המופע "מרוסיה באהבה" שנערך לאחרונה ובו התכנסו 300,000 רוסים בפארק הירקון המחיש למנהלי השיווק הישראלים, ששוק הצעירים הרוסים ממשיכים לחשוב, לצרוך עולם תוכן אחר מהצעירים הישראלים", כך אומר יונתן שרייבר, מנהל "שרייבר מגזרים" המתמחה במגזר הרוסי החרדי והערבי.
"פיגוע הדולפינריום" שבו חגגו צעירים וצעירות רוסיות במועדון רוסי בתל אביב, חשף את המגזר הישראלי לראשונה לנתק שקיים בין 222,000 הצעירים הרוסיים שחיים בישראל לבין החברה הישראלית. צעירים אלה, התגייסו לצבא, למדו בבתי ספר ישראלים, ועדיין ממשיכים לשמר את התרבות הרוסית מבית אימא רוסיה ולא להיהפך לצברים".
שרייבר הוסיף: "160 מועדונים רוסיים פעילים מצפון הארץ ועד דרום הארץ, בהם חוגגים ומבלים עשרות אלפי צעירים מידי שבוע, ועדיין מעדיפים לשמוע את מוזיקת המועדונים הפופולארית במוסקווה, ולא בדום או ב TLV. הזמרים שלמה ארצי, וצביקה פיק יתאכזבו לשמוע שהצעירים הרוסיים מעדיפים את הזמרים הרוסים פיליפ קירקורוב שלישיית 'ויאגרה', וולרי לאונטייב, איגור ניקולאייב, מאשה רספוטינה, ולהקות 'פרמייר מינסטר'. הצעירים הרוסיים, מדברים עברית, אבל לא מתחברים לתרבות הישראלית, ומתייחסים אל הישראלים כלוונטינים חסרי תרבות למרות שהם תוצר של החברה הישראלית".
"סקר שערכה חברת המחקר "טלגרפי" במגזר הרוסי עולה כי 64% מעדיפים לראות טלוויזיה רוסית כמו ערוץ ntv mir ולא את "ארץ נהדרת" בערוץ 2. אתרי האינטרנט הם ואתרי אינטרנט מובילים כמו ינדקס, סיוז, רמבלר, רוס ישראל, מייל רו, סופר ראפאראט רו, פייל סארצ', לעומת העיתונות הרוסית שנמצאת בירידה דרמטית בקרב הצעירים הרוסיים. תחנת הרדיו האהובה על הצעירים הרוסיים היא "פרבויי רדיו" שמשדר לכל גוש דן והשרון ומצליח לצבור פופולאריות גדולה בקרב הצעירים הרוסיים".
"לא פלא שחברות במשק בתחום המשקאות, אוניברסיטאות, קונדומים, טמפונים, בנקים, קוסמטיקה, זיהו את פלח הצעירים הרוסיים וכבר פועלים בצורה ממוקדת ומוצלחת בקרב מגזר הצעירים הרוסיים", הוסיף שרייבר.