פינוקים למנהלים: בחירת דלפק קבלה שמתאים לעסק

דלפק הקבלה הינו "חזית" החברה כולה – בדיוק כרושם הראשוני במפגש אישי, עם אדם.



לפי מחקרים, הרושם הראשוני מגובש תוך אלפית השניה עד מספר שניות ספורות ומהווה את עמדת הלקוח לחברה, לנציגיה ועד למוצר אותו היא מבקשת לקדם.



על רקע זה התפתחה פילוסופיה שלימה בתחום עיצוב המשרד בעסקים בכלל וביחס לעיצוב דלפקי הקבלה בפרט – ככרטיס הביקור ללקוח, לספק, במיצוב העסק למול מתחרים ועד להשפעה על תפוקת העבודה במשרד ו"גאוות היחידה".



עיצוב עמדת הקבלה, הינו חלק בלתי נפרד מתכנון עיצוב המשרד, מבחינה סגנונית – בחומר, צבעוניות וכד. להלן מספר המלצות אשר יסייעו לייצר את הרושם המיועד.



שפה אחידה = מסר ברור!


ראשית, בדקו כיצד היתם רוצים להיתפס בתודעת המבקר – איזה מסר תעדיפו "לשדר" ? חברה דינאמית וצעירה? וותיקה, בעלת מוניטין ומבוססת? חברה סולידית, המקנה שירותים ללקוחות קטנים בינוניים?



בחירת "השפה העיצובית" של המשרד כולו ושל דלפק הקבלה בפרט


הגדרת המסר, מאפשרת את בחירת הסגנון העיצובי של המשרד ודלפק הקבלה המייצג אותו – בבחירת הצבע, בבחירת החומר ממנו בנוי, בצורתו הגיאומטרית, במיקומו בחלל, בתאורה ועוד.



האלטרנטיבות בתחום מגוונות, החל מעמדה פורמאלית המשקפת סמכותיות, תחושת ביטחון, מובילות, סולידיות ואיפוק כבמשרד עורכי דין או יועצי מס ועד עמדה צבעונית, מעוצבת בסגנון ה"פופ ארט" האופיני בעיקר בתחום המדיה ועד ההיטק -כחלק מהתפיסה העכשווית, יצירתית ו"צעירה".





הגדרת מטרת דלפק הקבלה



לא רק בעיצוב עסקינן – דלפק הקבלה בעל מטרה שירותית מוגדרת. הבינו לאיזו מטרה הנכם זקוקים לדלפק הקבלה ולנתון זה השלכות ישירות על עיצובו ומיקומו בחזית המשרד:



– דלפק קבלה שנועד לשרת את הבאים לקבלת ניירת, מילוי טפסים, העברה / קבלת חבילות וכד' יבנה בגובה המאפשר מסירה ואיסוף נוח, לצד תקשורת ישירה עם הפקידה שמעבר. לרוב ישולב בזכוכית ויהיה נמוך יחסית בגובהו.



– דלפק להכוונה לחדרי הפגישות הפנימיים – יצור תחושת "חוצץ" כמחסום בין הנכנס לחברה, ימוקם לרוב חזיתית אל מול דלת הכניסה, יאופיין בנוכחות דומיננטית, גדול גבוה ורחב, כ"חומת מגן".



– דלפק המשולב עם חדר המתנה – יבנה באופן קומפקטי, בפרופורציות "ידידותיות" לאורחים, יהיה פונקציונאלי ולעיתים יכלול גם מעמד אספרסו ובר מים, ימוקם בצידי החדר בזוית בכדי שלא לחסום את התנועה.



– דלפק קבלה תדמיתי – מתחם שאינו תמיד מאויש, לעיתים "וירטואלי" הנושא את שם ולוגו החברה כ"כרטיס הביקור" לנכנס . דלפקים אילה יהיו לרוב מאד דקורטיבים ובעלי נוכחות "עצמאית" כפריט בחלל המשרד העומד בפני עצמו. לעיתים יישולבו בעמדת מידע אלקטרונית להכוונה .



מילון מונחים של צבע וחומר


שימוש בעץ וצבעי אדמה – ייצר מסר של אמינות, סולידיות, מוניטין, יוקרה וחשיבות – מאפיין בעיקר חברות המתמחות בייעוץ כעורכי דין, ראית חשבון, חברות בנקאיות, נדל"ן ועד מותגי יוקרה .




שימוש במתכת וזכוכית, משולבים יחד או בנפרד – יצרו מסר של תחכום, מודרני, יצירתיות ועדכניות – כחברות יצרניות ומפתחות.


צבעוניות מודגשת בשילוב אלמנטים גרפיים – תחושת של עדכניות, תעוזה, מודרני, אקטיבי – כמאפיין משרדי פרסום וקריאייטיב, מכירות וקד"מ, הי טק ועד חברות המזון המהיר.



שימוש בגוונים מונוכרומיים ( טונים שונים של אותו הגוון) בשילוב חומרים טבעיים וחמים כעץ לדוגמא (טונים שונים של אותו הגוון) יקנה תחושת רוגע,


נינוחות, אמינות, סולידיות וכד – כעסקי ספא, טיפוח, בריאות ועד תחום האופנה.



לסיכום


עמדת קבלה "נכונה" תסייע בייצור התנאים המיטביים להתנהלות הרצויה בעסק ובמשרד. בנוסף, חשוב לזכור, קבלת פנים חיכנית ושירותית לצד עמדת קבלה נקייה ומאורגנת מעצימה את החוויה החיובית ובהחלט מתגמלת על ההשקה.



מאת אורנה ברקת, מתכננת ומעצב משרדים ויועצת לחברת usexport.co.il ריהוט משרדי.


אולי יעניין אותך

קייטרינג לאירועים
פילאטיס
telaviv
Outscape
UX_EllenboroughPark
Picture12

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח