ידיעון trends-מגמות שיווקיות מדווח כי למרות הדעה המקובלת, מתברר כי ההפרעה הידועה כקנייה אימפולסיבית ללא שליטה, משותפת לנשים ולגברים כאחד. זאת על פי מחקר שנערך באוניברסיטה היוקרתית סטנפורד והעומד להתפרסם החודש ב-American Journal of Psychiatry.
"הדעה הנפוצה כי הפרעה זו אופיינית בעיקר לנשים הופרכה" אומרת לורין קוראן פרופ' לפסיכיאטריה ומדעי ההנהגות באוניברסיטה. כפי שהתברר עוד אחד מתוך כל 20 מבוגרים בארה"ב סובל מהפרעה זו, הגורמת לקנייה בלתי שקולה וללא כל בקרה שעיקרה איסוף מוצרים שכמעט ולא נעשה בהם שימוש, המביאה בתי אב לקריסה כלכלית ולפשיטת רגל.
הנחת העבודה של החוקרים לפני תחילת המחקר היתה כי 90% מהסובלים מהפרעה זו הם נשים, אך התברר כי הגברים הסובלים מהפרעה זו מהווים 5.5% מהאוכלוסיה הבוגרת בארה"ב, כאשר חלקן של הנשים הוא 6% מהאוכלוסייה הבוגרת. המחקר נערך בקרב 2,513 מבוגרים.
לכאורה זוהי משאלת לב של הקמעונאים, אך בפועל היא מהווה חרב פיפיות, שכן בני משפחה של מכורים לקניות, מפתחים רגשות טינה קשות כלפי הרשתות והחנויות.