קמפיינים סלולרים – חובה?

44 אחוזים מהגולשים לא יחזרו לאתרים שאינם סלולאריים. קולטים? אם לא, תקראו את זה שוב- כי אם אתם מנהלי שיווק שחטאו ולא ידעו זאת או בעלי עסקים שאין להם אתר סלולארי, זה אומר שאתם כל יום מפסידים כסף – "צ'יצ'ין", שמעתם את זה? זה המתחרה שלכם, וזה קול המטבעות שהוא גורף לכיסו – על חשבונכם!



הנתון הזה פורסם לפני ימים מספר על ידי Kentico Software. בנוסף פורסם ש-85 אחוזים מבעלי הסמארטפונים עושים שימוש בסלולאר כדי להשוות בין חברות. אז, אם עוד אין לכם אתר מותאם לסלולאר ואתם מעוניינים להימנע מלעשות טעויות כמו קוקה קולה ישראל, כמו שנדגים בהמשך – שווה להתחיל לחשוב על מערכת היחסים שלכם עם גולשי הסלולר.



קדימה, מתחילים


את גולשי האינטרנט צריך לחלק מהיום לשני חלקים – הגולשים מהמחשב והגולשים מהסלולר. בגלל הגודל השונה והטכנולוגיה השונה העומדת מאחורי הגלישה מסמארטפונים, אם תנסו להיכנס מהסלולר לאותו אתר אינטרנט שגלשתם אליו מהמחשב הביתי, יש שתי אפשרויות – או שתגיעו לאתר סלולרי מותאם במקרה שבעל האתר השקיע את המאמץ כדי שיהיה לכם נוח, או שתגיעו לאתר אינטרנט לא מותאם – ואז, כל החוויה שלכם תשתבש. הכתב יהיה מבולבל, פסקאות תעלנה האחת על השנייה באופן מגונה, והטקסטים יהיו ארוכים מדי כך שקריאתם עלולה להסתיים בנקע באצבע הגוללת. (לגולש הסלולארי סבלנות שמסתכמת בשתי שניות עד שהוא מחליט אם להישאר באתרכם, להבדיל מהגולש האינטרנטי, שמוכן להקדיש אפילו 6 שניות). לסיכום פסקה זו – טרחו לעשות לעצמכם אתר סלולארי, זה לא יקר!



קפה סלולארי


אם יש מותג שיודע על מה אני מדבר זה סטארבאקס. מדובר באחת החברות שעושה את השימוש האיכותי ביותר בזירת הסלולאר כאשר בקמפיינים הגולש מחובר למותג באופן אקטיבי ולא רק באמצעות חשיפה נטו. הפעם עשו זאת בסטארבאקס כדי לקדם את ליין משקאות המדף – קפה קר בבקבוק, לקראת הקיץ הקרב ובא. כשלוחצים על המודעה שעלתה לאחרונה בקמפיין הסלולאר של מותג הקפה הוותיק, המסך כולו נראה כאילו הוא מכוסה בשכבת קרח שהגולש צריך לשבור, כדי להדגיש את תחושת הרעננות שמתקבלת עם שתיית המשקה.



לאחר השבירה רואים את שלושת המשקאות החדשים, עם אפשרות לקבלת מידע נוסף וקופון הנחה לרכישת המשקה ברשתות גדולות, שכן כפי שציינתי סלולאר זו מדיה שחייבת להניע לפעולה, וקופונים מדרבנים את קהל הגולשים לפעול. היופי בקמפיין, הוא השימוש המדויק של כל האלמנטים שגורמים לקמפיין סלולרי להיות מוצלח: טקסט קולע, תמונה מושכת, קריאה ברורה לפעולה, ושיתוף הלקוח באופן פעיל כחלק מהקמפיין. תהיו בטוחים שבסטארבאקס יודעים לעשות שימוש נכון בסלולאר ולכן אין ספק שגם הקמפיין הזה ייצר תוצאות יפות. לא בכדי דיווח המותג שנכון לאפריל 2013 10% מהמחזור של סטארבאקס בארה"ב מגיע בזכות הסלולר ולקוחותיה מייצרים 16 מיליון פעולות תשלום דרך הסלולר בחודש, שזה קרוב ל- 400 כל דקה! -שימו לב, אני לא מדבר על לחיצת "לייק", אלא על פעולת תשלום שמייצרת לסטארבאקס הכנסה!



ובישראל – קוקה קולה מפסידים כסף ומקבלים ציון 0 במדד הסלולאר


אחד הדברים הקשים יותר להעביר במילה הכתובה זה רגש, או תחושה. ובכל זאת, אנסה. אוהבים נקניקיות? אוהבים. תארו לכם, שאתם נכנסים לאתר ממש שווה בנושא נקניקיות, אתר חדש שאמור להביא עימו בשורה – אבל האתר הזה נתקע, והמלל צפוף, ובמקום לקרוא באופן רציף העיניים שלכם מתבלבלות. מרגיז, לא? זה בדיוק מה שקרה לי כשניסיתי להיכנס לא מזמן לאתר הקמפיין של קוקה קולה,כן כן – זה עם השמות, דרך מכשיר הסלולאר שלי.



קוקה קולה, אחד ממותגי העל המעניינים ביותר. אני לא מכיר עוד חברה בעולם למזון או שתיה שהצליחה לעשות ממשקה קל מוגז יחסי ציבור כה איכותיים. לא מכיר עוד מותג בעולם שמצליח להציג את עצמו כ"כ צעיר – בעוד שהוא כ"כ זקן. ואני חייב להודות – ברמה האישית, לא מכיר מותג שהוא טעים יותר. אז, איך יכול להיות שמותג העל לא טרח להתאים לקמפיין אתר סלולארי, ולשלוח אליו גולשים במדיה הסלולארית שכבר כן טרח לרכוש? המשמעות של הטעות הזו נורא פשוטה. קרוב לודאי שעשרות אחוזים מהגולשים שנכנסו לאתר יצאו במהרה (כמוני) ולא טרחו לקחת חלק במבצע – מה שאומר שהמותג הפסיד השתתפות גולשים, דבר שבעידן של היום תמיד מתורגם לכסף! לסיכום, קוקה קולה הפסידה כסף כי השקיעה מאות אלפי שקלים ברכישת מדיה פירסומית אך לא טרחה להשקיע עוד כמה אלפי שקלים, בהתאמת האתר שלה לסלולארי – ציון 0 במדד הסלולאר של תומר חן. אבל היי, מטעויות לומדים. שיהיה בהצלחה בהמשך



הכותב הוא תומר חן, מייסד המכללה לשיווק סלולארי, המלווה מגוון בתי עסק בזירת השיווק והפרסום בסלולאר


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח