קרבות ספטמבר: המותג המוביל – פלאפון. המפרסם המוביל באינטרנט – סלקום

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש ספטמבר 2007. הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.



תתי ענפים



פרסום OFF LINE



תת ענף רשתות השיווק ממשיך להוביל את הטבלה גם בספטמבר, למרות ירידה של כ- 11% ביחס להשקעה הפרסומית בחודש אוגוסט, חודש טרום החגים.



סופרפארם באמצעות באומן בר ריבנאי, הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה בשל מבצעי בשמים מגוונים.


במקום השני בקטגוריה ממוקמת רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 830 אלף דולר, באמצעות גיתם, אדלר חומסקי וורשבסקי ובריקמן, עם מבצעי "רק בשופרסל".


במקום השלישי בקטגוריה ממוקם המשביר לצרכן, עם מבצעי בשמים וכלי בית באמצעות פוגל OGILVY.



קטגוריית התקשורת הסלולארית מאיישת את המקום השני בטבלה גם בספטמבר, אשר במהלכו נרשמה ירידה של כ- 25% בפרסום.


במקום הראשון ממוקמת פלאפון בהפרש ניכר, עם הוצאה לפרסום של כ- 1.95 מליון דולר, כאשר היא מפרסמת במקביל את דור שלישי לכולם באמצעות ארקדי גאידמק ובאומן בר ריבנאי, ו- FAMILY FUNבאמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.


פרטנר במקום השני בקטגוריה עם איחולי שנה טובה של "חשיבה מחוץ לקופסא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, והמלצה לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן.


סלקום במקום השלישי בקטגוריה בעיקר באמצעות גיתם BBDO עם מבצע "לדבר חופשי" 3 חודשים.



קטגוריית הביגוד הכפילה את הקף הפרסום שלה בספטמבר לעומת אוגוסט, והגיעה למקום השלישי בטבלה. הבולטת בקטגוריה זו החודש הייתה אופנת מתאים לי באמצעות פוגל OGILVY ואריאלי PUBLICIS, הוניגמן במקום השני עם קולקציית 2008 באמצעות גלר נסיס, ורשת גולף עם פרסום לקולקציית 2008 ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב.



ראוי לציין את קטגוריית הצרכנות הממוקמת במקום ה- 14 בטבלה החודש, בשל ההתעוררות בתחום פרסום חנויות הנוחות בתחנות הדלק. "מנטה" של דלק מובילה בפרסום בקטגוריה, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 358 אלף דולר באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, עם הסלוגן: "רעב על הכביש".


במקום השני בקטגוריה ממוקמת "אלונית" של דור אלון באמצעות שיטרית גרופ, עם הוצאה לפרסום של כ- 260 אלף דולר, עם הסלוגן כל מה שצריך על הדרך.



דירוג OFFLINE





































































































תת-ענף


מחיר ריאלי


1


רשתות שיווק


$7,074,010


2


תקשורת סלולרית


$4,910,207


3


ביגוד


$4,170,848


4


רכב פרטי


$3,047,099


5


ביטוח – רכב


$2,104,328


6


בנק


$2,049,674


7


חשמל


$2,017,865


8


סרטים


$1,584,536


9


רהוט


$1,572,362


10


שמפו ומרכך


$1,537,630


11


כרטיסי אשראי


$1,442,571


12


בשמים


$1,351,718


13


ארגונים/עמותות


$1,232,768


14


צרכנות


$1,185,282


15


תרופות


$1,184,779


16


מרכזים רפואים/מרפאות


$1,065,822


17


תוסס


$1,052,417


18


משרדים ממשלתיים


$988,746


19


מים מינרלים


$964,993


20


סבון נוזלי


$906,957


21


שיחות בינלאומיות


$870,573



דירוג הבאנרים באינטרנט



התקשורת הסלולרית ממשיכה להוביל בפרסום בבאנרים באינטרנט, דווקא עם גידול של כ- 10% ביחס לאוגוסט, לא מעט בשל הגאיידמניה שהשתלטה על הרשת, באמצעות סאצ'י אינטראקטיב.



קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת החודש במקום השני, עם גידול של כ- 75% ביחס לאוגוסט. מותגי הרכב הבולטים בפרסום היו רנו מגאן "מערכת ESP המצילה חיים", באמצעות גורני אינטראקטיב, ומאזדה 2 באמצעות אידיאולוג'יק.



תת ענף מכללות וסמינרים שהגיע למקום השני בחודש אוגוסט, צנח בספטמבר אל המקום השישי עם ירידה של 40% (!!!) בהוצאה לפרסום, נתון מעניין דווקא בחודש שטרם פתיחת שנת הלימודים האקדמית.



כדאי להזכיר את קטגוריית כרטיסי אשראי, הממוקמת במקום ה- 11 בדירוג ה- OFF LINE, אשר הגיעה למקום השלישי בדירוג הפרסום באינטרנט, עם פרסום בולט של ישראכרט באמצעות R&Y אינטראקטיב עם הסלוגן: "הנאה היא חתימה".



























































דירוג הבאנרים 0NLINE







תתי ענפים


מחיר ריאלי


1


תקשורת סלולרית


$923,941


2


רכב פרטי


$450,296


3


כרטיסי אשראי


$450,232


4


קרנות


$400,549


5


ארגונים/עמותות


$358,824


6


מכללות וסמינרים


$325,794


7


רשתות שיווק


$244,881


8


כספים – כללי


$243,137


9


מרכזים רפואים/מרפאות


$235,005


10


ביטוח – רכב


$231,376



מפרסמים



פרשנות OFF LINE



פרוקטר אנד גמבל והחברה המרכזית למשקאות מובילות את טבלת המפרסמים, עם הוצאה דומה לפרסום של כ- 2.2 מליון דולר, כל אחת.


פרוקטר אנד גמבל בולטת עם פרסום לאוראל בי- מברשת השיניים החשמלית, באמצעות פוגל OGILVY, הנד אנד שולדרס באמצעות באומן, ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי ועוד.


החברה המרכזית למשקאות בולטת עם פרסום לנביעות: "בקבוק 5 ליטרים עם ברז" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, וספרייט – הפחיות שעוצבו במיוחד ע"י הצרכנים, באמצעות גלר נסיס.



נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "ניכר כי משבר שיבוש השידורים ב- YES השפיע על ההוצאה לפרסום של החברה בספטמבר: החברה פרסמה בכ- 100 אלף דולר בלבד בחודש זה, בהיקף קטן מאוד ביחס להוצאה החודשית הממוצעת לפרסום. היקף הפרסום הנמוך פגע כמובן גם במיקום של משרד הפרסום שלה – מקאן אריקסון- שהגיע למקום הרביעי בלבד בדירוג המשרדים החודש".


































































































דירוג OFFLINE







מפרסם


מחיר ריאלי


1


P&G – פרוקטר & גמבל


$2,273,486


2


החברה המרכזית למשקאות


$2,266,974


3


קבוצת שטראוס


$2,018,582


4


פלאפון


$1,958,747


5


קו-אופ – הריבוע הכחול


$1,600,992


6


דלק מוטורס


$1,287,967


7


רשת שופרסל


$1,280,345


8


קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח)


$1,191,614


9


יוניליוור ישראל


$1,183,893


10


סנו


$1,180,606


11


פרטנר – אורנג'


$1,178,011


12


תשלובת ישראכרט


$1,134,020


13


סלקום


$1,082,560


14


לוריאל ישראל


$891,463


15


שסטוביץ


$872,794


16


סופר-פארם


$871,872


17


קבוצת אסם


$837,346


18


קבוצת בנק הפועלים


$828,540


19


יורוקום


$797,765


20


ביטוח אישי ישיר


$766,159



פרשנות דירוג הבאנרים באינטרנט



סלקום היא המפרסמת המובילה באינטרנט עם קמפיין בולט של מקאן דיגיטל: "מבחר מכשירי דור 3 במחיר מדהים". במקום השני בקטגוריה ממוקמת קבוצת כלל, שמגדילה את תקציב הפרסום שלה ב- 34% ומפרסמת את "הפנסיונרים של הדור הבא" באמצעות ארק אינטראקטיב.




























































דירוג הבאנרים


NLINE0







מפרסמים


מחיר ריאלי


1


סלקום


$436,538


2


קבוצת כלל


$349,580


3


פלאפון


$275,827


4


קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח)


$237,995


5


תשלובת ישראכרט


$220,914


6


החברה המרכזית למשקאות


$185,847


7


כ.א.ל – כרטיסי אשראי לישראל בע"מ


$174,224


8


יוניברסל מוטורס


$164,857


9


אל-על


$149,042


10


פרטנר – אורנג'


$145,977




משרדי פרסום



באומן בר ריבנאי מוביל החודש את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.8 מליון דולר. המשרד בלט עם שילוב גאדימק בפרסומות פלאפון בקמפיין למכשירי דור 3, קמפייו "מנויים וזוכים" של ידיעות אחרונות, פרסום לסופר פארם, פורד מונדיאו החדשה ועוד.



במקום השני החודש ממוקם שלמור אבנון עמיחי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8 מליון דולר ופרסום לישראכרט: "שנת הכוכבים", ביטוח ישיר עם מבצע דיבורית בלו-טות' בחינם, פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה ועוד.



פוגל OGILVY מתמקם החודש במקום השישי המכובד עם פרסום בולט למשביר לצרכן, אוראל בי, ג'ילט פיוז'ן, לי קופר ג'ינס ועוד.


יש לציין גם כי החודש מתמקם ברוקנר נטע יער במקום התשעה עשר, עם פרסום למימון ישיר "הצ'ק מחכה בדואר", בושם JADORE של כריסטיאן דיור, דן דיזיין סנטר ועוד.



































































































דירוג OFFLINE







משרד פרסום


מחיר ריאלי


1


באומן בר-ריבנאי


$8,808,888


2


שלמור אבנון עמיחי/Y&R


$8,035,937


3


אדלר חומסקי & ורשבסקי


$7,663,533


4


MCCANN ERICKSON


$6,211,108


5


גיתם BBDO


$3,236,825


6


פוגל OGILVY


$2,718,058


7


גלר נסיס LEO BURNETT


$2,667,668


8


ראובני פרידן IPG


$2,411,795


9


אריאלי PUBLICIS


$2,385,577


10


גליקמן נטלר סמסונוב


$2,358,045


11


שמעוני-פינקלשטיין FCB


$1,771,858


12


זרמון גולדמן


$1,745,089


13


יהושע TBWA


$1,589,840


14


JWT ISRAEL


$1,557,957


15


EURO TEL AVIV


$1,381,838


16


שיטרית מדיה גרופ


$1,127,458


17


לפם


$1,109,736


18


דרורי שלומי


$1,074,837


19


ברוקנר/נטע/יער


$1,008,008


20


בלקין


$949,222



דירוג הבאנרים באינטרנט



מקאן דיגיטל מוביל גם החודש את טבלת האינטראקטיב עם הוצאה לפרסום של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל מפרסם את סלקום, אל על עם מחירי הרגע האחרון, ג'יימס ריצ'ארדסון עם תחקיר ידיעות הקובע שהוא זול משמעותית ועוד.



במקום השני בדירוג הבאנרים החודש ממוקם אידיאולוג'יק עם הוצאה ריאלית לפרסום כל כ- 875 אלף דולר. המשרד בלט עם קמפיין הסליחות של כאל, מאזדה 2 ועוד.



במקום השלישי החודש ממוקם גורני אינטראקטיב עם קמפיינים בולטים לרנו מגאן, אופל קורסה ואוויס.



























































דירוג הבאנרים ONLINE







משרדים


מחיר ריאלי


1


Mccann digital (אינטרנט)


$1,020,123


2


אידאולוג'ק (אינטרנט)


$874,093


3


Y & R INTERACTIVE (אינטרנט)


$582,175


4


גורני אינטראקטיב (אינטרנט)


$451,661


5


arc interactive (אינטרנט)


$427,774


6


סאצי אינטראקטיב (אינטרנט)


$346,648


7


grey interactive (אינטרנט)


$334,905


8


NEXT-IN (אינטרנט)


$320,691


9


icon interactive (אינטרנט)


$284,558


10


BBDO אינטראקטיב (אינטרנט)


$243,043



מותגים



































































































דירוג OFFLINE







מותג


מחיר ריאלי


1


פלאפון


$1,894,981


2


פרטנר – אורנג'


$1,164,951


3


ישראכרט – כרטיס אשראי


$1,130,492


4


סלקום


$1,068,378


5


סופר-פארם


$862,400


6


ביטוח ישיר – ביטוח רכב


$860,725


7


רשת שופרסל (רשת שופרסל)


$829,134


8


בנק הפועלים


$805,285


9


מגה – רשת מזון


$777,436


10


ביטוח אישי ישיר – ביטוח רכב


$766,159


11


מגה בעיר


$718,130


12


נביעות – מים מינרליים


$685,198


13


המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן)


$669,371


14


פורד – פרטי


$653,411


15


אייס – רשת


$642,417


16


משרד התחבורה


$637,926


17


מאזדה – פרטי


$634,557


18


יטבתה – שוקו יטבתה – משקה חלב


$536,264


19


אל-על


$529,352


20


אוראל בי – מברשת שיניים (פרוקטר & גמבל)


$519,977



הערה: יפעת מאתרת את הבאנרים מתוך אותם דפים, ומחלקת אותם לכלי פריים ובאנרים רגילים. התמחור הסופי נגזר ממחיר השוק של כלי הפריים וממודל סטטיסטי (על פי מודל CPM) לבאנרים הרגילים.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח