פרזנטציה מנצחת בסגנון Feng Shui (פנג שוואי)

פנג שוואי הינה אומנות סינית עתיקה המתמקדת בקשר של האדם לסביבתו. שיטה זו דוגלת ביצירת הרמוניה ואיזון בין שלוש מערכות האנרגיה ביקום – האדם, השמים וכדור הארץ. לפי ה'פנג שוואי' ניתן לשפר את זרימת האנרגיה (Chi) וליצור איזון והרמוניה באמצעות מיקום נכון של בניין, דירה, ריהוט ואובייקטים, תוך התאמתם לסביבה.

ניתן ליישם אותו עיקרון גם בהעברת פרזנטציות, תוך שימוש במצגות Power Point, הרי לפי החוכמה העתיקה זה לא רק מה שאתה אומר, אלא איך אתה אומר ואיך דבריך מותאמים לסביבה. אם תצליח ליצור איזון וזרימה במצגת שלך, תשרה אווירת נוחות והרמוניה בקהל והתכנים והמסרים שאתה תעביר, ייקלטו טוב יותר בקרב המשתתפים.

מסכי ה- Power Point מורכבים מכותרות, טקסט, אלמנטים גרפיים ועיצוב. אם כל מסך יורכב מצבעים שונים, רקע שונה, פונטים וגופנים שונים, ובמידה ותעמיס את המסכים בגרפיקה מתוחכמת ואיורים רבים, הקהל שלך יחוש שלא בנוח.

לכן, עליך ליצור איזון במסכים. אך כיצד עושים זאת?

– היה עקבי – השתמש באותו עיצוב ורקע לכל המסכים, אחרת תיווצר דיסהרמוניה.
– שמור על פשטות – הקהל צריך לזכור את המסר המועבר ולא את האיור הנחמד בו השתמשת.
– פונטים – לא כל הפונטים מומלצים לכתיבת מצגות. פונטים טובים לכך הם לדוגמא: Arial ו- Tahoma. הגודל המומלץ הוא 24 נקודות, הגודל המומלץ לכותרות הוא 40 נקודות.
– הנפשה – רצוי להשתמש באותו סוג של הנפשה לכל המסכים ובהנפשה פשוטה יחסית. הנפשות שונות ואפקטים מגוונים מדי, פוגמים ומסיחים את דעת המשתתפים מן העיקר.
– צבעים – הצבע הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בפרזנטציה. כמו בפנג שוואי, מכיוון שהמטרה הינה מניפולציה מודעת של אנרגיה לקהל, עליך לבחור בצבעים שיעזרו לך ליצור את האוירה הרצויה.

כל אחד מן הצבעים הבאים משאיר רושם שונה על המתבונן:
כחול – זהו צבע הרקע הפופולרי ביותר במצגות, הוא יוצר קונוטציות של סמכות, שלווה וסבלנות.
ירוק – זהו צבע רקע נהדר לפרזנטציות הדורשות אינטראקציה עם המשתתפים. ירוק מתקשר עם רעננות ונינוחות, הרמוניה, צמיחה וכסף.
סגול – צבע מרשים זה, מתקשר עם רוחניות וחיות. אלא ששימוש מוגזם בגוונים הבהירים של הסגול יכול להסיח את דעת המשתתפים, שכן הוא משדר קלות דעת והומור.
אדום – צבע חם ודומיננטי. אדום מסב את תשומת הלב למסר מסוים ומגרה את הקהל לנקוט פעולה. זהו צבע טוב לשימוש במצגות פיננסיות.
צהוב – צבוה מגרה את המוח ומקדם קבלת החלטות. השתמש בצבע זה עם רקע כהה. זה צבע מעודד, אופטימי ומלהיב.
לבן – נהוג להשתמש בו לטקסטים עם רקע כהה. לבן מייצג רעננות, תמימות, טבעיות וטוהר.
שחור – יכול לשמש להדגשה והוא מתקשר לתחכום, עצמאות וסיומות.

איך משתמשים בצבעים? הצבעים מסווגים לקטגוריות של צבעים חמים וקרים. בצבעים החמים: אדום, צהוב וגוונים שונים של כתום, כדאי להשתמש לטקסטים, טבלאות, גרפים ותמונות. בצבעים הקרים: כחול, ירוק, סגול, כדאי להשתמש כרקע.

* גיל פרץ הוא מנכ"ל הספרייה הבינלאומית לאנשי עסקים ויו"ר המרכז הישראלי לאימונים בעסקים. לתגובות: gil@gilperetz.com

אולי יעניין אותך

 סניף פתח תקווה מיקי שמו צילום יחצ (2)
color-chart-g8bec9df5e_12801
cincopa
yossi-cohen9
129-find-designers
hila1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

-השד - האגודה למלחמה בסרטן
125224_NAT_NZסקצרס נשים מחיר 279
דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס