"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", פרסמה הבוקר את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש אוגוסט 2007. הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.
חשוב להבהיר כי יפעת מבצעת בקרה בפועל על דפי הבית ודפים פנימיים רבים ב- 24 האתרים הגדולים והמובילים ובמסגרתה נדגמים כחצי מליון דפי אינטרנט בחודש.
יפעת מאתרת את הבאנרים מתוך אותם דפים, ומחלקת אותם לכלי פריים ובאנרים רגילים. התמחור הסופי נגזר ממחיר השוק של כלי הפריים וממודל סטטיסטי (על פי מודל CPM) לבאנרים הרגילים.
תתי ענפים ומפרסמים
תת ענף רשתות שיווק מוביל את דירוג ה- OFFLINE עם הוצאה ריאלית של כ- 7.8 מליון דולר, בעוד שבדירוג הבאנרים הוא ממוקם בתחתית העשירייה השנייה, עם ווליום פרסומי מינורי.
המותגים המובילים בקטגוריה ב- OFFLINE הם רשת שופרסל עם קמפיינים בולטים: "רק בשופרסל" באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי ומבצעי חשמל בשופרסל באמצעות גיתם BBDO.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת מגה בעיר – "מהפכת המחיר מגיעה לשכונה", והשקעה של כמליון דולר באמצעות שיטרית מדיה גרופ, ואילו במקום השלישי ממוקם הסופרפארם עם מבצע בשמים מובילים באמצעות באומן בר ריבנאי.
תת ענף תקשורת סלולרית ממוקם במקום השני בדירוג ה-OFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 6.4 מליון דולר, ובמקום הראשון בדירוג הבאנרים עם השקעה של כמליון דולר.
סלקום מובילה בפרסום בקטגוריה באמצעות מקאן אריקסון ומקאן דיגיטל עם קמפיין "על השנייה" ו"ווליום כינרת". פלאפון ממוקמת שניה ב-OFFLINE עם הקמפיין הבולט FAMILY FUN באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, ואילו בדירוג הבאנרים במקום השלישי בקטגוריה. פרטנר ממוקמת במקום השלישי בOFFLINE עם המלצה אישית לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן, ובדירוג הבאנרים במקום השני עם "הצעה לצעירים שבטוח תאהב" באמצעות NEXT IN.
גם החודש מפגין תת ענף מכללות וסמינרים בולטות בדירוג הבאנרים כשהוא ממוקם במקום השני, עם הוצאה לפרסום של קצת יותר מחצי מליון דולר, לעומת מקום 14 בOFFLINE. המכללה המובילה בפרסום היא המרכז האקדמי פרס עם קמפיין "רוצה להיות אחד על אחד" באמצעות BBDO אינטראקטיב.
תת ענף רשתות חשמל מתמקם במקום השלישי החודש בדירוג הOFFLINE עם הוצאה ריאלית של כ- 4.2 מליון דולר, והשקעה זניחה בדירוג הבאנרים. המפרסמת הגדולה בקטגוריה היא א.ל.מ עם "קרנבל החשמל" לראש השנה באמצעות רגב קוויצקי.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: " קטגוריית הקרנות אינה ממוקמת ב- 20 המובילות ב-OFFLINE. באינטרנט, לעומת זאת, ממוקמת הקטגוריה במקום השלישי, עם שלל קמפיינים: המובילות בפרסום בבאנרים הם מנורה מבטחים באמצעות ICON INTERACTIVE וקבוצת הראל באמצעות JWWWT."
תתי- ענפים
דירוג OFFLINE
תת-ענף מחיר ריאלי
רשתות שיווק $7,873,553
תקשורת סלולרית $6,479,750
רשתות חשמל $4,204,179
רכב פרטי $3,435,979
ארגונים/עמותות $2,536,216
רהוט $2,186,785
ביגוד $1,864,898
כרטיסי אשראי $1,827,484
ביטוח – רכב $1,662,546
סרטים $1,619,198
הימורים $1,523,895
מזגן $1,523,054
דגנים $1,252,372
מכללות וסמינרים $1,204,863
בנק $1,202,491
כבלים/לווין $1,172,820
תוסס $1,151,650
סוכנויות נסיעות ותיירות $1,082,772
משרדים ממשלתיים $1,078,821
מלונות/בתי הארחה $1,069,453
דירוג הבאנרים online
תת-ענף מחיר ריאלי
1 תקשורת סלולרית $965,000
2 מכללות וסמינרים $539,822
3 קרנות $353,090
4 בנק $336,232
5 בתי השקעות $306,884
6 כרטיסי אשראי $282,787
7 ספקים – ISP $275,483
8 ארגונים/עמותות $264,334
9 רכב פרטי $256,867
10 כספים $245,726
מפרסמים
מפרסם מחיר ריאלי
רשת שופרסל $2,770,729
סלקום $2,428,407
פלאפון $2,401,920
קו-אופ – הריבוע הכחול $2,175,943
אלקטרה מוצרי צריכה $2,078,845
P&G – פרוקטר & גמבל $1,965,565
קבוצת שטראוס $1,859,787
החברה המרכזית למשקאות $1,693,066
קבוצת אסם $1,665,390
קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) $1,470,818
מפעל הפיס $1,331,285
שסטוביץ $1,301,678
דלק מוטורס $1,265,534
פרטנר – אורנג' $1,175,870
HOT (התאחדות הכבלים בישראל) $992,095
יוניליוור ישראל $948,217
א.ל.מ – רשת מוצרי חשמל $813,962
סופר-פארם $770,752
ניופאן $756,708
כ.א.ל – כרטיסי אשראי לישראל בע"מ $742,975
דירוג הבאנרים online
מפרסם מחיר ריאלי
1 סלקום $467,377
2 פרטנר – אורנג' $356,877
3 קבוצת כלל $261,667
4 כ.א.ל – כרטיסי אשראי לישראל בע"מ $247,243
5 פלאפון $201,730
6 קבוצת בנק לאומי $154,843
7 החברה המרכזית למשקאות $154,663
8 גלובוס גרופ $142,022
9 חוגלה – קימברלי $139,792
10 פרומדיקו $133,996
מותגים
דירוג OFFLINE
מותג מחיר ריאלי
סלקום $2,411,377
פלאפון $2,289,834
רשת שופרסל (רשת שופרסל) $1,244,871
פרטנר – אורנג' $1,156,366
מגה בעיר $1,046,958
מפעל הפיס – לוטו $953,080
ביטוח ישיר – ביטוח רכב $865,714
א.ל.מ – רשת מוצרי חשמל $813,962
ויזה כ.א.ל $742,975
חברת החשמל $737,799
סופר-פארם $717,742
מגה – רשת מזון $701,925
HOT – (התאחדות הכבלים בישראל) $686,267
פורד – פרטי $649,593
בנק יהב $623,128
מאזדה – פרטי $615,941
אייס – רשת $605,349
ישראכרט – כרטיס אשראי $597,371
שופרסל דיל $583,350
פז – YELLOW $560,909
דירוג הבאנרים online
מותג מחיר ריאלי
1 סלקום $373,292
2 פרטנר – אורנג' $356,877
3 ויזה כ.א.ל $247,243
4 פלאפון $185,726
5 בנק לאומי $135,448
6 פרומדיקו – סימילאק – מזון תינוקות $133,933
7 בזק בינלאומי – אינטרנט – (ספק) $114,013
8 בזק – אינטרנט $108,129
9 חברת החשמל $106,761
10 כלל פיננסים – בית השקעות $103,771
קמפיינים
דירוג OFFLINE
קמפיין מחיר ריאלי
סלקום – לראשונה בישראל מסלול "סלקום על השנייה" $753,876
לוטו – דאבל לוטו – בוא להרוויח כפול $605,812
ביטוח ישיר -מתחייבים למחיר הנמוך לביטוח חובה לרכב בספטמבר(נפולאון) $582,140
דירוג הבאנרים online
קמפיין מחיר ריאלי
1 סלקום – נראה אותך עוצר על השנייה – מסלול "סלקום על השנייה" $185,872
2 בזק – אינטרנט-מצטרפים לאינטרנט ומקבלים מדפסת רשת רשת משולבת של Brother $102,860
3 פרטנר – אורנג'-לא משנה מה הקטע שלך..לאורנג' צעירים יש הצעה שבטוח תאהב $99,972
משרדי הפרסום
אדלר חומסקי מוביל החודש את טבלת משרדי ה-OFFLINE עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 9.4 מליון דולר, ופרסום בולט לפלאפון FAMILY FUN, מפעל הפיס – דאבל לוטו, שופרסל, חברת החשמל, פנטן פרו ויטמין של פרוקטר אנד גמבל ועוד.
מקאן אריקסון ממוקם במקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 9.2 מליון דולר עם פרסום לסלקום, סלטי צבר – ניהאד הירדני, נסטלה עם הפס הירוק, מגה, YELLOW עם ארוחות קיץ בריאות ועוד.
במקום השלישי ממוקם באומן בר ריבנאי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.7 מליון דולר, ופרסום בולט למאזדה 2 ופורד מונדיאו החדשה של דלק מוטורס, HOT VOD, הגרלת מוצרי HAIER למנויי ידיעות אחרונות ועוד.
בטבלת פרסום הבאנרים ממוקם מקאן דיגיטל במקום הראשון עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מליון דולר. המשרד פרסם את סלקום "על השנייה", "ווליום כינרת" וקמפיין דרושים גדול בכיכובו של המנכ"ל עמוס שפירא, בנק לאומי עם קמפיין 1000 SMS במתנה ועוד.
במקום השני ממוקם אידיאולוג'יק עם פרסום לסימילאק, מאלט בבקבוק משפחתי, מזדה 2 ועוד.
במקום השלישי ממוקם NEXT IN עם פרסום לפרטנר שחנך את כלי הפריים YBOX ב-YNET, סופרפארם, מבצע הקייץ החם של שברולט לגולשי YNET ועוד.
דירוג OFFLINE
משרד פרסום מחיר ריאלי
אדלר חומסקי & ורשבסקי $9,399,045
MCCANN ERICKSON $9,201,377
באומן בר-ריבנאי $8,727,243
שלמור אבנון עמיחי/Y&R $8,701,438
גיתם BBDO $4,312,352
יהושע TBWA $3,268,813
גלר נסיס LEO BURNETT $3,216,668
ראובני פרידן IPG $3,095,342
זרמון גולדמן $2,743,477
JWT ISRAEL $2,611,055
רגב קויצקי $1,906,308
דרורי שלומי $1,850,050
גליקמן נטלר סמסונוב $1,685,887
שמעוני-פינקלשטיין FCB $1,529,739
אריאלי PUBLICIS $1,473,803
שיטרית מדיה גרופ $1,410,099
לפם $1,223,950
פוגל OGILVY $1,182,969
קבוצת דחף $1,114,249
EURO TEL AVIV $1,106,645
דירוג הבאנרים online
משרד פרסום מחיר ריאלי
1 Mccann digital $1,113,700
2 אידאולוג'ק $776,612
3 NEXT-IN $621,603
4 d-say interactive $581,822
5 Y & R INTERACTIVE $411,158
6 גורני אינטראקטיב $400,962
7 grey interactive $393,440
8 BBDO אינטראקטיב $368,749
9 סאצי אינטראקטיב $320,000
10 TBWA DIGITAL $300,357