כולם מחפשים היום דרכים חדשות ויצירתיות ליצור חשיפה ויחסי ציבור חדשים, הבעיה היא שהכלים העומדים לרשות כולם, הם די ישנים. האופנה החדשה שנכנסת עכשיו לאור הזרקורים היא פרסום דרך בלוגרים בתחום הרלוונטי. מחפשים דרך יצירתית לפרסם את העסק או המוצר שלכם? אולי תדברו עם בלוגרים הכותבים על התחום הנ"ל.
מה בכלל עושה בלוגר?
מדובר באדם שהחליט מרצונו האישי בלבד וללא שכר על עבודתו, לכתוב על תחום שהוא אוהב. בדרך כלל מדובר באנשים שמבינים הבנה מאוד עמוקה בתחום כתיבתם וזוכים לאמון רב מציבור הגולשים, היות ולא מקבלים שכר על עבודתם.
מה בעצם היתרון של שיווק דרך בלוגרים?
1. בלוגר יכול להעביר מסרים בזמן שכל שאר כלי התקשורת משותקים. זוכרים את מקרה אסיר X המפורסם? כל העיתונים היו משותקים בגלל הוראות משרד ראש הממשלה, מי היה זה שחשף את הפרשה ואיפשר לכלל העיתונאים להמשיך את הסיקור בהתבסס על המידע שכתב בבלוג? בלוגר, לכאורה "אנונימי", שנהנה מקהל קוראים נאמן של שלוש אלף גולשים ביום.
2. בלוגרים לא דורשים כסף עבור עבודתם, מקסימום דוגמיות- הפרסום דרך בלוגרים לא מצריך כסף, היות ובלוגר לעולם לא יתפשר על איכות הסיקור שלו כדי להרוויח עוד קצת כסף. הגולשים והקוראים של הבלוג יודעים היטב, שבלוגר הוא מהימן במאה אחוזים.
3. הבלוגר פונה לקהל יעד מדויק, מפולח ובקיא מאוד. נניח שאתם מוכרים מוצרים המיועדים לאימהות בהריון, בלוגרית כותבת בתחום, תוכל לתת למוצר שלכם את ההמלצה הטובה ביותר שהוא יוכל לקבל, היות והיא מבינה באמת ולעומק בתחום הזה והקוראות של הבלוג, בפועל, מנסות את המוצרים שהיא ממליצה עליהם. במילים אחרות- אם היא תכתוב על המוצר, המוצר יזכה למכירות אמיתיות כבר באותו שבוע. האימהות סומכות על הדעה של הבלוגרית.
4. הבלוגר הוא הפרזנטור הטוב ביותר של המוצר שלכם- אין לכם אפשרות למצוא פרזנטור טוב יותר עבור המוצרים שלכם מאשר בלוגר שניסה את המוצר שהחליט לכתוב עליו. אמנם הוא או היא בטח לא יפים כמו בר רפאלי, אך הם מזדהים עם המוצר שלכם לחלוטין ועם עולם המוצרים שלכם. הם לא מקבלים כסף כדי להציג אותו והם באמת מאמינים בו.
אפילו יותר מכך, אם ישאלו אותם שאלות מקצועיות אודות המוצר, הם יוכלו לתת מענה אמיתי, עמוק ומקצועי, דבר שבר רפאלי לא תוכל לעשות לעולם.
5. משתמשים בבלוגר- אתם נורא חדשניים ואופנתיים- רוצים להיחשב לחברה צעירה ומגניבה? השימוש בבלוגרים יציג אתכם כחברה שמבינה היטב את עולם הצעירים ומתמצאת בכל מה שקורה ברשת האינטרנט.
6. מה שנכתב בבלוג נשאר לעולם- בניגוד לפרסומות בכל הרמות ובכל הצורות הקיימות, מה שנכתב בבלוג יישאר לעולם שם. כאשר יחפשו בעתיד מידע על המוצרים הללו, תמיד יגיעו לאותה כתבה חיובית, דבר שלא יקרה עם פרסומות.
הכותב מרטין בוקסדורף, הוא מנכ"ל בול שיווק באינטרנט