קמפיין חדש של איגוד האינטרנט הישראלי פועל להגברת המודעות לפתרון בעיות נפוצות המטרידות את קהילת משתמשי האינטרנט בישראל. האיגוד מפעיל בשנה האחרונה קו פתוח לפניות הציבור בנושא אינטרנט בטוח מתוך ההכרה בצורך של הפונים למענה אנושי בסוגיות אישיות ברשת. שלוש הנושאים שהכי הטרידו את הישראלים בשנה האחרונה הם: חרם וביריונות ברשתות החברתיות, התחזות/גניבת זהות ופריצה לחשבונות מייל או פייסבוק.
לאור חשיבות הנושא, החליט האיגוד להרים את הכפפה, להשקיע משאבים ולהוביל מהלך למציאת פתרונות ל"תופעות הלוואי" המטרידות את המשתמשים ברשת. לצורך כך, הקים האיגוד קואליציה של ארגונים הפועלים בנושא, בהם; משטרת ישראל, משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים, YELEM, המועצה לשלום הילד, Facebook, Google ועוד. נציגי האיגוד מקבלים את הפניות ומנחים את הפונה כיצד לפעול ולמי לפנות.
הקמפיין, בו השקיע האיגוד מאות אלפי שקלים, מורכב משלוש חסויות שונות, בהן מוצגת כל אחד מהבעיות הנפוצות. המסר בקמפיין הוא שהאינטרנט משקף את העולם האמיתי. תזמון הקמפיין נבחר לאור הנתונים הנמצאים בידי איגוד האינטרנט, לפיהם, בקיץ ישנה עלייה משמעותית של כ-4 שעות בנוכחות בני הנוער ברשתות החברתיות לעומת הזמן הממוצע במהלך השנה. לכן מנחה האיגוד את ההורים ואת בני הנוער כיצד לטפל בבעיה במרחב הדיגיטלי ומפנה להמשך הטיפול בעולם הפיזי, תוך מתן כלים לפתיחת ערוץ תקשורת ביניהם.
איגוד האינטרנט מפעיל לאורך השנה קו פתוח לאינטרנט בטוח ומתגבר את פעילות הנציגים בתקופת הקיץ. נציגי האיגוד מקבלים פניות רבות מהורים, בהן – כיצד אוכל לדעת עם מי הילד מתכתב? תמונת נערה חשופת חזה מביה"ס הופצה ברשת, מה לעשות? איך אדע אם פוגעים בילד שלי ברשת? איך מסירים תמונות ותכנים מביכים? ניתן ליצור קשר עם נציגי הקו בטלפון 03-9700911, במייל:safe@isoc.org.il או דרך "המרכז לאינטרנט בטוח". שעות הפעילות: ימים א-ה בין השעות 09:00 בבוקר ל-22:00 בלילה.
במסגרת פעילות המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי, פרסם האיגוד סדרת הנחיות להורים הממליצה להם להיות מעורבים בגלישה של ילדיהם ולשים לב לשינויים בהתנהגותם. כמו כן, לאור העלייה הצפויה של נוכחות הילדים ברשת בחופש הגדול, מתגבר איגוד האינטרנט את פעילות הקו הפתוח לאינטרנט בטוח.
ניר קפלושניק, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "הקמפיין הוא חלק מפעילות האיגוד לשמירה על האינטרנט כסביבה בטוחה ונגישה לכל. הניסיון שלנו בתחום מלמד שבעתות משבר הציבור מעוניין במענה אנושי שינחה וילווה עד לפיתרון הבעיה. אנחנו בקשר עם ארגונים בארץ ובחו"ל כדוגמת גוגל ופייסבוק במטרה להוות כתובת לבעיות אלו ברשת. אני קורא לארגונים וחברות המעוניינות לקחת חלק במשימה הלאומית לשמירה על אינטרנט בטוח להצטרף לאיגוד."