תובנות לשיווק עם סמארטפון

הכותבת: רחלי נטע, מנכ"לית פרומו, חברה לבניית אתרים


נפתח בחידת טריוויה – כמה סמארטפונים נרכשו עד כה בישראל? לפי סקר שפורסם בכלכליסט בפברואר האחרון, שיעור החדירה של סמארטפונים בישראל מגיע למקום השני בעולם! לפחות 51% מהישראלים מחזיקים טלפון חכם אחד או יותר. והיקף הישראלים שמחזיקים סמארטפון גבוה יותר מאשר בארה"ב, הנחשבת לשוק הסמארטפונים הגדול בעולם מבחינה מספרית.


לפי הערכות כבר השנה יותר אנשים יבקרו באתרים דרך הסמארטפון מאשר במחשב, והמשמעות היא שכיום התאמת אתרים לסמארטפונים היא בגדר חובה.


כשמדובר באתרים עסקיים, בין אם מדובר באתר תדמיתי או בחנות מקוונת, חוסר התאמה יפגע במטרה החשובה ביותר של האתר– המרת הגולש ממבקר ללקוח. גולשים עלולים להיתקל בקשיי גלישה ובניווט איטי ומסורבל: הצורך להזיז, לגלול, לארגן שוב ושוב את המידע כך שיהיה קריא – כל אלה ירחיקו אותם במהירות מהאתר, כלומר מהעסק שלך.


אתר חכם לטלפון החכם
יש לגשת לבניית אתרי סמארטפון מנקודת מבט חווייתית. מי הגולש שיגיע לאתר שלך דרך הסמארטפון? קרוב לוודאי שהוא בתנועה. גם אם יש לו זמן פנוי יכול להיות שיש לו חבילת גלישה מוגבלת ואז הוא לא ירצה לבזבז דקות גלישה יקרות. אם האתר שלך לא ידידותי הוא יעבור הלאה ואפילו עלול לכעוס על כך שלא התחשבת בו. מעל הכל תן לו חוויה דינאמית וקלה ככל האפשר."


1. כדי שהאתר יוצג תמיד בצורה תקינה, בשלב הבנייה יש להוסיף קוד מיוחד שמזהה שהכניסה נעשתה מסמארטפון (הקוד מזהה גם את סוג המכשיר) ואז להגדיר כיצד האתר יתאים את עצמו באופן אוטומטי לדפדפן. אבל גם זה לא מספיק אם האתר לא תוכנן מלכתחילה לגלישה סלולארית. על מה חשוב להקפיד?יש לתכנן היטב את מרכיבי האתר: עיצוב, גודל תמונות ופונטים, כפתורים, באנרים, פונקציית חיפוש וכל מרכיב אחר – צריכים להתאים למסכים של מכשירים מסוגים שונים: אייפד, אייפון, טאבלטים, ואחרים.


2. שלב האפיון וההגדרות הוא קריטי מכיוון שזה גם מה שישפיע במידה רבה על בחירת טכנולוגית הבניה (JQUERY, JAVA SCRIPT וכו'). פלאש למשל היא טכנולוגיה שאינה מתאימה למכשירי אייפון ואייפד.


3. בתהליך הבניה, חשוב לבצע בדיקות איכות, ולוודא שהאתר מתפקד כראוי בפלטפורמות שונות. שתפו גולשים רבים ככל שניתן כנסיינים ובקשו מהם להשתמש בפונקציות שונות, לעבור בין תפריטים, לנווט וכו'.


4. חשוב גם להתייחס לכל הפעולות הפוטנציאליות: נגיעה, לחיצה, סיבוב המכשיר ימינה ושמאלה, מתיחה של האימג' לצדדים לצורך הגדלה, וגלילה. הגולש אמנם מצפה לגלילה, אבל הוא מורגל בגלילה כלפי מטה (לא ימינה ושמאלה) ואי אפשר לכפות עליו הרגלים חדשים שרק מקשים עליו.


חווית גלישה חדשה
מאז שהביאו איתם הסמארטפונים מסכים בכל הגדלים והצורות, השתנו מושגים מקובלים רבים כמו למשל הגלילה המסורתית. אם עד כה מעצבי אתרים התייחסו בכובד ראש לקו הגבול שמציין איזה תוכן נראה לפני שנאלץ לגלול כלפי מטה, הרי שעתה זה פחות רלבנטי, וכעת הם מחפשים רעיונות חדשים לתקשר עם הגולש. חברות מסוימות שבנו אתר אינטרנט מקביל (נוסף) שמיועד למכשירים הקטנים, עיצבו את אתרי הסמארטפון כך שיספקו חווית משתמש שונה לחלוטין מזו של האתר שמיועד לגלישה ממחשב. ההנחה היא שגולש שנכנס לאתר של עסק מהאייפון מחפש משהו שונה מגולש שנכנס ממחשב אישי, ושהגלישה שלו קצרה וממוקדת יותר. לכן, מעבר לשינוי העיצובי צריך להבין שקיים גם הבדל בפונקציונאליות, במטרת הגלישה, ובמיקום הפיזי של המשתמש. רבים גולשים תוך כדי נסיעה במכונית, בתחבורה ציבורית או בזמן הליכה ברחוב – הם מחפשים מידע מהיר מתוך צורך אמיתי ברגע נתון.


טובים השניים?


אם לעסק שלך יש אתר מסורתי שהוא גם ערוץ שיווקי אקטיבי ליצירת לידים, למכירות או לתמיכה, כדאי לבנות אתר נוסף עבור המכשירים הסלולאריים. כיום אנו עדים לשינוי עצום בהרגלי צריכת המידע וההשלכות ברורות. עסקים שמיטיבים להבין התנהגות צרכנית ומציעים ללקוחותיהם אתרי סמארטפון נוחים לשימוש, נהנים מיתרון תחרותי משמעותי על עסקים אחרים.


אתרי מובייל אינם יקרים או מסובכים. "החבר'ה הגדולים" כמו למשל: קוקה קולה ונייק – כבר עשו את זה. וכל עסק, בכל גודל יכול וצריך לעשות את זה – הטכנולוגיה זמינה וידידותית מתמיד.


מאת: רחלי נטע – מנכ"ל פרומו
חברה לניהול פרויקטים בשיווק, המתמחה בבניית אתרי סמארטפון.


https://www.promoline.co.il/


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח