רשת מסעדות פאפאגאיו, מקבוצת גאות, יוצאת במיצוב מחדש, הכולל מהלך שיווקי רחב במסגרתו תשדרג את ששת סניפי הרשת בהשקעה כוללת של 5 מליון שקל.
לדברי צפריר גינסברג, מנכ"ל קבוצת גאות, המפעילה את רשת פאפאגאיו: "בעקבות מחקרי שוק מקיפים שערכה הרשת, בו נבחן שוק הבשר בישראל, עולה כי פוטנציאל הגידול של פאפאגאיו נאמד בעשרות אחוזים, במסגרת זאת החליטה במהלך 2009 לשדרג ולחדש את פני הרשת".
עפ"י מחקר שוק מקיף שנעשה עבור רשת פאפאגאיו, בו נבחן שוק הבשר בישראל, עולה כי שוק מסעדות הבשר בישראל מגלגל כ – 2.5 מיליארד שקלים בשנה. צריכת הבקר הממוצעת לנפש היא כ – 17.5 ק"ג בשנה, המהווה 20% בלבד מסך הצריכה של בשר העוף והדגים.
לדברי גינסברג: "בישראל פועלת כיום כ – 1200 מסעדות המתמחות בבשר, כאשר רק שליש מהן כשרות. רוב המסעדות הכשרות הינן עממיות, נתון המעניק לרשת פאפאגאיו יתרון, שכן כיום יותר מ- 50% מהאוכלוסיה צורכים בשר כשר. בשנים האחרונות צמח בתוך אוכלוסיית אוכלי הכשר מגזר סוציו -אקונומי מבוסס ואמיד הדורש מוצרי בשר גורמה איכותיים ושירות ברמה גבוהה."
עוד עולה מהמחקר כי: בעוד את העוף הצרכן הישראלי צורך בעיקר בבית, את הבקר צורכים הישראלים בעיקר מחוץ לבית. עד שנת 2008 חל גידול של 8-10% בכל שנה במגמת האכילה מחוץ לבית.
עם השינוי בהרגלי הצריכה מזהה פאפאגאיו צורך לאמץ אסטרטגיה שיווקית חדשה, ובמסגרתה תשיק תפריט ערב חדש, תחת קונספט "casual dinning" – תפריט קליל יותר המתאים לקהלי יעד רחבים. בנוסף מינתה הרשת את השף עומרי שחר, המופקד על השנויים הקולינאריים. במסגרת השינויים הושם דגש על התמחות הרשת בתחום הבשר ולתפריט הוספו מנות "A la card" ביניהן: "המבורגר פאפאגאיו 300 גרם", אנטריקוט קצבים, קרפאצ'יו איכותי, סלט עוף ברזילאי, סלט סינטה ועוד.
לרגל המיצוב מחדש ובמסגרת יעד הכיבוש של "תחום הקולינריה הכשרה בישראל", הוכפל תקציב השיווק והפרסום לשנת 2009 והוא נאמד ב- 5 מיליון ₪. הרשת תצא בקמפיין רחב היקף, שיכלול מסע פרסום בטלוויזיה, בערוץ 2 וערוץ 10, קמפיין עיתונות, אינטרנט, רדיו ומסע קד"מ רחב בנקודות המכירה. הקמפיין יערך ע"י משרד הפרסום "דרורי שלומי" תחת הכותרת: "פאפאגאיו – אוהבים בשר". הסיסמה החדשה מקפלת בתוכה את המסורת המפוארת ואת המקצוענות הבלתי מתפשרת של המותג לבשר האיכותי ביותר.