC
מצד הארגון:


הארגון שלנו החליט לפתח מוצר ואו שירות חדש מתוך הבנה כי יש צורך במוצר ואו שירות כזה על ידי קהל היעד של הארגון, או בהמשך למוצר ואו שירות אשר פותח על ידי התחרות של הארגון.
נניח כי הארגון עוסק במתן שירותי ראיית חשבון והשירות שהוא מעוניין לפתח הנו של ניהול וייעוץ תזרים מזומנים בעיתות משבר (מעניין, לא?) . לארגון בסיס לקוחות קיים וכן רצון להשיג לקוחות חדשים.



יישום:


לפי מודל PLC ניישם את מימוש הרעיון בצורה הבאה:
שלב ראשון: לפני השקה – יצירת גירוי (טיזר): בצורה שיטתית נפנה ללקוחות הקיימים בטלפון ואו בפגישות עמם ונשאל אותם מה הם חושבים לגבי השירות החדש, בתום השיחה כאשר הלקוח ישאל למה אתה שואל, אנו נשיב כי כנראה אנו חושבים על הכיוון, אנו עדין לא יודעים לבטח.



שלב שני: השקה – הצגת המוצר ואו השירות: בשלב הזה אנו נציג את השירות החדש שלנו בכל מקום בו אנו נאמין כי הלקוחות הפוטנציאלים קיימים, אנו נחלק את הפעילות מול לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים:



לקוחות קיימים:


אתר החברה – נשים כותרת בולטת של שירות חדשני.


תפוצת המייל של הארגון – נשלח מייל המפרט את עיקרי השירות ותעולתו.


לקוחות פוטנציאלים:


שימוש בגוגל אד וורדס.


יחסי ציבור


פייסבוק


בלוגים מובילים בתחום


עיתון בעל תפוצה ארצית.



  • כמובן כי בחירת המדיה תלויה מאוד בתקציב השיווק שלנו לשלב השני.


שלב שלישי: גידול – מיקסום המכירות. זהו שלב קריטי עבור הארגון מאחר ובשלב הזה הארגון אמור לממש את יעדיו ולהגיע לנתח שוק גדול ככל שיכול. זהו השלב בו הארגון יכול להגדיל את תקציב השיווק ולהיחשף לקהלים גדולים יותר.


בדרך כלל בשלב הזה נבחין בתחרות עוצמתית יותר על ידי המתחרים שלנו, זהו הזמן לחדד את המסרים השיווקים ולהסביר ללקוחות היעד את הסיבה לרכוש את הישרות שלנו.



שלב רביעי: בגרות – מסרים טאקטים: בשלב זה הארגון אמור להרגיש את מלוא התמורה בגין העבודה הקשה וההשקעות שנעשו, השירות הגיע לחלק משמעותי משוק היעד וכן רוב הלקוחות מגיעים מפה לאוזן, תקציב השיווק יורד בהקפיו.



בשלב הזה לפני הדעיכה יכול הארגון להחליט כי הוא מנסה להבליט חלקים מסויימים של הישרות או לחדש את השירות על מנת "למתוח" את זמן הבגרות.



למשל: הארגון יפתח אתר אינטרנט אשר יאפשר את רוב הפעולות שנעשו בשירות המסורתי, בכך יוכל הארגון לתקשר מסר חדש של :' שירות אינטרנטי חדשני עבור ניהול תזרים מזומנים בעיתות משבר '


ישנה אפשרות כי הלקוחות יגיבו בצורה חיובית לשירות המחודש ובכך הארגון יוכל למקסם את זמן הבגרות ולהרוויח כספים נוספים.



שלב חמישי: ירידה / משיכת המוצר ואו השירות מהשוק: בשלב הזה השוק בוודאי רווי במתחרים חדשים אשר מוכנים להעניק את הישורת במחיר מוזל, לפעמים על גבול חוסר ריווחיות. זהו הזמן לקבל החלטה כי אין אנו מעונינים להמשיך להיות מעורבים מול שירות אשר איננו ריווחי לארגון ויש להתחיל את התהליך מול יצירת שירות חדש מהתחלה.


הכותב הנו דוקטורנט לפסיכולוגיה שיווקית מחברת שיווק מדעי המתמחה בייעוץ שיווקי בגישה הוליסטית לעסקים.
לכל שאלה בתחום השיווק, הנעת עובדים, הכשרת אנשי מכירות ניתן לפנות ישירות ליוסי כהן – 0544205789


לבלוג שיווק מדעי: www.jconline.co.il





אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח