קמפיין יחסי הציבור הזוכה לשנת 2005 במסגרת "האריה השואג 2006": מאבק המורים בעד רפורמה מוסכמת בחינוך

ביום שישי האחרון התכנס ענף יחסי הציבור בישראל, באולם הקאמרי החדש בתל אביב, לרגל התחרות השנתית האריה השואג 2006 שנערכה ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. בקטגוריית קמפיין השנה לשנת 2005 בתחום יחסי הציבור זכה, קמפיין מאבק מורי ישראל נגד רפורמת דברת במערכת החינוך ובעד רפורמה מוסכמת, בביצוע משרד יחסי הציבור גיתם פורטר נובלי. הקמפיין נערך עבור הסתדרות המורים בישראל.



מטרת תחרות "האריה השואג" היא לעודד מצוינות בין העוסקים ביחסי ציבור, דוברות וייעוץ תקשורת בישראל. לתחרות הוגשו קמפיינים של יחסי ציבור שבוצעו במהלך שנת 2005. במהלך האירוע הוענקו 11 פרסי האריה השואג, לקמפיינים על פי קטגוריות שונות, לזוכים הוענק פסל האריה השואג, אשר עוצב על ידי הפסל ואיש יחסי הציבור משה דיין.



בשאר הקטגוריות זכו, במקום הראשון, הקמפיינים הבאים:


§ במקום הראשון בקטגוריית טיפול במשבר זכה, קמפיין חוות גז הבישול, בביצוע לניאדו גנאור יחסי ציבור ותקשורת, עבור חוות הגז בקריית אתא.


§ במקום הראשון בקטגוריית מלכ"רים זכה, קמפיין ניידת ממוגרפיה ומבצע הקש בדלת, בביצוע נאוה עינבר דוברת האגודה למלחמה בסרטן.


§ במקום הראשון בקטגוריית אירועים מיוחדים זכה, קמפיין פתיחת המוזיאון החדש לתולדות השואה, בביצוע יחידת יחסי הציבור של יד ושם.


§ במקום הראשון בקטגוריית מאבק ציבורי זכה, מאבק מורי ישראל למען רפורמה במערכת החינוך, בביצוע גיתם פורטר נובלי, עבור הסתדרות המורים בישראל.


§ במקום הראשון בקטגוריית היי טק זכה, קמפיין I mate Jam – That’s All
בביצוע עמירם פליישר תקשורת, עבור סולגוד תקשורת בע"מ.


§ במקום הראשון בקטגוריית קשרי קהילה זכה, קמפיין יום אינטרנט בטוח בביצוע גיתם פורטר נובלי בשיתוף עם מיקרוסופט ישראל.


§ במקום הראשון בקטגוריית תיירות זכה, קמפיין עידוד תיירות לטורקיה, בביצוע צימט תקשורת שיווקית, עבור משרד התרבות והתיירות הטורקי.


§ במקום הראשון בקטגוריית בריאות ורפואה זכה, קמפיין כירורגיה פלסטית, בביצוע חנן זיסו תקשורת, עבור איגוד הפלסטיקאים.


§ בציון מיוחד לשבח עבור פעילות מגזרית במגזר הערבי זכה, קמפיין קוקה קולה סטאר 2005, בביצוע פובלסיס סקטורס ותומר סגיס מנהל יחסי ציבור בקוקה קולה, עבור קוקה קולה ישראל.


§ במקום הראשון בקטגוריית גור אריה לעבודות גמר של סטודנטים בתחום זכה, קמפיין בדרכן לתהילה – ייעוץ תקשורתי פוליטי מובחן מגדרית, בביצוע אוהד עברי מהחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון.



האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות העניק במהלך האירוע, אות הוקרה לדר' יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד על שימוש מושכל ביחסי ציבור ככלי להעלאת נושאים על סדר היום הציבורי. בנוסף הוענק באירוע תואר של נשיא כבוד של האיגוד לאיש יחסי הציבור ומוותיקי הענף, דוד אשכול.



במהלך האירוע בהנחייתו של רוני אקרמן, הופיעה להקת נומאיי קונספט. סילביה בית הלחמי יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, העלתה את זכרם של אנשי תקשורת, לוטפי משעור ונעמי פרסול שהלכו לעולמם בשבועות האחרונים ממחלת הסרטן.



סילביה בית הלחמי יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות אמרה באירוע כי: "ענף יחסי הציבור נמצא בעידן של פריחה, לאחר שנות שפל. משרדים חדשים נפתחים, ההתמחות של העוסקים מותאמת לרוח התקופה, וכל אחד מאיתנו נדרש להיות חלק בלתי נפרד וחשוב, בתכנון האסטרטגי, שיווקי, פרסומי ותדמיתי בחברות ובארגונים שאותם אנו משרתים. אני שמחה לציין כי צעירים רבים משתלבים לצד הותיקים בעבודה המקצועית. האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ימשיך בביסוס מטרותיו המקצועיות. כולנו נטפח ונשמור על כללי האתיקה, שחשיבותם גדלה מיום ליום, בשל ריבוי הערוצים התקשורתיים. אני דורשת בשם האיגוד, שנושא "התוכן השיווקי" התופס תאוצה, יעוגן בקודים אתיים הולמים ובלתי מתפשרים. כן אני מצפה שנציגינו יהיו שותפים בגופים המטפלים ומובילים הנושא. אין לי ספק שהאיגוד יוכל לתרום את חלקו בהסדרת הדברים בצורה מקצועית וחסרת – פניות".



פרופ' שמואל ליימן וילציג, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ויו"ר ועדת השופטים של התחרות מסר באמצעות מרכז ועדה השופטים, משה דיין: "חבר השופטים התרשם השנה לטובה מהרמה המקצועיות של העבודות שהוגשו. כמעט כולם עמדו בקריטריונים של תקנון התחרות והדבר מעיד על ביסוס התחרות על סטנדרטים מקובלים והפנמת הצורך להגשה מקצועית על ידי המשרדים שהשתתפו בתחרות. אמנם ישנם כארבעה חמישה קריטריונים עיקריים בהערכת העבודות, אך בסופו של דבר מאחר שבכמה קטגוריות הניקוד בין שניים-שלושה מהקמפיינים הטובים ביותר היה די צמוד, שני שיקולים עיקריים הכריעו את הכף. ראשית, עד כמה קשה היה האתגר שעמד בפני הקמפיין בתחילת דרכו, כלומר האם היה צורך לפעול כנגד דעת הקהל או שמא הקמפיין נדרש רק לזרום עם הלך הרוחות החברתיים ולחזקם. שנית, עד כמה ניתן היה להצביע על יחסי ציבור כגורם המכריע לעומת מערך פרסום ושיווק. היו קמפיינים מאד מרשימים כמכלול, אולם מאחר שהשופטים סברו שחלק משמעותי מהצלחת הקמפיין נבע מהשקעה גדולה בפרסום, ראינו לנכון לזכות דווקא את הקמפיינים שאלמנט יחסי הציבור בלט במיוחד. בשום אופן לא פסלנו או וגם לא "הענשנו" קמפיין רווי בפרסומת, אלא פשוט נתַּנו עדיפות לקמפיינים אשר לדעתנו אצלם יחסי הציבור היה הגורם המכריע".



אירוע האריה השואג 2006 הופק על ידי חברת חברת ארטרא, המתמחה בייזום, ארגון וניהול כנסים בינלאומיים בארץ ובעולם, אשר נבחרה על ידי ועדת המתנדבים המיוחדת שהקים האיגוד, בראשה עמד רוני אקרמן וכן חברים בה, נאוה עינבר, אשר שימשה גם כדוברת התחרות וכן עירן גולדפרב ורחלי גולדבלט. יפעת תקשורת, שטרית מדיה גרופ, ישראכרט וסקודה העניקו חסות ראשית לאירוע וכן גולדפרב תקשורת, מידע שיווקי, Allmarketin.co.il, ביזפורטל, היי לייט, בת שבע גרפיקס, פרחי R, הצלם ישראל הדרי, סימול, סקנקס, חברת קונטקט, גלידות שטראוס, יפאורה תבורי, קו אופ הריבוע הכחול, קואופ ישראל, שטראוס מזון טרי, מאפיית אנג'ל, אפקטבעי, וכן ארבל יצור שוקולד.



האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, הנו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות, בישראל, המאגד בתוכו כ – 400 חברים העוסקים במקצוע זה ממשרדים פרטיים, דוברים ואנשי יחסי ציבור בחברות עסקיות ובמשרדים בשירות הציבורי. לאיגוד מועצה ציבורית, הנהלה וועדות מקצועיות, כולם פועלים בהתנדבות. כיו"ר האיגוד מכהנת סילביה בית הלחמי, נשיא מועצת האיגוד הנו דוד נוימן. האיגוד הישראלי חבר ב – IPRA, האיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור, המאגד חברים מכ – 100 ארצות בעולם. נציג האיגוד הישראלי במועצת IPRA הם סילביה בית הלחמי ורענן רוגל. מטרות האיגוד הינן לשקוד על קיום אתיקה מקצועית ברמה גבוהה ושירות ציבורי נאות מצד העוסקים בהסברה ויחסי ציבור, להעלות, לשפר ולקדם את רמתם המקצועית של חברי האיגוד באמצעות קורסים, השתלמויות, סמינרים, ימי עיון, סיורים ומפגשים בעלי תוכן מקצועי, וקיום פעילות חברתית ותרבותית בין החברים. חברי האיגוד פועלים וכפופים לתקנון האתיקה הנמצא באתר האינטרנט בכתובת: www.ispra.org.il.

אולי יעניין אותך

גיל סתיו מנכל בלנדר ישראל צילום סיון פרג'
ריהוט משרדי
יחצ פרטנר
דניאלה רייבנבך צילום דקלה הוסטיק (9)
allmarketing262
allmarketing284

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח