שיווק אסטרטגי דרך אסמסים – איך עושים את זה?

עשרות אלפי עסקים קטנים מנסים בכל כוחם לקדם עצמם בכל דרך אפשרית ובצורה הזולה ביותר. הבעיה היא שכבעלי עסקים אתם חייבים להיות מעודכנים ברזי עולם השיווק ומאידך, אתם גם צריכים לנהל עסק, לשלם משכורות, להתווכח עם ספקים, ומה לא .עובדה זו גורמת למגוון בעלי עסקים לפנות לדרכי שיווק מסורתיות, כאלו שאינן דורשות הכרות עם תחום חדש לאור קוצר הזמן שבלמידת תחומים אלו– וכך, אתם מפספסים – בעיקר כשמדובר בשיווק סלולארי, שכן, מדובר במדיה מאוד פשוטה להבנה, ובכל זאת, שנחשבת (שלא בצדק) לכזו שמי שרוצה לעשות בה שימוש צריך להיות מומחה טכנולוגיה.



שיווק דרך הודעות טקסט היא אסטרטגיה שזכתה לתדמית לא טובה, במילה אחת "ספאם", הסיבה לכך היא שמשתמשים שלא חשבו עד הסוף "הפציצו" אלפי אנשים מדי יום יומיים בהודעות טקסט, ולא כך עושים זאת. בשורות הבאות אסביר איך כן עושים זאת נכון, אך רגע לפני כן אגלה לכם, שממוצע פתיחת הודעות אסמס עומד על 97 אחוזים ומייצר שיעור תגובה מיידי של כ20 אחוזים תוך 3 דקות. כאשר המסרים שמייצרים את התוצאות הגבוהות יותר הן אלו שכתובים בצורה הפשוטה ביותר (זו שאינה מתוחכמת).



מדובר בנתון חריג לטובה כמעט מול כל תחומי השיווק. יחד עם העלויות הנמוכות של שליחת סמסים, ייתכן ומדובר באמצעי השיווק הטוב ביותר, עד כמה שניתן להכתיר אמצעי שיווק כ"טוב ביותר".



תדירות נכונה – הכלל החשוב ביותר הוא להגביל את שליחת האסמסים לפעם בשבועיים לכל היותר. גם אם אתם מרוויחים סכומים ניכרים בכל פעם שאתם שולחים סמס ללקוחות, אל תתפתו להשתמש בכלי זה יותר מפעם בשבועיים – הוא יתחיל להימאס על הלקוחות, ייצור לכם תדמית שלילית של "ספאמרים ונודניקים", והרווחים ייעצרו.



קצר ולעניין – אי אפשר לשלוח בסמס רשימה ארוכה של מוצרים ומחירים, למשל. סמס של יותר מעשרים מילה מאבד את האפקטיביות שלו. אם יש לכם הרבה מה להציע ומה לומר – תחליטו קודם כל מה הכי חשוב לכם לומר.



הגדירו מראש את היעדים. למשל, עבור שמירת קשר עם לקוחות ניתן לעשות שימוש במידע המוכר להם שהתעדכן, כמו "הקולקצייה החדשה הגיעה". ללקוחות עבר כבר היתה התנסות בזירה בה אתם עוסקים, ולכן עבורם צריך לומר בעצם – מה חדש? מאידך, עבור הנעה לפעולה של לקוחות חדשים יש להביא את האינפורמציה הפשוטה ביותר אודות העסק. המסרים, בשני המקרים צריכים להיות חדים ומהירים.



אז, איך בונים רשימת דיוור סלולארית? זה פשוט מאוד. הכרתם אנשים חדשים בכנס, במפגש נטוורקינג, בחנות, במכולת, וסיפרתם על תחום עיסוקכם, טרחו נא להוסיף משפט פשוט ולשאול "אפשר להכניס אותך לרשימת הדיוור שלי?", שלבו חיוך בזמן שאתם שואלים ותתפלאו לגלות שבדרך כלל אנשים מסכימים. העצה הזו רלוונטית לכל איש מקצוע, בין אם מדובר באינסטלאטור שמסביר איך לשמר את הסביבה כדי למנוע נזקים, גם אם מדובר בלוכד נחשים וגם אם מדובר במדריכת פילאטיס. קחו למשל את קרין, אחת מלקוחותיי. מאמנת אישית ששולחת טיפים שבועיים ללקוחותיה בעלות של 20 ₪ ל200 נמענים. בחודש אחד במסגרתו עשתה מבצע היא יצרה הכנסה של 4300 שקלים.



כשאתם שולחים את האסמסים, הקפידו על הכללים הבאים:


(1) הזדהות, תזכורת קטנה במסגרתה תציינו את שמכם ובית העסק.


(2) גירוי, הקפידו מדי תקופה לתת איזשהי הטבה, כדי להרגיל את לקוחותיכם לעובדה שהאסמסים מהווה כלי מקשר ביניכם לביניהם, ובאים לטובתם.


(3) פעולה – הסבר, מה הם צריכים לעשות (לבוא, להרים טלפון).


(4)תמריץ, למה עכשיו? הגבלת הזמן שניתן לממש את ההנחה, הגבלת המיקום



בהצלחה!



תומר חן הוא המייסד של המכללה לשיווק סלולרי ומלווה מגוון בעלי עסקים בזירת הסלולר במסגרת הדרכות קבוצתיות או מתן שירות פרטני

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח