תחזית BDO: מכירות הרכבים החשמליים בישראל יוכפלו השנה ויגיעו ל-19 אלף

מכירות הרכבים החשמליים בישראל יוכפלו השנה ויגיעו ל-19 אלף, כך צופה הכלכלן הראשי של BDO, חן הרצוג, בדו"ח הסוקר את חדירתם לישראל, התחזית לשנים הקרובות ותמונת המצב של המכירות, תשתיות ורגולציה ברחבי העולם. בחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו על כבישי ישראל 8,650 רכבים חשמליים ונטענים והמגמה צפויה להתחזק בחודשים הבאים.


הרצוג מציין ש-2021 צפויה להיות שנת מפנה במכירות הרכבים החשמליים בישראל שיתפסו נתח שוק של 5.5% מכלל מכירות הרכבים החדשים. למרות הצמיחה, השוק הישראלי עדין מפגר בתחום זה אחר מדינות אירופה שם נתח השוק גדול פי 3 והגיע השנה ל-15% מכלל הרכבים. יחד עם זאת, הניסיון העולמי מראה שחציית נתח שוק של 5%, שהגענו אליו החודש, מהווה נקודת מפנה בחדירת רכבים חשמליים שממנה נרשם זינוק חד במכירות. כך לדוגמה, בהולנד לקח לשוק שנתיים לצמוח מנתח שוק של 5% לנתח שוק של 25% בשנת 2020 ובשוודיה נרשמה צמיחה תוך שלוש שנים מ-5% ל-32%.

על סמך קצב הצמיחה, מעריכים ב-BDO שבשנת 2025 יגיע מספר הרכבים החשמליים והנטענים בישראל ל-215 אלף. לדברי הרצוג, העובדה שישראל מפגרת ביחס למדינות אירופה בחדירת רכבים חשמליים מהווה כשל של המדיניות הלאומית. הבעיה היא שהתשתיות הלאומיות עדיין לא ערוכות כדי להתמודד עם מהפכת הרכב החשמלי ואילו תכנון משק החשמל בישראל עדיין מתבצע לפי תחזית שעודכנה לאחרונה בשנת 2018, שאינה כוללת את השפעת הרכבים החשמליים על הביקוש לחשמל. התוצאה היא תכנון חסר של תשתיות לאומיות.


האתגר של הממשלה הבאה לגבש מדיניות להסרת חסמים ועידוד כניסת רכב חשמלי, כדי להביא לכך שישראל תשנה את מעמדה ממדינה המפגרת ביישום מהפכת הרכב החשמלי למדינה שמובילה אותו. לישראל, כמדינה קטנה וצפופה, שמחירי החשמל בה זולים ומחירי הדלק יקרים, יש יתרון להוביל את מהפכת הרכב החשמלי. היתרון למשק הלאומי של הרכב החשמלי נובע משילוב של יתרונות סביבתיים וכלכליים. הרכב החשמלי הוא גם ירוק וגם כחול-לבן, כיוון שמקורות יצור החשמל בישראל הם מיצור מקומי – גז ואנרגיות מתחדשות, בעוד שמקור האנרגיה לרכבי הבנזין הינו נפט מיובא.

כדי להצליח במאבק במשבר האקלים ובמעבר לכלכלה דלת פחמן לא מספיק רק אנרגיות מתחדשות. תחום התחבורה מהווה מרכיב מרכזי בפליטות מזהמים בישראל, ולכן חייב לתפוס מקום מרכזי במדיניות הפחתת הפליטות, אומרים ב-BDO.

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח