רשת Yellow תקים מתחמי קפה בתוך החנויות ותמכור מוצרי מכולת

רשת Yellow, מקבוצת פז, הציגה היום את הדור הבא של חנויות הנוחות, מהלך אסטרטגי שנועד להפוך את Yellow לשחקן הראשי בשוק הקפה ולהרחיב באופן משמעותי את קטגוריית המכולת.


ההוצאה השנתית על קפה בקרב כלל משקי הבית בישראל עומדת על כ- 4 מיליארד ₪, מחציתה על קפה בתוך הבית ומחציתה על קפה מחוץ לבית, קצב הצמיחה של שוק הקפה, בשנים האחרונות, הוא דו ספרתי (כ-11%). כדי למצות את הפוטנציאל הגלום בשוק הקפה, תפעל רשת Yellow בשני ערוצים: הראשון הצעת הקפה הזמין והאיכותי ביותר מחוץ לבית – על הדרך ('on the go'), ובשני תבצע כניסה לשוק מכונות הקפה הביתי.


הרשת מיתגה מחדש את קטגוריית הקפה במיתוג משולב Yellow café LAVAZZA ונבנו מתחמי קפה במודל 'store in store'. כל מכונות הקפה הוחלפו במכונות מהסדרה החדשנית 'Lavazza Blue' והקפה שודרג לקפה מסוג 100% ערביקה, גויסו והוכשרו בריסטות – עובדים שהתמחותם בהכנת קפה ברמה גבוהה.


לצד ההשקה המחודשת של קטגוריית הקפה, הורחבה ושופרה קטגוריית המאפים.



גיבוש הקונספט, בחירת מכונות הקפה הכשרות והדרכות העובדים, בוצע בשיתוף עם מותג הקפה הבינלאומי
LAVAZZA. על המיתוג הופקד המעצב ברוך נאה ועל העיצוב האדריכלי של החנות ניצח משרד ויטקון.


במבחני טעימה 'עיוורת' לבחינת המהלך, הקפה החדש Yellow café LAVAZZA מוביל בפרמטר העדפה מול רשתות הקפה המובילות, כאשר בין 55% ל-64% מהטועמים העדיפו את הקפה של Yellow.


עד כה נבנו מתחמי קפה ומכולת בכ-35 מחנויות הרשת, עד סוף השנה יפרסו בכ-80 והמהלך כולו יושלם עד אמצע שנת 2011.


במקביל החלה רשת Yellow, בימים אלו, במכירת מכונות קפה ביתיות וקפסולות מדגם חדש 'A modo mio' המכונות והקפסולות ישווקו באופן בלעדי ב-Yellow.


המכונה החדשה, פרי פיתוח של מותג הקפה המוביל בעולם LAVAZZA ומותג מכונות הקפה Saeco מקבוצת פיליפס, מעוצבת וכוללת פונקצית הקצפה ומים חמים. הקפסולות מיוצרות בטכנולוגיה חדשנית לפי פטנט רשום של LAVAZZA.


המכונה משווקת, בכל 230 חנויות הרשת, במחיר נמוך במיוחד של 699 שקלים, הכולל גם 40 קפסולות במתנה. קפסולות במגוון של 5 טעמים ניתן לרכוש ברשת Yellow במחיר של 2 ₪ ליחידה.


בנוסף כדי לפתח את קטגוריית המכולת, בה קיים פוטנציאל גבוה לצמיחה, שודרג סל הקניות המשלימות. לצורך כך הוגדרו 250 מוצרי מכולת הנמכרים ביותר מתוך 11 קטגוריות מובילות (חלב, לחם ומוצריו, פארם, ניקיון וכד') לרבות מיתוג והפרדה של פינת המכולת במרחב החנות.



לדברי יונה פוגל, מנהל כללי קבוצת פז: "מכירות Yellow במחצית הראשונה של 2010 צמחו בכ-17% בעיקר כתוצאה מהרחבת מגוון המוצרים והשירותים. המהלך עליו הודענו היום, נועד להכפיל את מכירות הקפה והמאפים בשנתיים הקרובות ולפתח קטגוריה חדשה של מוצרי מכולת. כבר היום אנו רואים כי למעלה מ-50% מהקניות בחנות מבוצעות על ידי לקוחות שבאו במיוחד ל- Yellowללא קשר לתדלוק. זיהינו את הצורך של לקוחותינו לרכוש מוצרי השלמה ואנו מוצאים בו פוטנציאל להמשך צמיחה".



שוק חנויות הנוחות בישראל מתפתח בקצב דו ספרתי אך הוא עדיין רחוק מהמימדים שאנו רואים בעולם, בעיקר במערב אירופה וארה"ב ועל כן רחוק ממיצוי", מוסיף פוגל, "Yellow כמובילת שוק חנויות הנוחות תמשיך להרחיב את הפריסה, לפתוח חנויות חדשות, להגדיל את מגוון המוצרים ולתת שירות מצוין לנוחיות לקוחותיה".

אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
סיסיליה סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
קסטרו עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

לוגו חדש
מתחם LAGO חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו- צילום מרווין (3)
los arango blancoלוס אראנגו טקילה בלאנקו מחיר 159