שיטות מתקדמות לגיוס עובדים – עכשיו גם עסקים קטנים יכולים

הרוב המוחלט של המנהלים מסכימים עם העובדה שהאנשים הם המשאב החשוב ביותר בארגון. חברה מצליחה בזכות האנשים שעובדים בה. אנשים בשר ודם הם אלו שפיתחו את המערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, החלטות ניהוליות עדיין מתקבלות על ידי מנהלים, אנשי קריאייטיב עומדים מאחורי הקמפיינים הכי מוצלחים ואנשי מכירות מוכרים בזכות קשרים אנושיים.


נכון, היום ממלאים המחשבים והרובוטים תפקידים רבים, אשר מילאו בעבר אנשים בשר ודם, אך הטכנולוגיה אינה מחליפה רבות מהיכולות האנושיות. כברת דרך טכנולוגית אדירה (שגם היא כמובן פותחה על ידי אנשים בשר ודם) הביאה לשינוי באופן בו חברות מגייסות את האנשים המעולים שיתרמו להצלחת העסק ויפתחו אותו.


אז איך יכול להיות שכשאנשים הם המשאב החשוב ביותר לארגון, כל כך הרבה חברות ממשיכות לגייס עובדים בשיטות מיושנות? איך ייתכן שבסטארט אפ ניישן מגייסים עובדים בשיטות של שנות ה- 80?


העולם כל כך התקדם ושיטות הגיוס נשארו כמו פעם, רק המדיה היא זו שהשתנתה. מה ההבדל בין מדור דרושים בעיתון, לבין לוח דרושים באינטרנט? מה ההבדל בין פרסום ברשתות החברתיות לבין פרסום בין חברים? ברור שיש הבדל, אבל הוא מתבטא בעיקר בנפח ולא באיכות. חברות רבות עדיין מפרסמות מודעות דרושים ושורפות זמן יקר וכסף רב על סינון ומציאת מועמדים לא רלוונטיים… ישנן חברות שנעזרות בחברות השמה או במגייסים חיצוניים- העלות גבוהה והשיטות מיושנות ולא יעילות.

בעוד שבעבר אנשים היו נוהגים לשלוח בדואר או בפקס את קורות החיים שלהם רק כאשר באמת הרגישו שהם מתאימים, הרי שהיום, מאחורי המקלדת הכל קלי קלות ורבים מנסים את מזלם, בחזקת "שלח לחמך", גם כאשר הם אינם עונים כלל לדרישות המשרה, או לא ממש מעוניינים בה. נוהג זה מעמיס מאד על החברות המגייסות ומרחיק אותן מהאפשרות לגייס במהירות את המועמד הטוב ביותר עבורן.

ישנן חברות ענק שכבר עושות זאת אחרת, אולם הפתרונות שלהן יקרים ואינם מותאמים לכל סוג עסק. הנגישות של חברות אלו לטכנולוגיות החדשות בתחום הגיוס מתאפשרת רק באמצעות רכישת רישיונות ומנויים יקרים עבור שימוש במערכות גיוס מתקדמות. החברות המגייסות לאורך כל השנה עובדים חדשים רבים, מוכנות לשלם את המחיר השנתי עבור מערכת הגיוס היודעת לסנן ולמיין אלפי קורות החיים. כך הן מגייסות מהר ובאופן מדוייק ושיטתי את המועמדים הרלוונטיים לכל משרה.


הפיתוח החדש של Noviopus מאפשר לעסקים הקטנים גיוס עובדים מהיר, יעיל וזול


החברות הבינוניות והקטנות מצאו את עצמן בפער אדיר מהחברות הגדולות, ביכולת להשיג מועמדים איכותיים. כך קרה, שעל אף שכולן הסכימו שאנשים הם המשאב החשוב ביותר לארגון, המציאות הכלכלית לא אפשרה לרובן לנהל את נושא הגיוס שלהן בתבונה והן המשיכו לקבל ערמות של קורות חיים לא רלוונטיים ולפסוח על רבים וטובים מהם, פשוט מחוסר זמן וכח אדם. השינוי הכרוך במעבר לתהליך גיוס איכותי נחשב עבורן מורכב ויקר.


מציאות הגיוס השתנתה לגמרי בזכות מערכת ATS שפותחה לאחרונה במיוחד על ידי הסטארטאפ Noviopus, על מנת לתת פתרון מתאים גם לחברות הבינוניות והקטנות, לחברות שמגייסות גם בעברית ולא רק באנגלית, לחברות שמגייסות רק לתפקידים בודדים בשנה ולחברות בהן אין עובד בתפקיד אחראי משאבי אנוש.


ה Applicant Tracking System- ATS (מערכת לניהול הגיוס ומעקב מועמדים) החדיש, עליו רשמה החברה פטנט בינלאומי, הוא כבר לא הפתרון היקר של החברות הגדולות אלא התשובה לכל תהליך גיוס בכל גודל של חברה. עכשיו צריך רק לרצות לגייס טוב יותר.


אז איך מבצעים את תהליך הגיוס אחרת? ראשית, התהליך הינו אוטומטי וקורה תוך שניות, כך שלא שורפים זמן על סינון ומיון קורות חיים ושנית, התשלום הוא פר שימוש, כך שלא משלמים על מערכת גיוס יקרה ועל רכישת רישיונות פר שימוש. התוצאה היא שהחברה לא נדרשת לשלם עבור השמות יקרות רק כי אין בחברה מישהו שפנוי להתעסק בגיוס והעיקר- לא מגייסים מועמדים לא מתאימים.


הגיוס באמצעות המערכת החדשה מתבצע בשיטות מתקדמות, בלי להתחייב, בלי לשלם כשלא מגייסים, בלי להיתקל בכל מועמד שרוצה אלא רק במועמדים המתאימים, בעברית או באנגלית לפי בחירה ובעלויות נמוכות.


אז אם אתם כבר לא משתמשים בפקס, מכונות כתיבה ומחשבים אישיים בגודל של האנגר, באמת שאין סיבה שתמשיכו לגייס כמו בשנות ה-80.



גלעד פדרמן הוא מייסד הסטארטאפ Noviopus שפיתחה מערכת חכמה לגיוס ומיון עובדים, המתאימה לעסקים קטנים ובינוניים

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח