במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר ב"בצפר" בנמל ת"א הושקה תחרות ה- EFFIE AWARD 2007 בה פרטו יצחקי חן מנכ"ל המי"ל ועופרה שטראוס יו"ר התחרות את החידושים ב- EFFIE AWARD ישראל כשאחד הנושאים החדשים שיבחנו בעבודות המועמדים הוא השפעת השיווק דרך התוכן השיווקי.
לדברי עפרה שטראוס, "מהניסיון בחו"ל, תוכן שיווקי הוא אפקטיבי. אם אתה משווק מוצר בתכנית טלוויזיה או סרט מצליחים סיכוי גדול שהמוצר יצליח להיטמע. דוגמה טובה היא חברת קפה שעשתה זאת בדרום אמריקה והצליחה מאוד להגדיל את הרווחים שלה. כרגע תחום התוכן השיווקי הוא חדש אולם לא מדובר בשאלה "האם" אלה בשאלה "כמה זה עלה למפרסמים?". המחיר המקובל לתוכן שיווקי נקבע לפי היצע וביקוש ואני מניחה שלאט לאט המחירים יהיו בגדר הסביר."
תחרות האפ"י לפרסום ולשיווק אפקטיבי יוצאת לדרך זו השנה השביעית. התחרות בוחנת את המאמצים המחשבתיים והפיננסיים שהצליחו להביא להשגת היעדים האסטרטגיים שהוצבו בתכניות העבודה השיווקיות של החברות השונות המשתתפות בתחרות. כאשר אחד המדדים העיקריים הוא גידול בפלח השוק הקיים או ביצירת פלחי שוק חדשים.
תחרות AWARD EFFIE מתנהלת בעולם החל משנת 1968 ע"י הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי AMA וכיום היא נערכת בלמעלה מ-30 מדינות בעולם. לארץ נכנסה התחרות לפני 7 שנים, ביוזמת המי"ל – המרכז הישראלי לניהול, וכבכל שנה היא נערכת בשיתוף עם איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום.
לדברי יצחקי חן מנכ"ל המי"ל, "הגדולה בתחרות האפ"י היא היכולת למדוד במספרים את ההצלחה. תחרות האפ"י בודקת גדילה בנתח שוק, רווח תפעולי, חדירה לפלחי שוק חדשים של המוצר החל מתחילת שיווקו ועד סיום הקמפיין. דבר נוסף שחשוב הוא השקיפות. השופטים בוחנים כל מוצר שמוגש לתחרות ומנמקים בצורה המפורטת ביותר כשכל נימוקי השופטים מפורסמים ושקופים לכולם."
בשנת 2006 צורפו לראשונה לצוות השיפוט של התחרות 10 מנכ"לים מובילים במשק. ציון המנכ"לים היווה 50% מהניקוד שניתן לכל אחת משלוש העבודות שעלו לשלב הגמר כש- 50% נוספים ניתנו ע"י צוות השיפוט המקצועי הכולל נציגים מכל מגזרי המשק.
לדברי עפרה שטראוס יו"ר התחרות, "תחרות האפ"י מתקיימת בכ-30 מדינות, ורצינו ללמוד ולראות איך הרעיון נוצר שם. אם בעבר רוב השיווק הוקדש למוצרי צריכה, הרי שהיום אנו רואים שגם תחום הפיננסים נכנס בצורה מאוד מאסיבית לתום השיווק. דבר נוסף שראינו הוא שיווק למגזרים. בארה"ב השיווק לאפרו אמריקנים וההיספנים שונה מהאופן בו משווקים מוצרים לכלל תושבי ארה"ב. גם אנחנו החלטנו להוסיף קטגורית מגזרים בתחרות EFFIE AWARD 2007 שתכלול את השיווק במגזר הרוסי והערבי".