לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית הבאה ערכה חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, המשווקת את השירות "ניתוח תדמית בכותרות – כי הכותרות קובעות!", מחקר מיוחד בו בדקה מי היו המוסדות להשכלה גבוהה שזכו למרב הכותרות בעיתונות היומית מתחילת שנת 2006. המחקר נעשה בין התאריכים 1/1/06 – 30/09/06. הנתונים מתבססים על כותרות וכותרות משנה בעיתונות היומית המובילה.
את המקום הראשון תופסת אונ' ת"א המובילה במספר האזכורים בכותרות עם 83 כותרות וכותרות משנה. האונ' מובילה במספר הכותרות החיוביות בהקשר לאירועי תרבות וכנסים אקדמאים שנערכו בה, מחקרים שפרסמו מומחיה, מובילה בבוגרים שעברו את ההסמכה של בחינת לשכת עו"ד ועוד. האוניברסיטה אוזכרה גם במספר כותרות שליליות: בחירות אלימות לראשות אגודת הסטודנטים, בעיות ביחסי עבודה עם הסגל ועוד.
במקום השני בכותרות ממוקמת הנציגה הירושלמית – האקדמיה לאומנויות ועיצוב "בצלאל" עם 61 כותרות שרובן בהקשרים חיוביים: בצלאל חוגגת 100 שנה להיווסדה בתערוכת עיצוב חדשה ובהוצאה לאור של ספר, השקת כתב עת מקוון, תערוכות רבות של המוסד שעשו כותרות וכמובן התחרות על עיצוב הקמפוס החדש.
במקום השלישי, ממוקם הטכניון עם 60 כותרות שעסקו בעיקר במחקרים של מומחיו הרבים, תערוכות, גידול במעונות הסטודנטים שלו, מכון לימודים מבוקש בקרב סטודנטים על פי מחקר שנעשה, שת"פ עם חברות מסחריות בפיתוח מוצרים ועוד.
את מקומות אמצע הטבלה תופסות יתר האוניברסיטאות הגדולות. במקום הרביעי ממוקמת האוניברסיטה העברית בירושלים, במקום החמישי אוניברסיטת בן גוריון, את המקום השישי תופסת אוניברסיטת חיפה ובמקום השביעי אוניברסיטת בר אילן.
סוגרות את טבלת המובילות בכותרות המכללה למנהל המתמקמת במקום השמיני, האוניברסיטה הפתוחה במקום התשיעי ואחרונה חביבה, המכללה האקדמית יהודה ושומרון המובילה באחוז הכותרות השליליות.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "התחום המוביל בסיקור המוסדות להשכלה גבוהה בכותרות הוא שיווק ופרסום: דהיינו כנסים, הרצאות, תערוכות ואירועים. בתחום זה מצטיינת בכותרות בצלאל עם חגיגות ה- 100 להיווסדה ותערוכות אומנות רבות שקיימה.
במקום השני בתחומי הסיקור של הגופים להשכלה גבוהה נמצא תחום השירות שהם נותנים ללקוח, קרי הסטודנט: מסלולי לימודים, קורסים וחוגים אטרקטיביים, תנאים במעונות, העדפות לסטודנטים מהפריפריה ועוד. בתחום זה מוביל בכותרות הטכניון בין היתר בשל העובדה שבזמן המלחמה פתח את שעריו.
במקום השלישי ממוקם תחום המידע המקצועי. תחום זה הוא יוקרתי עבור המוסדות להשכלה גבוה שכן הוא מכיל מידע מקצועי שמוציא סגל המחקר הבכיר מה שממצב את המוסד כגוף מוביל ובר סמכא. בתחום זה מצטיינת בכותרות אונ' ת"א".
עיתון הארץ הוא העיתון המוביל במספר האזכורים בכותרות של הגופים להשכלה גבוהה ואילו ידיעות אחרונות הוא העיתון הממעט להזכירן.
מבדיקה שביצעה מערכת "יפעת בקרת פרסום" עולה כי בתחום הפרסום, תמונת המצב בנוגע לעשירייה המובילה שונה בתכלית. במקום הראשון ממוקמת המכללה למינהל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כמיליון דולר מתחילת השנה. המכללה שבכותרות הגיעה רק למקום השמיני פרסמה באמצעות יהושע TBWA קמפיין מושקע המציג את בוגריה המפורסמים. במקום השני בצמוד למכללה למינהל ממוקמת אונ' ת"א עם פרסום כנסים רבים ותוכנית ה- MBA מנהלים של רקאנטי.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "ככלל, פרסומות המכללות "קריאטיביות" ומוכרות יותר מפרסומות האוניברסיטאות, נתון הנובע ככל הנראה מעניין של ביקוש והיצע. בהמשך לכך ניתן לציין את העובדה כי החמישייה השנייה בטבלת המובילות בפרסום כלל לא מופיעה בעשירייה שעשתה את הכותרות, כך שניתן להסיק כי המובילות בפרסום הן לאו דווקא המובילות בסיקור בעיתונות הכתובה."