שווי החשיפה התקשורתית של ביקור האפיפיור בישראל הינו כ-3.3 מיליון ש"ח ל-160 כתבות ב-6 ימים

מבדיקה שערכה חברת "יפעת מחקרי מדיה" בנושא הסיקור התקשורתי של ביקור האפיפיור בישראל עולה ששווי החשיפה התקשורתית של ביקורו של האפיפיור בישראל הינו כ-3.3 מיליון ש"ח ל-160 כתבות ב-6 ימים. מתוכן: 33% מהחשיפה התקשורתית – חיובית, 24% מהחשיפה התקשורתית – שלילית ו-43% מהחשיפה התקשורתית- נייטרלית.



נתי יעקובי מנכ"ל "יפעת מחקרי מדיה" מציין, שהביקור סוקר בווליום גבוה בעיתונים הפופולרים ובטונים לעיתים צורמים. לצד כותרות חיוביות כמו מסרי השלום והפיוס של האפיפיור והבטחתו לסייע בנושא שליט, היו לא מעט התייחסות שליליות בתקשורת לביקור בשל נאום האפיפיור ביד ושם במסגרתו הגדיר את הנרצחים בשואה כהרוגים ולא התנצל על שתיקת הכנסיה בשואה.



מהניתוח של יפעת עולה כי מקור ראשון מהמחנה הדתי לאומי היה העיתון שהרבה להתייחס לביקור האפיפיור עם לא פחות מ- 16 כותרות בשישה ימים. עיתון "הארץ" היה המפרגן ביותר לביקור האפיפיור, והבליט ציטוטים של בנדיקטוס ה- 16 שנגעו לפיוס בין העמים. לעומתו , בלטו העיתונים הדתיים בסיקור ביקורתי יותר: חלקם הבליט את מוצאו הגרמני של האפיפיור ויצא כנגד העובדה שהאפיפיור ענד צלב בביקורו בכותל.



מהניתוח עולה כי הסיקור התקשרותי של הביקור אינו מלמד על מגמה חד משמעית לחיוב או לשלילה ולמעשה היה ונותר שנוי במחלוקת.



יעקובי מוסיף: " מקור ראשון מהמחנה הדתי- לאומי היה העיתון שהתייחס הכי הרבה לביקור האפיפיור והביקורת הגדולה ביותר לביקור האפיפיור היתה בעיתונות החרדית שהבליטה את מוצאו הגרמני של האפיפיור ויצאה כנגד העובדה שהוא ענד צלב בביקורו בכותל.

אולי יעניין אותך

Disney100
alon-loria(6)
pexels-pixabay-48148(3)
podcast10
dismey1
gadi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח