משרד הפרסום ראובני פרידן יצר קמפיין פרו בונו עם יחידת השבץ המוחי במרכז הרפואי סורוקה. הקמפיין, שנעשה כולו בהתנדבות, כולל סרטון טלוויזיה, תשדיר רדיו, מודעות ובאנרים.
בסרטון הפרסומת, בכיכובו של גל זייד, רואים גבר שלקה בשבץ מוחי וגופו הופך לאט לאט לחול, כאשר שורת המסר היא: "מהרגע בו לקית בשבץ מוחי, שעון החול שלך הולך ואוזל". הסרטון נסגר בפירוט הסימפטומים לשבץ מוחי – חולשה בגפיים, שיתוק בפנים או הפרעה בדיבור – ובקריאה להזמין מיד אמבולנס כאשר אחד מהם מופיע.
הקמפיין נועד להילחם בתופעה של התעלמות מהסימנים הראשונים לשבץ, שעלולה לגרום לנזק קשה ובלתי הפיך ואף למוות. כיום יש טיפול בתרופה הנקראת TPA שמוזרקת לתוך הוריד, המניב הצלחות רבות עם הורדה משמעותית של הפגיעה התפקודית במצבו של החולה לאחר השבץ. אולם הטיפול יעיל רק בשלוש השעות הראשונות מהופעת הסימפטומים הראשונים, ולכן ההתפנות המהירה לבית החולים קריטית.
בבית החולים סורוקה פועל צוות מיומן של רופאים ואחיות לטיפול בשבץ Stroke Team)). השאיפה היא שכמה שיותר חולים שחווים את הסימפטומים יעמדו בקריטריון הזמן ויתאימו לקבלת הטיפול. החולה מזוהה כבר באמבולנס והצוות הרפואי ממתין לו במיון על מנת לקצר את זמני ההמתנה.
ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני פרידן: "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לנו להתנדב למען המטרה החשובה. לפני שלוש שנים עלינו בקמפיין דומה בשיתוף סורוקה, ויחד הצלחנו להעלות את המודעות לשבץ וסימניו באופן ניכר. אני מקווה ששיתוף הפעולה המוצלח הזה ימשיך להניב תוצאות ומודה לכל הגורמים שתרמו מזמנם וממרצם למען המטרה."