שיווק קמעונאות באינסטגרם: 10 עובדות חשובות

אינסטגרם צוברת פופולאריות הולכת וגוברת בקרב קמעונאים ומשווקי קמעונאות בשנה החולפת, בעיקר כמנוע ליצירת טראפיק לתוך החנויות הפיזיות במקביל להיותה פלטפורמה מעולה ליצירת מודעות מותגית. אינסטגרם, רשת חברתית מבוססת תמונות וקטעי וווידאו קצרים חוגגת ארבע שנות פעילות בלבד (ורכישה היסטורית ע"י פייסבוק), וככזו היא הופכת לכלי שיווקי משמעותי עבור משווקים וקמעונאים.



תהליך יצירת המוניטיזציה בפלטפורמה נמצא עדיין בשלבי פיילוט (הפרסומת הראשונה הושקה בשנה שעברה בלבד, מאז אינסטגרם בוחנת היטב את ההפוטנציאל העסקי ואת תרומתה למטרות המותגים שהשתתפו בפיילוט). יאמר לזכותה של אינסטגרם, שהיא בוחנת את ערך המוניטיזציה בזהירות רבה, מתבססת על הניסיון (הרב יש לומר) של אחותה הגדולה פייסבוק ובכל מקרה מקדשת את חווית המשתמשים מתוך הבנה שפגיעה בחווית המשתמש כפי שהיא היום וזו שלמעשה תרמה להפיכה של אינסטגרם לפלטפורמת סושיאל מובילה- תפגע קשות בעתידה.



עם כ- 150 מיליון משתמשים רשומים ( מחציתם פעילים ברמה היומית! ) ואל מול הפופולאריות האדירה לה זוכה הפלטפורמה, הופכת אותה לכלי חשוב בתמהיל השיווקי של קמעונאים ברחבי העולם.



10 עובדות חשובות המחזקות את מידת האטרקטיביות של אינסטגרם עבור קמעונאים:


1. בשנה האחרונה בלבד, הצטרפו לאינסטגרם כ- 60 מיליון משתמשים.



2. נשים מהוות כ- 75% מהמשתמשים הפעילים של אינסטגרם, מה שמחזק את הקשר בין תוכן ויזואלי לבין הקהל הנשי (אגב, מגמה שניתן לזהותה בבירור גם בפינטרסט המבוססת כל כולה על תוכן ויזואלי.



3. 60% מהמשתמשים באינסטגרם גרים מחוץ לארה"ב (מה שמחזק את היותה פלטפורמה בינלאומית משמעותית).



4. במחצית השניה של 2013, אינסטגרם נחשבה לרשת החברתית בעלת קצב הצמיחה הגדול ביותר!



5. השימוש ב- # Hashtag (יכולת התיוג של תכנים באינסטגרם) הפכה כה פופולארית, כאשר הקמעונאים "הרודס" ( Harrods ), "טארגט" ( Target ) ו- "נורדסטרום" ( Nordstrom ) נחשבות לפופולאריות ביותר בענף הקמעונאות הבינלאומית ע"פ היקף השימוש באשטאגים שלהם.



6. 3 מותגי הקמעונאות שסביבן נוצרו הקהילות הגדולות ביותר הם: "ויקטוריה סיקרט" ( Victoria’s Secret ), "לובוטין" ( Louboutin ) ומותג האופנה היוקרתי "מייקל קורס" ( Michael Kors ).



7. המודעה הממומנת הראשונה של המותג "מייקל קורס" באינסטגרם גרפה פי ארבעה לייקים ושיתופים של עוקבים מאשר תכנים אחרים של המותג שפורסמו שלא במסגרת הכלים הממומנים.



8. המודעה הממומנת של המותג "מייקל קורס" זכה לחשיפה בינלאומית של כ- 6.15 מיליון , מהלך שהוביל להצטרפות של כ- 33,000 עוקבים חדשים אחרי המותג (פי 16 מהמקצב הרגיל).



9. מודעה ממומנת מקבילה של המותג "ליוויס" זכתה לחשיפה של כ- 7.4 מיליון גולשים בטווח הגיל 18-34 בתוך ארה"ב בלבד, בפרק זמן של ימים בלבד!



10. נקודה משמעותית נוספת היא התרומה השיווקית והעסקית שבהטמעה של תכני האינסטגרם של המותגים בתוך האתרים הרשמיים שלהם, פעולה שמחזקת אף יותר את מידת המעורבות של הגולשים והלקוחות, מחזקת את היקף החשיפה והמודעות למותג.

בואו נדבר תכלס – בחרתי מספר דוגמאות של פעילות קמעונאית אפקטיבית באינסטגרם (כמובן שלא חסרות דוגמאות מעולות נוספות):
במסגרת אסטרטגיית תוכן מתוכננת היטב ולא פחות חשוב – מיושמת בצורה נפלאה תוך הבנה אמיתית של המדיום (מה שמשווקים רבים לא עושים נכון אגב). הדוגמאות הבאות מבינות את המאפיינים הייחודיים של אינסטגרם כערוץ, מבינים את הערך שהעוקבים מצפים לקבל ומתאימים את המסר למדיום:



TARGET : ענקית הקמעונאות מבינה את הערך שבווידאו קצר בעל מסר קולע ורלוונטי בדיוק עבור הלקוחות מחפשי המציאות. במיוחד עבור מטרה זו הבאתי את הדוגמה המצורפת, סרטון קצר המציג חמישה מוצרים הנמכרים במחיר הנמוך מ- 15$. הייחוד של התוכן נובע בעיקר מאופן הפרזנטציה של המוצרים, בסגנון STOP MOTION שקל וכיף לצפות בו ובעיקר מעביר את המסר בצורה ברורה:




NORDSTROM : דוגמה מעולה לרלוונטיות בתוכן (לדעתי), במבט ראשון אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בתוכן פשוט וסתמי, אך כמו בפעילות תוכן רבות בערוצי המדיה החברתית מידת הרלוונטיות והקונטקסט של הדברים הופכים אותו לייחודי: במסגרת חג האהבה שחל השנה העלתה NORDSTROM את התמונה המצורפת (בנוסף לשלל תכנים נוספים שהועלו בחג האהבה) עם מסר חד וברור המעודד עוקבים ולקוחות להשתמש ב- Hash Tag של המותג ובכך לתייג תמונות הרלוונטיות לחג האהבה. דרך טובה לעודד מעורבות גולשים ולקוחות בערוץ:




Harrods : אחד הערכים המרכזיים שמותגים, משווקים וקמעונאיים חכמים יכולים לייצר באינסטגרם היא הנגישות. למעשה, אינסטגרם מייצרת הזדמנות מעולה עבור מותגים שנחשבים כמותגי יוקרה שפחות נגישים לקהל הרחב להפוך, אפילו לרגע, לנחלת הכלל. אז נכון, אפשר להתווכח ולטעון שהאקסקלוסיביות הזו היא אחד הדברים שמגדירים מותגי יוקרה, מצד שני מתן ההצצה הזו למאחורי הקלעים של המותג, או לפעילויות עסקיות רלווניות (כמו למשל תצוגות אופנה) מנגישות את המותג לקהל חדש בנוסף לקיים, מייצר בידול והעדפה הודות לאותניות הזו.




Radioshack : הדוגמה האחרונה מציגה כיצד לחבר נכון בין מסר שיווקי לבין ערך ללקוחות/ עוקבים: רדיושאק, הקמעונאית האמריקאית מציגה הזמנה להגיע לסניפים ולהינות מהדרכות מקצועיות של FITBIT (צמיד אלקטרוני חכם שמודד את הפעילות הפיזית של המשתמש ומאפשרת לו לשפר ביצועים ספורטיביים). למעשה המסר שמועבר בתוכן הנ"ל הוא – Radioshack עוזרת, מקדמת ומעודדת חיים בריאים, כמובן שכל זה מתרחש תחת קורת גג קמעונאית שמוכרת את המוצרים….










פורסם בRedefine | Digital Inspiration & Strategy


אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח