"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש ספטמבר 2007. הדירוג כולל הן את נתוני הפרסום OFF LINE והן את נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.
תתי ענפים
פרסום OFF LINE
תת ענף רשתות השיווק ממשיך להוביל את הטבלה גם בספטמבר, למרות ירידה של כ- 11% ביחס להשקעה הפרסומית בחודש אוגוסט, חודש טרום החגים.
סופרפארם באמצעות באומן בר ריבנאי, הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה בשל מבצעי בשמים מגוונים.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת רשת שופרסל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 830 אלף דולר, באמצעות גיתם, אדלר חומסקי וורשבסקי ובריקמן, עם מבצעי "רק בשופרסל".
במקום השלישי בקטגוריה ממוקם המשביר לצרכן, עם מבצעי בשמים וכלי בית באמצעות פוגל OGILVY.
קטגוריית התקשורת הסלולארית מאיישת את המקום השני בטבלה גם בספטמבר, אשר במהלכו נרשמה ירידה של כ- 25% בפרסום.
במקום הראשון ממוקמת פלאפון בהפרש ניכר, עם הוצאה לפרסום של כ- 1.95 מליון דולר, כאשר היא מפרסמת במקביל את דור שלישי לכולם באמצעות ארקדי גאידמק ובאומן בר ריבנאי, ו- FAMILY FUNבאמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי.
פרטנר במקום השני בקטגוריה עם איחולי שנה טובה של "חשיבה מחוץ לקופסא" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, והמלצה לחיסכון בחשבון החודשי באמצעות ראובני פרידן.
סלקום במקום השלישי בקטגוריה בעיקר באמצעות גיתם BBDO עם מבצע "לדבר חופשי" 3 חודשים.
קטגוריית הביגוד הכפילה את הקף הפרסום שלה בספטמבר לעומת אוגוסט, והגיעה למקום השלישי בטבלה. הבולטת בקטגוריה זו החודש הייתה אופנת מתאים לי באמצעות פוגל OGILVY ואריאלי PUBLICIS, הוניגמן במקום השני עם קולקציית 2008 באמצעות גלר נסיס, ורשת גולף עם פרסום לקולקציית 2008 ממוקמת במקום השלישי בקטגוריה באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב.
ראוי לציין את קטגוריית הצרכנות הממוקמת במקום ה- 14 בטבלה החודש, בשל ההתעוררות בתחום פרסום חנויות הנוחות בתחנות הדלק. "מנטה" של דלק מובילה בפרסום בקטגוריה, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 358 אלף דולר באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, עם הסלוגן: "רעב על הכביש".
במקום השני בקטגוריה ממוקמת "אלונית" של דור אלון באמצעות שיטרית גרופ, עם הוצאה לפרסום של כ- 260 אלף דולר, עם הסלוגן כל מה שצריך על הדרך.
דירוג OFFLINE
|
|
|
| תת-ענף | מחיר ריאלי |
1 | רשתות שיווק | $7,074,010 |
2 | תקשורת סלולרית | $4,910,207 |
3 | ביגוד | $4,170,848 |
4 | רכב פרטי | $3,047,099 |
5 | ביטוח – רכב | $2,104,328 |
6 | בנק | $2,049,674 |
7 | חשמל | $2,017,865 |
8 | סרטים | $1,584,536 |
9 | רהוט | $1,572,362 |
10 | שמפו ומרכך | $1,537,630 |
11 | כרטיסי אשראי | $1,442,571 |
12 | בשמים | $1,351,718 |
13 | ארגונים/עמותות | $1,232,768 |
14 | צרכנות | $1,185,282 |
15 | תרופות | $1,184,779 |
16 | מרכזים רפואים/מרפאות | $1,065,822 |
17 | תוסס | $1,052,417 |
18 | משרדים ממשלתיים | $988,746 |
19 | מים מינרלים | $964,993 |
20 | סבון נוזלי | $906,957 |
21 | שיחות בינלאומיות | $870,573 |
דירוג הבאנרים באינטרנט
התקשורת הסלולרית ממשיכה להוביל בפרסום בבאנרים באינטרנט, דווקא עם גידול של כ- 10% ביחס לאוגוסט, לא מעט בשל הגאיידמניה שהשתלטה על הרשת, באמצעות סאצ'י אינטראקטיב.
קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת החודש במקום השני, עם גידול של כ- 75% ביחס לאוגוסט. מותגי הרכב הבולטים בפרסום היו רנו מגאן "מערכת ESP המצילה חיים", באמצעות גורני אינטראקטיב, ומאזדה 2 באמצעות אידיאולוג'יק.
תת ענף מכללות וסמינרים שהגיע למקום השני בחודש אוגוסט, צנח בספטמבר אל המקום השישי עם ירידה של 40% (!!!) בהוצאה לפרסום, נתון מעניין דווקא בחודש שטרם פתיחת שנת הלימודים האקדמית.
כדאי להזכיר את קטגוריית כרטיסי אשראי, הממוקמת במקום ה- 11 בדירוג ה- OFF LINE, אשר הגיעה למקום השלישי בדירוג הפרסום באינטרנט, עם פרסום בולט של ישראכרט באמצעות R&Y אינטראקטיב עם הסלוגן: "הנאה היא חתימה".
| דירוג הבאנרים 0NLINE |
|
|
|
|
| תתי ענפים | מחיר ריאלי |
1 | תקשורת סלולרית | $923,941 |
2 | רכב פרטי | $450,296 |
3 | כרטיסי אשראי | $450,232 |
4 | קרנות | $400,549 |
5 | ארגונים/עמותות | $358,824 |
6 | מכללות וסמינרים | $325,794 |
7 | רשתות שיווק | $244,881 |
8 | כספים – כללי | $243,137 |
9 | מרכזים רפואים/מרפאות | $235,005 |
10 | ביטוח – רכב | $231,376 |
מפרסמים
פרשנות OFF LINE
פרוקטר אנד גמבל והחברה המרכזית למשקאות מובילות את טבלת המפרסמים, עם הוצאה דומה לפרסום של כ- 2.2 מליון דולר, כל אחת.
פרוקטר אנד גמבל בולטת עם פרסום לאוראל בי- מברשת השיניים החשמלית, באמצעות פוגל OGILVY, הנד אנד שולדרס באמצעות באומן, ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי ועוד.
החברה המרכזית למשקאות בולטת עם פרסום לנביעות: "בקבוק 5 ליטרים עם ברז" באמצעות שלמור אבנון עמיחי, וספרייט – הפחיות שעוצבו במיוחד ע"י הצרכנים, באמצעות גלר נסיס.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "ניכר כי משבר שיבוש השידורים ב- YES השפיע על ההוצאה לפרסום של החברה בספטמבר: החברה פרסמה בכ- 100 אלף דולר בלבד בחודש זה, בהיקף קטן מאוד ביחס להוצאה החודשית הממוצעת לפרסום. היקף הפרסום הנמוך פגע כמובן גם במיקום של משרד הפרסום שלה – מקאן אריקסון- שהגיע למקום הרביעי בלבד בדירוג המשרדים החודש".
| דירוג OFFLINE |
|
|
|
|
| מפרסם | מחיר ריאלי |
1 | P&G – פרוקטר & גמבל | $2,273,486 |
2 | החברה המרכזית למשקאות | $2,266,974 |
3 | קבוצת שטראוס | $2,018,582 |
4 | פלאפון | $1,958,747 |
5 | קו-אופ – הריבוע הכחול | $1,600,992 |
6 | דלק מוטורס | $1,287,967 |
7 | רשת שופרסל | $1,280,345 |
8 | קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) | $1,191,614 |
9 | יוניליוור ישראל | $1,183,893 |
10 | סנו | $1,180,606 |
11 | פרטנר – אורנג' | $1,178,011 |
12 | תשלובת ישראכרט | $1,134,020 |
13 | סלקום | $1,082,560 |
14 | לוריאל ישראל | $891,463 |
15 | שסטוביץ | $872,794 |
16 | סופר-פארם | $871,872 |
17 | קבוצת אסם | $837,346 |
18 | קבוצת בנק הפועלים | $828,540 |
19 | יורוקום | $797,765 |
20 | ביטוח אישי ישיר | $766,159 |
פרשנות דירוג הבאנרים באינטרנט
סלקום היא המפרסמת המובילה באינטרנט עם קמפיין בולט של מקאן דיגיטל: "מבחר מכשירי דור 3 במחיר מדהים". במקום השני בקטגוריה ממוקמת קבוצת כלל, שמגדילה את תקציב הפרסום שלה ב- 34% ומפרסמת את "הפנסיונרים של הדור הבא" באמצעות ארק אינטראקטיב.
| דירוג הבאנרים NLINE0 |
|
|
|
|
| מפרסמים | מחיר ריאלי |
1 | סלקום | $436,538 |
2 | קבוצת כלל | $349,580 |
3 | פלאפון | $275,827 |
4 | קבוצת ביטוח ישיר (ביטוח ישיר IDI – חברה לביטוח) | $237,995 |
5 | תשלובת ישראכרט | $220,914 |
6 | החברה המרכזית למשקאות | $185,847 |
7 | כ.א.ל – כרטיסי אשראי לישראל בע"מ | $174,224 |
8 | יוניברסל מוטורס | $164,857 |
9 | אל-על | $149,042 |
10 | פרטנר – אורנג' | $145,977 |
משרדי פרסום
באומן בר ריבנאי מוביל החודש את טבלת משרדי הפרסום עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8.8 מליון דולר. המשרד בלט עם שילוב גאדימק בפרסומות פלאפון בקמפיין למכשירי דור 3, קמפייו "מנויים וזוכים" של ידיעות אחרונות, פרסום לסופר פארם, פורד מונדיאו החדשה ועוד.
במקום השני החודש ממוקם שלמור אבנון עמיחי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 8 מליון דולר ופרסום לישראכרט: "שנת הכוכבים", ביטוח ישיר עם מבצע דיבורית בלו-טות' בחינם, פסטיבל הכדורים הפורחים של יטבתה ועוד.
פוגל OGILVY מתמקם החודש במקום השישי המכובד עם פרסום בולט למשביר לצרכן, אוראל בי, ג'ילט פיוז'ן, לי קופר ג'ינס ועוד.
יש לציין גם כי החודש מתמקם ברוקנר נטע יער במקום התשעה עשר, עם פרסום למימון ישיר "הצ'ק מחכה בדואר", בושם JADORE של כריסטיאן דיור, דן דיזיין סנטר ועוד.
| דירוג OFFLINE |
|
|
|
|
| משרד פרסום | מחיר ריאלי |
1 | באומן בר-ריבנאי | $8,808,888 |
2 | שלמור אבנון עמיחי/Y&R | $8,035,937 |
3 | אדלר חומסקי & ורשבסקי | $7,663,533 |
4 | MCCANN ERICKSON | $6,211,108 |
5 | גיתם BBDO | $3,236,825 |
6 | פוגל OGILVY | $2,718,058 |
7 | גלר נסיס LEO BURNETT | $2,667,668 |
8 | ראובני פרידן IPG | $2,411,795 |
9 | אריאלי PUBLICIS | $2,385,577 |
10 | גליקמן נטלר סמסונוב | $2,358,045 |
11 | שמעוני-פינקלשטיין FCB | $1,771,858 |
12 | זרמון גולדמן | $1,745,089 |
13 | יהושע TBWA | $1,589,840 |
14 | JWT ISRAEL | $1,557,957 |
15 | EURO TEL AVIV | $1,381,838 |
16 | שיטרית מדיה גרופ | $1,127,458 |
17 | לפם | $1,109,736 |
18 | דרורי שלומי | $1,074,837 |
19 | ברוקנר/נטע/יער | $1,008,008 |
20 | בלקין | $949,222 |
דירוג הבאנרים באינטרנט
מקאן דיגיטל מוביל גם החודש את טבלת האינטראקטיב עם הוצאה לפרסום של כמיליון דולר. מקאן דיגיטל מפרסם את סלקום, אל על עם מחירי הרגע האחרון, ג'יימס ריצ'ארדסון עם תחקיר ידיעות הקובע שהוא זול משמעותית ועוד.
במקום השני בדירוג הבאנרים החודש ממוקם אידיאולוג'יק עם הוצאה ריאלית לפרסום כל כ- 875 אלף דולר. המשרד בלט עם קמפיין הסליחות של כאל, מאזדה 2 ועוד.
במקום השלישי החודש ממוקם גורני אינטראקטיב עם קמפיינים בולטים לרנו מגאן, אופל קורסה ואוויס.
| דירוג הבאנרים ONLINE |
|
|
|
|
| משרדים | מחיר ריאלי |
1 | Mccann digital (אינטרנט) | $1,020,123 |
2 | אידאולוג'ק (אינטרנט) | $874,093 |
3 | Y & R INTERACTIVE (אינטרנט) | $582,175 |
4 | גורני אינטראקטיב (אינטרנט) | $451,661 |
5 | arc interactive (אינטרנט) | $427,774 |
6 | סאצי אינטראקטיב (אינטרנט) | $346,648 |
7 | grey interactive (אינטרנט) | $334,905 |
8 | NEXT-IN (אינטרנט) | $320,691 |
9 | icon interactive (אינטרנט) | $284,558 |
10 | BBDO אינטראקטיב (אינטרנט) | $243,043 |
מותגים
| דירוג OFFLINE |
|
|
|
|
| מותג | מחיר ריאלי |
1 | פלאפון | $1,894,981 |
2 | פרטנר – אורנג' | $1,164,951 |
3 | ישראכרט – כרטיס אשראי | $1,130,492 |
4 | סלקום | $1,068,378 |
5 | סופר-פארם | $862,400 |
6 | ביטוח ישיר – ביטוח רכב | $860,725 |
7 | רשת שופרסל (רשת שופרסל) | $829,134 |
8 | בנק הפועלים | $805,285 |
9 | מגה – רשת מזון | $777,436 |
10 | ביטוח אישי ישיר – ביטוח רכב | $766,159 |
11 | מגה בעיר | $718,130 |
12 | נביעות – מים מינרליים | $685,198 |
13 | המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן) | $669,371 |
14 | פורד – פרטי | $653,411 |
15 | אייס – רשת | $642,417 |
16 | משרד התחבורה | $637,926 |
17 | מאזדה – פרטי | $634,557 |
18 | יטבתה – שוקו יטבתה – משקה חלב | $536,264 |
19 | אל-על | $529,352 |
20 | אוראל בי – מברשת שיניים (פרוקטר & גמבל) | $519,977 |
הערה: יפעת מאתרת את הבאנרים מתוך אותם דפים, ומחלקת אותם לכלי פריים ובאנרים רגילים. התמחור הסופי נגזר ממחיר השוק של כלי הפריים וממודל סטטיסטי (על פי מודל CPM) לבאנרים הרגילים.